Vasariniai grupinių pirkėjų įgeidžiai

Vasariniai grupinių pirkėjų įgeidžiai

Nors va­sa­rą gy­ven­to­jai la­biau lin­kę iš­lai­dau­ti, gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lams pla­čiau at­ver­tos pi­ni­gi­nės tik iš da­lies kom­pen­suo­ja šiuo lai­ko­tar­piu su­ma­žė­ju­sius pir­kė­jų srau­tus. Por­ta­lai ak­ty­viai ieš­ko va­sa­riš­kų pa­siū­ly­mų, nors per par­da­vi­mų pi­ką pa­slau­gų tei­kė­jai ne­trykš­ta no­ru siū­ly­ti nuo­lai­dų.

Gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lai vie­nin­gai su­tin­ka, kad va­sa­ros se­zo­ną lan­ky­to­jų su­ma­žė­ja. Tai esą na­tū­ra­lu, mat at­os­to­gų me­tu gy­ven­to­jai ma­žiau lai­ko pra­lei­džia prie kom­piu­te­rio, o su­men­kęs pir­kė­jų ak­ty­vu­mas bū­din­gas vi­sai e. ko­mer­ci­jai.

Bend­ro­vės „Di­gi­net LT“, val­dan­čios gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lą Kar­tu.lt, pro­jek­tų va­do­vas Ar­tū­ras Mi­ze­ras skai­čia­vo, kad va­sa­rą, pa­ly­gin­ti su žie­mos lai­ko­tar­piu, lan­ky­to­jų srau­tai su­ma­žė­ja 30-40 pro­cen­tų. Nors šil­tą­jį se­zo­ną iš­au­ga bran­ges­nių pre­kių bei pa­slau­gų pa­klau­sa, ji vi­so var­to­to­jų pra­ra­di­mo ne­kom­pen­suo­ja, to­dėl apy­var­ta smuk­te­li apie 20 pro­cen­tų.

Par­tne­rius rei­kia įkalbėti

Gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lams bū­din­gas se­zo­niš­ku­mas taip pat reiš­kia, kad pa­siū­ly­mų asor­ti­men­tą bū­ti­na pa­pil­dy­ti va­sa­ros me­tu po­pu­lia­rio­mis pre­kė­mis bei pa­siū­ly­mais. Tie­sa, pa­tys pa­slau­gų tei­kė­jai tuo nė­ra itin su­in­te­re­suo­ti, to­dėl gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lams iš­si­gel­bė­ji­mu tam­pa rin­kos nau­jo­kai ar­ba il­ga­lai­kiai par­tne­riai. „Va­sa­ros lai­ko­tar­piu įkal­bė­ti par­tne­rius pa­siū­ly­ti ak­ci­jų yra ga­na su­dė­tin­ga. Tai na­tū­ra­lu, juk jų vers­las se­zo­ni­nis, ir va­sa­rą klien­tų jiems ne­trūks­ta. Pa­vyz­džiui, va­sa­rą pa­siū­ly­ti ak­ci­jų bai­da­rių nuo­mai tur­būt įma­no­ma tik tuo at­ve­ju, jei pa­slau­gų tei­kė­jai yra nau­ji ar­ba įsi­kū­rę to­li­mes­nia­me re­gio­ne. Tą pa­tį ga­li­ma pa­sa­ky­ti ir apie gro­žio sa­lo­nų ak­ci­jas. Su­tar­ti dėl ak­ci­jų pa­de­da tik il­ga ir sėk­min­ga par­tne­rys­tė“, - sa­kė Vir­gi­ni­jus Pe­le­nis, in­di­vi­dua­lios įmo­nės „PRO Mar­ket“, val­dan­čios gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lą Ge­raak­ci­ja.lt, va­do­vas. Anot jo, va­sa­rą ypač iš­au­ga su­si­do­mė­ji­mas ma­ni­kiū­ro bei pe­di­kiū­ro pa­slau­go­mis, taip pat liek­nė­ji­mo pro­ce­dū­ro­mis. To­dėl šių pa­siū­ly­mų va­sa­ros se­zo­nu var­to­to­jams sten­gia­ma­si pa­teik­ti dau­giau nei įpras­tai.

Tuo tar­pu A. Mi­ze­ras pa­žy­mė­jo, kad va­sa­rą iš­au­ga tiek pa­žin­ti­nių, tiek poil­si­nių ke­lio­nių au­to­bu­sais bei lėk­tu­vais pa­klau­sa, taip pat po­pu­lia­rė­ja iš­skir­ti­nai va­sa­rą bū­din­gos lau­ko pra­mo­gos: plau­kio­ji­mas lai­vais, va­ži­nė­ji­mas kar­tin­gais ar jo­di­nė­ji­mo už­siė­mi­mai. Ne­ma­žo su­si­do­mė­ji­mo su­lau­kia ir ap­gy­ven­di­ni­mo pa­slau­gos ku­ror­tuo­se. Pre­kių asor­ti­men­tas se­zo­nams kei­čian­tis ma­žiau kin­ta, ta­čiau va­sa­rą pa­ste­bi­mai di­dė­ja spor­to pre­kių, so­do bal­dų, va­sa­ros dra­bu­žių bei mau­dy­mo­si kos­tiu­mė­lių pa­klau­sa.

Tie­sa, pa­šne­ko­vas ne­su­ti­ko, kad va­sa­rą pa­teik­ti ge­rų pa­siū­ly­mų sa­vo var­to­to­jams yra su­dė­tin­ga. Anot jo, svar­biau­sia su par­tne­riais su­de­rin­ti pa­siū­ly­mą, kad jis ne tik bū­tų pa­trauk­lus var­to­to­jams, bet ir leis­tų pa­slau­gos tei­kė­jui už­kam­šy­ti užim­tu­mo spra­gas. Juk, pa­vyz­džiui, net ir ge­riau­siems vieš­bu­čiams kart­kar­tė­mis lie­ka 10 proc. lais­vų kam­ba­rių ar­ba ke­lios ne itin užim­tos dar­bo die­nos.

Rin­ka ėmė trauktis

Po­ky­čiai va­sa­ros lai­ko­tar­piu gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lams nė­ra nei ste­bi­nan­tys, nei di­džiau­si, ku­riuos ten­ka iš­gy­ven­ti. Pa­sta­ruo­ju me­tu por­ta­lų skai­čius ma­žė­jo, dau­gu­ma por­ta­lų gry­ni­no sa­vo veik­los sri­tį, o da­lis pir­kė­jų, at­si­kan­dę vie­na­die­nių ak­ci­jų, at­sig­rę­žė į tra­di­ci­nę e. pre­ky­bą.

Šian­dien, pa­ly­gin­ti su pi­ku, kai gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lai dy­go it gry­bai po lie­taus, pir­kė­jų srau­tai por­ta­le, anot V. Pe­le­nio, nu­kri­to apie 50 pro­cen­tų. Tai ga­li­ma pa­aiš­kin­ti rin­kos pa­si­da­li­ji­mu ir vers­lo par­tne­riams su­teik­ta di­des­ne lais­ve. Mat anks­čiau ko­kia nors ak­ci­ja ga­lė­jo bū­ti skel­bia­ma tik vie­na­me por­ta­le, o šian­dien tą pa­tį pa­siū­ly­mą ga­li­ma ap­tik­ti net 3-4 gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­luo­se. To­kie po­ky­čiai na­tū­ra­liai iš­skai­dė lan­ky­to­jų srau­tus.

Tie­sa, to­kia aš­tri kon­ku­ren­ci­ja ge­ro­kai pra­re­ti­no rin­kos da­ly­vių gre­tas. Bend­ro­vės „Cher­ry Me­dia LT“, val­dan­čios gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lus gru­pi­nis.lt ir be­ta.lt, ko­mer­ci­jos di­rek­to­rės Al­vy­dės Pa­lai­mai­tės skai­čia­vi­mais, šių me­tų pra­džio­je Lie­tu­vo­je vei­kė 18 gru­pi­nio ap­si­pir­ki­mo por­ta­lų, o tai per­pus ma­žiau nei prieš me­tus, kai veik­lą plė­to­jo 38 por­ta­lai. „Ge­ra ži­nia yra ta, kad mū­sų apy­var­ta au­ga. Tai­gi pa­ste­bi­ma rin­kos kris­ta­li­za­ci­ja iš­lie­ka ir ple­čia­si di­džiau­si, tie, ku­rie rū­pi­na­si ko­ky­be ir asor­ti­men­tu“, - sa­kė ji.

Be to, pa­sta­rą­jį pus­me­tį, anot V. Pe­le­nio, ma­ty­ti ga­na ryš­kus gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lų ski­li­mas: vie­ni pa­su­ko pre­kių par­da­vi­mo link­me, o ki­ti ėmė orien­tuo­tis į pa­slau­gų sri­tį. An­tai ir rin­kos flag­ma­nai ge­ro­kai pa­di­di­no pre­kių pa­si­rin­ki­mą ir ap­kar­pė pa­slau­gų asor­ti­men­tą. Da­lis jų dėl iš­au­gu­sių ko­mi­si­nių ir iš­ori­nių par­tne­rių, tie­ku­sių pre­kes, at­si­trau­ki­mo net ėmė pre­kes vež­tis pa­tys. To­kiu bū­du jie su­pa­na­šė­jo su tra­di­ci­nė­mis e. par­duo­tu­vė­mis.

Ru­de­nį lau­kia­ma pokyčių

„Gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lams te­ko per­sio­rien­tuo­ti ir, ga­li­ma sa­ky­ti, pa­virs­ti e. par­duo­tu­vė­mis. Pa­vyz­džiui, kai ku­riuo­se por­ta­luo­se at­si­ra­do pre­kių krep­še­liai, bū­din­gi įpras­toms in­ter­ne­ti­nėms par­duo­tu­vėms“, - at­krei­pė dė­me­sį V. Pe­le­nis. Jis ne­at­me­tė to, kad pa­na­šiu ke­liu ga­li leis­tis ir į pa­slau­gas orien­tuo­ti gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lai. Nors šie pir­mi­nį veik­los mo­de­lį kol kas iš­lai­ko, ta­čiau pa­ste­bi var­to­to­jų pa­gei­da­vi­mą į pir­ki­nių krep­še­lį įsi­dė­ti bei vie­nu mo­kė­ji­mu už­si­sa­ky­ti ir ke­lias skir­tin­gas pa­slau­gas.

Gru­pi­nio pir­ki­mo vers­lo mo­de­lio trans­for­ma­ci­ją ir efek­ty­viau­sio ke­lio pa­ieš­ką A. Pa­lai­mai­tė ilius­tra­vo por­ta­lų be­ta.lt ir gru­pi­nis.lt pa­vyz­džiais. „Veik­los pra­džio­je siū­lė­me tik ak­ci­jas pa­slau­goms, ta­čiau, pa­ma­tę po­rei­kį, pra­dė­jo­me siū­ly­ti ir pre­kes. Ka­dan­gi iš­skir­ti­nę kai­ną pre­kėms ir pa­slau­goms siū­lo­me tik itin ri­bo­tą lai­ką, var­to­to­jų pa­gei­da­vi­mu prieš dve­jus me­tus pra­dė­jo­me skelb­ti ir il­ga­lai­kius pa­slau­gų pa­siū­ly­mus do­va­noms – jų su­rin­ko­me per 700. Nors nuo­lai­da yra ma­žes­nė nei die­nos ak­ci­jų, var­to­to­jams tai pa­si­ro­dė ypač pa­to­gu, kai rei­kia sku­biai iš­si­rink­ti do­va­ną ar nak­vy­nę, o tuo me­tu rei­kia­mo pa­siū­ly­mo tarp die­nos ak­ci­jų nė­ra. Vi­sai ne­se­niai pri­sta­te­me il­ga­lai­kius pa­siū­ly­mus ir pre­kėms“, - pa­sa­ko­jo pa­šne­ko­vė.

A. Mi­ze­ras ne­slė­pė ma­nąs, kad pa­sta­ruo­ju me­tu sa­vo ta­pa­ty­bės ieš­kan­tys gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lai jau šį ru­de­nį tu­rė­tų pa­teik­ti ne­ma­žai nau­jo­vių ir taip pa­veik­ti vi­są Lie­tu­vos e. ko­mer­ci­ją. Esą iš­gry­ni­nę sa­vo veik­lą jie su­ge­bės iš­lai­ky­ti stip­rią po­zi­ci­ją, ku­rią iki šiol pa­dė­jo užim­ti di­de­lis ži­no­mu­mas ir ne­ma­žas srau­tas tie­sio­gi­nių lan­ky­to­jų. Pa­šne­ko­vas pa­aiš­ki­no: į e. par­duo­tu­ves lan­ky­to­jai ne­re­tai už­su­ka tik to­dėl, kad į jas, ieš­kant kon­kre­čių pre­kių, nu­krei­pia pa­ieš­kų sis­te­mos. Tuo tar­pu gru­pi­nio pir­ki­mo por­ta­lai su­lau­kia nuo­la­ti­nių lan­ky­to­jų.

Image removed.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder