Tautos nuomonė: alkoholio reklamos draudimas problemos neišspręs
52 proc. šalies gyventojų nepritaria sprendimui visiškai uždrausti alkoholio reklamą. Gyventojai įsitikinę, kad uždraudus alkoholinių gėrimų reklamą, alkoholio vartojimas nesumažės. Net 60 proc. Lietuvos gyventojų sutinka su teiginiu, kad visiškai uždraudus alkoholinių gėrimų reklamą šalyje, ši reklama tik papildys užsienio šalyse registruotų žiniasklaidos kanalų, kuriuos galima matyti Lietuvoje, kišenes.
UAB "Baltijos tyrimai" atliktos šalies gyventojų apklausos duomenimis, 42 proc. apklaustųjų žino, kad nuo kitų metų sausio 1-osios Lietuvoje ketinama visiškai uždrausti alkoholio reklamą. Daugiau nei pusė šalies gyventojų (52 proc.) tokiam sprendimui nepritaria.
Pasak UAB "Baltijos tyrimai" marketingo direktoriaus Romo Mačiūno, pusė apklaustų gyventojų - 50 proc. - sutinka su pasiūlymu, kad alkoholio reklamai reikia taikyti tam tikrus apribojimus, bet visiško jos draudimo neturėtų būti.
"Kraštutinius sprendimus palaiko mažesnė dalis šalies gyventojų - visiško alkoholio reklamos uždraudimo norėtų ketvirtadalis (23 proc.) apklaustųjų ir beveik penktadalis (18 proc.) mano, kad tokiai reklamai nereikia taikyti jokių draudimų ar ribojimų. Net 72 proc. suaugusių šalies gyventojų mano, jog uždraudus alkoholinių gėrimų reklamą, alkoholio vartojimas nesumažės. Jeigu patys vartotojai netiki tokiu alkoholio vartojimo problemos sprendimu, yra pagrindo suabejoti paties sprendimo efektyvumu", - sako R. Mačiūnas.
Jo teigimu, rinkai vis labiau globalėjant, draudimų, kurių nepalaiko kitos valstybės, nauda tampa labai abejotina. Alkoholio reklama lietuviams transliuojama ne tik Lietuvos TV kanalais, tad užsienio šalių televiziją žiūrintys Lietuvos piliečiai ir toliau sėkmingai matys alkoholio reklamą
Tai, kad su alkoholiu susiję draudimai nėra veiksmingiausias būdas spręsti opią visuomenės problemą, rodo ir šios apklausos rezultatai: net 42 proc. visų gyventojų žino, kur galėtų nusipirkti alkoholinių gėrimų išsinešimui po 22 valandos, nors tai draudžia įstatymas. Kas ketvirtas (23 proc.) vyresnis nei 18 metų šalies gyventojas nurodė, kad yra pirkęs kontrabandinių (be banderolių) alkoholinių gėrimų.
Rašyti komentarą