Apie tai informuota penktadienį Klaipėdoje vykusiame Keleivių ir krovinių terminalo Klaipėdos uoste statybos priežiūros komiteto posėdyje, kuriam pirmininkauti šį kartą buvo įgaliotas Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
Uosto direkcijos Planavimo skyriaus viršininkė Audinga Jokūbauskienė informavo, kad dabar tikėtis EK atsakymo galima gegužės 18 d. Taigi klausimas, ar Europos Sąjungos (ES) parama naujam terminalui Klaipėdoje bus skirta ir koks bus jos intensyvumas, tebėra atviras. Terminalo pirso ir krantinės statybų darbai jau pradėti ir turi būti baigti 2013 metų kovo 30 d. Juos finansuoja Uosto direkcija.
Neatmetama galimybė, jog EK pateikdama vis naujus ir naujus klausimus vilkina laiką, norėdama priimti bendrą sprendimą dėl Klaipėdos ir dėl Latvijos Ventspilio uosto. Beje, Ventspilis jau 5 kartą pateikia atsakymus į EK klausimus, tiesa, jis paraišką dėl ES paramos gavimo pateikė metais anksčiau nei Klaipėdos uostas.
Priežiūros komiteto posėdyje dalyvavęs Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis atkreipė dėmesį į tai, kad Klaipėdoje statoma universali krantinė, tad Klaipėdos ir Ventspilio negalima lyginti.
Beje, ES uostuose ateityje direkcijos su operatoriais turės pasirašyti koncesijų sutarti ne ilgesniam kaip 25 metų laikotarpiui. Laikomasi nuostatos, kad parama turi būti teikiama visiems uostams vienodomis teisėmis. A. Kuzmarskio manymu, senieji ES uostai niekada nenorės, kad pagalba būtų teikiama Rytų Europos uostams, nes jie suinteresuoti, jog pastarieji liktų maži.
UAB Klaipėdos ir keleivių krovinių terminalo direktorius Benediktas Petrauskas mano, kad reikėtų susivienyti Rytų Europos postkomunistinėms valstybėms ir nepasiduoti šiuo klausimu.
Rašyti komentarą