Gyventojai dažniausiai prašo atidėti būsto paskolų įmokas

Gyventojai dažniausiai prašo atidėti būsto paskolų įmokas

Nuo karantino pradžios „Swedbank“ sulaukė 2,3 tūkst. gyventojų prašymų dėl paskolų bei lizingo įmokų atidėjimo. Didžiausias atidėjimų prašymų skaičius buvo fiksuotas pirmosiomis karantino savaitėmis, vėliau jų srautas sumenko. Didžiąją paraiškų dalį (65 proc.) sudaro prašymai atidėti būsto paskolų įmokų mokėjimą.

„Nors nerimą dėl ateities nurodo jaučiantis kas antras šalies gyventojas, dėl realiai patiriamų sunkumų dengti paskolas į mūsų banką kol kas kreipėsi tik labai maža dalis gyventojų, turinčių finansinių įsipareigojimų. Nemaža dalis besikreipiančiųjų nori pasitarti, įvertinti atidėjimų poveikį, ir paskolų įmokų visgi nusprendžia neatidėti. Iki šios dienos esame priėmę 1,8 tūkst. sprendimų dėl būsto paskolų, vartojamojo finansavimo paskolų ir lizingo įmokų atidėjimo“, – sako Pavel Ladziato, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas.

Pasak jo, kone kas antrame bankui pateiktame prašyme nurodoma įmokų atidėjimo priežastis − reikšmingai sumažėjusios pajamos (48 proc.). Kitos priežastys yra nutrūkę darbo santykiai (29 proc.), galbūt sumažėsiančios pajamos ateityje (14 proc.), kiti veiksniai (9 proc.).

„Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas pastebi, kad šiandien didžioji dalis gyventojų paraiškų dėl įmokų atidėjimo yra susijusi su būsto paskolomis (65 proc.), vartojimo kreditams tenka kas trečia paraiška (31 proc.), likusieji kreipiasi dėl lizingo įmokų (4 proc.). Ši proporcija nekinta nuo pat karantino pradžios.

„Gyventojams suteikiame galimybę vartojimo finansavimo ir lizingo įmokas nukelti iki 6 mėnesių, būsto paskolos įmokoms gali būti pritaikytas iki 12 mėnesių nukėlimas. Pritaikant įmokų atidėjimą kitos sutarties sąlygos nekeičiamos“, − komentuoja P. Ladziato. 

„Swedbank“ atstovas pabrėžia, kad susiduriant su sunkumais dengti paskolos įmokas geriausią išeitį pavyksta rasti tuomet, kai į banką kreipiamasi nelaukiant, kada bus praleistas įmokos terminas. 

Tiesa, svarbus ir kitas aspektas – prieš kreipiantis į banką reikėtų atsakingai įvertinti savo padėtį. Jei kol kas finansinė situacija nėra pablogėjusi, domina tik teorinės sprendimo galimybės, atsakymų į klausimus prasmingiau ieškoti interneto banke. Čia aiškiai ir struktūruotai pateikiami atsakymai į dažniausius klausimus, kylančius dėl karantino metu atsiradusių pokyčių. 

Nuo karantino paskelbimo pradžios „Swedbank“ taip pat yra priėmęs 500 sprendimų dėl įmonių paskolų įmokų atidėjimo ar jų pratęsimo. Su sunkumais susiduriančios įmonėms, kaip ir gyventojai, raginamos kreiptis į banką ir sprendimo iš susidariusios padėties ieškoti kartu. 

Daugiau informacijos apie paskolų ir lizingo įmokų atidėjimą „Swedbank“ rasite čia.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder