Geležinkelininkai pureno dirvą Jūros šventei

Geležinkelininkai pureno dirvą Jūros šventei

Prieš prasidedant pagrindiniams Jūros šventės renginiams praėjusį ketvirtadienį Klaipėdos geležinkelio stotyje vasaros ramybę gerokai sudrumstė AB "Lietuvos geležinkeliai" organizuotas linksmas drezinų ralis.

Pernai AB "Lietuvos geležinkeliai" panoro prisidėti prie Klaipėdoje vykstančios Jūros šventės ir pirmą kartą organizavo drezinų ralį. Bent jau varžybų dalyviams šis renginys pasirodė labai smagus, tad šiemet jis buvo pakartotas ir, atrodo, taps tradicija.

"Mes simboliškai startuojame ir atidarome Jūros šventę. Į Klaipėdą turime didžiausią krovinių srautą, šiame mieste dirba labai daug gerų mūsų partnerių. Manau, tai gera proga su jais susitikti, pabendrauti, aptarti klaipėdietiškus klausimus, ne tik pasivaržyti drezinų ralyje. Kol kas rezultatai geri, visi šypsomės, dalyvaujame geroje atrakcijoje. Norime išlaikyt tą azartą į Klaipėdą vežti kuo daugiau krovinių ir kuo greičiau. Jūros šventė apskritai puikus renginys, tai proga prisiminti, kad mūsų valstybė yra jūrinė. Partneriai kitose valstybėse mums pavydi tokio uosto, kiti apskritai neturi priėjimo prie jūros. O mes tikrai turime ir kuo pasidžiaugti, ir kuo pasididžiuoti", - prieš drezinų ralio startą sakė "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Tarp dalyvių ir palaikymo komandų narių, pakėlusių rankas, kas nežino, kas yra ta drezina, buvo ne taip jau mažai. Tad renginio vedėjui teko paaiškinti, kad drezina - tai savaeigis geležinkelio vežimėlis, skirtas bėgiais vežti darbininkus, kurie apžiūri bėgius ar atlieka kitus tarnybinius reikalus. Jos taip pavadintos girininko Karlo Drezo garbei, kuris 1817 metais išrado sėdimąjį dviejų ratų dviračio tipo paspirtuką. Drezinos geležinkeliuose pasirodė 1839 metais. Gerai sukonstruota drezina sveria apie 650 kg ir varoma dviejų darbininkų jėgos pasiekia 25-30 km per valandą greitį.

Ralio komandas sudarė 3 nariai - vienas stumia dreziną, o du pumpuoja. Iš 14 komandų, (kai kurios jų buvo suformuotos tiesiog perone,) į atrankos turą pateko tik 8 ir jos jau kaip reikiant palenktyniavo. Jau iš anksto pasitikėjimą kėlė tokios komandos kaip "Šarvuotas traukinys" ("Lietuvos geležinkeliai"), "Bega" (jūrų krovinių kompanija "Bega"), "Lietuvos geležinkelių" krovinių vežimo komanda "LG kroviniai", ekspedicinės firmos "Kaminera", energetikos koncerno "Orlen Lietuva" komandos.

Ekspromtu komandą sudarė Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės vadovas Eimantas Kiudulas su dviem savo klientais ir pats tapo drezinos stūmiku. Buvo labai smagu matyti, kaip "Lietuvos geležinkelių" vadovas M. Bartuška stūmė dreziną su moterimis geležinkelininkėmis. Beje, drezinų ralyje rungtyniavo nemažai moterų, pavyzdžiui, DFDS komandą sudarė moterys.

PATS. AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Mantas Bartuška pats dalyvavo ralyje ir atliko stūmiko vaidmenį. Egidijaus Jankausko nuotr.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos komandą aplenkė AB "Smiltynės perkėla" komanda. Uosto direkcijos komandos "Klaipėdos uostas" kapitonas Robertas Baltuonė, jau antrą kartą dalyvaujantis šiame ralyje, atskleidė paslaptį - svarbu, kad abu komandos nariai ant drezinos darytų vienodus veiksmus, kai vienas stojasi, kitas tupia. Ant drezinos Uosto direkcijos vardą šį kartą gynė teisininkas, Bendrojo skyriaus viršininkas ir jo pavaduotojas.

"Labai džiaugiamės "Lietuvos geležinkelių" iniciatyva. Jie pernai pradėjo organizuoti tokią atrakciją prieš Jūros šventę, kai daugelis klaipėdiečių būna apimti didelių darbų įkarščio. Labai smagu suburti savo komandą, ištrūkti iš darbo ir palenktyniauti. Pernai mūsų komanda pasipriešino olimpinio prizininko Aurimo Didžbalio komandai. Tai buvo fantastiška - paprasti vadybininkai pasipriešino sunkiosios atletikos čempionui", - sakė komandą atlydėjusi Uosto direkcijos Rinkodaros skyriaus viršininko pavaduotoja Silvija Jonkuvienė.

Tam, kad toks renginys reikalingas, pritarė ir AB "Smiltynės perkėla" generalinis direktorius Darius Butvydas. "Jūros šventėje vienaip ar kitaip visi turi dalyvauti. Šventės niekas nepadarys atėjęs iš šalies. Jeigu patys jos nekursime, nedalyvausime, tai jos ir nebus. Ačiū labai, kad geležinkelininkai ėmėsi iniciatyvos, mums beliko tik dalyvauti, ir jau turime tam tikrą šventės dalį. Labai gerai, kad šiemet ralis vyko ketvirtadienį, nepasimetė bendrame renginių katile. Tai labai geras apšilimas prieš šventę. Gavę kvietimą nusprendėme ir patys išbandyti savo jėgas", - sakė jis.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder