Pradingusios dovanos atsirado per dieną

Pradingusios dovanos atsirado per dieną

Dėl prapuolusių kalėdinių dovanų Lietuvos paštą kaltinusi klaipėdietė siunta džiaugėsi jau po kelių dienų - jos atsirado paštininkams atlikus vidinį patikrinimą. Pasirodo, jog siunta ne tam adresatui kliuvo per klaidą - vos kelias savaites dirbanti paštininkė ne taip įskaitė gavėjo adresą.

Lietuvos pašto darbuotojai klaipėdietės atsiprašė ir pripažino, jog per metus skirstant per 50 mln. vienetų įvairios pašto korespondencijos klaidų pasitaiko, bet jos - retenybė, o dažniausiai bėdų kyla bendradarbiaujant su užsienio paštais.

Iškart negalėjo padėti

"Tikriausiai daugelis iš mūsų siųsdami siuntas per Lietuvos paštą girdime raginimą siųsti registruotą siuntą, nes taip esą daug saugiau. Gerai, kai viskas baigiasi gerai ir siunta pasiekia adresatą, tačiau, pasirodo, jeigu taip neįvyksta, tai už registruotą siuntą niekas duomenų nerenka ir nieko padėti negali", - "Vakarų ekspresui" rašo klaipėdietė Oksana.

Pasirodo, jog prieš pat Naujuosius metus artimųjų iš Šiaulių išsiųstos dovanos moters metukų amžiaus dukrai kažkur prapuolė. Ne tik kad prapuolė, bet jas kažkas paėmė ir net už jas pasirašė.

Oksana "Vakarų ekspresui" pasakojo, jog siuntą giminaičiai išsiuntė gruodžio 30 dieną. Buvo pasiūlyta siųsti registruotu paštu - šitaip siunta neva nepasimes ir nukeliaus saugiai. Kelias dienas dovanų laukusi moteris nusprendė paskambinti į paštą, o išgirstas paaiškinimas pribloškė - siunta įteikta ir niekuo negalima padėti. Moteriai buvo pasiūlyta rašyti skundą, ką Oksana ir padarė.

"Šiuo metu gyvenu viena su kūdikiu, kitų suaugusiųjų nėra, todėl niekas paimti siuntinio negalėjo, neturiu net katino, kuris galėjo atidaryti duris", - tvirtino moteris ir sakė, jog tai ne pirmas kartas, kai kyla problemų dėl Lietuvos pašto paslaugų - pernai siuntų sykį nepavyko pristatyti, nes paštininkas "negalėjo patekti į laiptinę", nors tokių problemų iki tol nebuvo kilę.

Nustatė darbuotojos klaidą

Susisiekus su pašto atstovais paaiškėjo, jog tuo metu buvo intensyviai ieškoma prapuolusios siuntos.

"Šiuo metu dėl minimo incidento - pradingusios pašto siuntos nurodytu registracijos numeriu atliekamas tyrimas. Po patikrinimo, kai bus išsiaiškintos aplinkybės, klientę informuosime asmeniškai", - patvirtino Lietuvos pašto atstovas spaudai Tomas Bašarovas.

Ir išties - džiugių žinių klaipėdietė sulaukė per dieną nuo žurnalistų kreipimosi į paštininkus. Pasirodo, jog siunta dingo susimaišius naujai pašto darbuotojai.

"Paskambino iš pašto ir labai nuoširdžiai atsiprašė. Man paaiškino, jog klaida įvyko dėl naujos paštininkės, kuri ne taip įskaitė adresą ir siuntą pristatė kažkokiam senukui. Vyras, ko gero, tik vėliau suprato, kad siunta skirta ne jam - ji nebuvo nei atplėšta, nei kitaip pažeista", - džiaugėsi Oksana, kurios dukra jau tą pačią dieną džiaugėsi artimųjų atsiųstomis dovanomis.

Prapuola nedažnai

Pašto atstovas T. Bašarovas "Vakarų ekspresui" tvirtino, jog skundų dėl dingusių, vėluojančių ar apgadintų pašto siuntų pasitaiko nedaug. Skaičiuojama, jog per metus per Lietuvos pašto darbuotojų rankas pereina daugiau kaip 50 mln. įvairių laiškų, dėžučių, siuntinukų ir panašiai, o skundų skaičius sudaro tik apie 0,001 proc. nuo visų išsiųstų ir gautų siuntų skaičiaus.

"Gavėjus nepasiekusių pašto siuntų paieška yra vykdoma pagal jos registracijos numerį. Duomenų bazėje atsekame, kuriame etape - skirstymo, transportavimo ar gavimo - siuntos siuntimo įvykis nutrūksta. Atitinkamoje grandyje vyksta tolimesnė pašto siuntos paieška", - tvirtino T. Bašarovas.

Visgi daugiausia nepatenkintų pašto klientų kreipiasi dėl iš užsienio atkeliaujančių siuntų. Tokiu atveju pristatymo procese dalyvauja ne tik Lietuvos paštas, bet ir analogiškas paslaugas teikiančios užsienio bendrovės. Lietuviai informuoja siunčiančiąją šalį, taip pat kreipiamasi ir tada, jei siuntų svoris ar skaičius neatitinka oficialiai dokumentuose nurodytų skaičių.

Per 2015 metus 4208 pareiškėjams buvo išmokėtos žalos atlyginimo kompensacijos dėl prarastų ar transportavimo metu sugadintų tarptautinių pašto siuntų. Jos sudarė beveik 165 tūkst. eurų. Atsakomybę dėl didžiosios dalies - net 95 proc. - prarastų ar sugadintų siuntų prisiėmė ir žalos atlyginimo kompensacijas išmokėjo užsienio šalių pašto operatoriai. Lietuvos paštas turėjo kompensacijas išmokėti dėl 240 siuntų, t. y. 2 proc. nuo visų pateiktų pretenzijų dėl prarastų, sugadintų siuntų.

"Aiškinamės kiekvieną atvejį dėl dingusios pašto siuntos ir imamės visų priemonių, kad ji pasiektų adresatą. Taip pat siekiame kuo glaudžiau bendradarbiauti su užsienio šalių paštais, kad būtų laikomasi aukščiausių teikiamų pašto paslaugų kokybės reikalavimų, kuriuos užtikrintų tiek siuntas siunčiančioji, tiek jas priimančioji šalys", - teigė T. Bašarovas.

Žala dėl Lietuvos pašto kaltės prarastų ar sugadintų siuntų nustatoma pagal LR Pašto įstatymą - už dingusią registruotąją pašto siuntą atlyginama suma, kuri lygi dviguboms siuntimo išlaidoms.

"Jei yra siunčiama vertinga siunta, savo klientams visada rekomenduojame ją įvertinti", - pažymėjo T. Bašarovas.

Siuntėjas už papildomą 3,48 Eur dydžio mokestį gali nurodyti siunčiamos pašto korespondencijos vertę (iki 1158 eurų). Prapuolus tokiai siuntai paštas privalės atlyginti sumą, kuri lygi siuntimo išlaidoms ir įvertinimo sumai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder