Chaosas dėl rezervinių teritorijų kainuoja milijonus litų

Chaosas dėl rezervinių teritorijų kainuoja milijonus litų

Klaipėdos uosto vadovo Eugenijaus Gentvilo teigimu, toks chaosas, koks yra
dabar dėl rezervinių uosto teritorijų, toliau tęstis nebegali, nes jis Klaipėdos
valstybinio jūrų uosto direkcijai kainuoja milijonus litų, jau nekalbant apie tai,
kad kai kurios teritorijos Vyriausybės nutarimais įteisintos netvarkingai,
neatlikus daugelio veiksmų, pavyzdžiui, apie tai nepaskelbus "Valstybės žiniose“.
Tyčia ar netyčia buvusios Vyriausybės taip padarydavo, kad uosto direkcijos
interesai likdavo neapginti, dabartinis uosto vadovas negali pasakyti, tačiau, jo
manymu, tam reikia vieną kartą padaryti galą.

Anot E. Gentvilo, kol bus uosto rezervinės teritorijos, tol jose žemė bus
parceliuojama, o uosto direkcijai teks ją išpirkti ir patirti nemenkų nuostolių.
Nors Vyriausybės nutarimais nustatyta, kad uosto rezervinėje teritorijoje visi
klausimai turi būti derinami su uosto direkcija, tačiau suderinti neretai
pamirštama. Užtat uosto rezervinėse teritorijose atsirado visko – individualių
gyvenamųjų namų, socialinės globos įstaigų, akcinių bendrovių, mašinų stovėjimo
aikštelių.

Atsitiko taip, kad UAB "Baltic Car Service" buvo įleista į uosto rezervinę
teritoriją, kurios dabar prireikė keleivių ir krovinių terminalui statyti. Klausimą
su UAB "Baltic Car Service“ teko spręsti uosto direkcijai. Ji perka iš gyventojų
namus, daržus ir džiaugiasi, kad "Baltic Car Service“ sutiko susikeisti
teritorijomis ir atlaisvino buvusią rezervinę teritoriją.

Anksčiau uosto rezervinėms teritorijoms priklausė apie 100 ha, o dabar beliko apie
80 ha, neskaičiuojant Klaipėdos viešajam logistikos centrui numatytos teritorijos.
15 ha teritorija prie jūrų krovinių kompanijos "Bega“ buvo ir tebėra rezervinė,
tačiau laisvos vietos joje bėra likę 6,5 ha. Jeigu nieko nebus daroma, tai praeis
dar 5 metais, ir jau iš tų 6 ha beliks tik 2 ha.

[BANERIS]Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius mano, kad rezervinėse teritorijose nėra tvarkos, kad jų niekas neprižiūri, ir siūlo visas tas rezervines teritorijas tiesiog
paversti uosto teritorijomis, ir problema būsianti išspręsta.

Praėjusį penktadienį vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto taryboje nuspręsta
šį klausimą kelti Uosto plėtojimo tarybos posėdyje, pateikti siūlymą, kad rezervinės
teritorijos Vyriausybės nutarimais būtų įteisintos kaip nuolatinės uosto
teritorijos, kurios galėtų būti naudojamos tik uosto veiklai. Uosto direkcija tikisi
Vyriausybės pritarimo, nes Uosto plėtojimo tarybos nariai yra daugelio ministerijų
atstovai.

Prašymas Vyriausybei būtų teikiamas įteisinti kaip uosto teritorijas tas, kurios yra
laisvos, pavyzdžiui, ne visus tuos 15 ha prie "Begos“, o tik 6 ha.
Tokiu atveju Uosto direkcijos lauktų ilgas ir didelis darbas – tektų rengti tų
teritorijų detaliuosius planus, nes tik tokiu atveju Vyriausybės nutarimais jos
galėtų tapti nuolatinėmis uosto teritorijomis, tačiau vieną kartą ši paini problema
būtų išspręsta.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder