"Laivininkystė": prašoma bendrovę likviduoti

"Laivininkystė": prašoma bendrovę likviduoti

Pagaliau bankrutuojanti AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" gavo pinigų iš Garantinio fondo ir sumažino skolą darbuotojams. Kreditorių susirinkimas priėmė sprendimą bendrovę likviduoti, teismas sprendimo dar nepaskelbė.

Antradienį AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) gavo pinigus už du parduotus bendrovės laivus - "Vorutą" ir "Romuvą". Tikimybė, kad sumokės, buvo didelė, nes priešingu atveju pirkėjai prarastų 10 proc. varžytinių dalyvio mokesčio. 270 tūkst. eurų vis dėlto nemaži pinigai. Abu laivai dar tebestovi Klaipėdoje.

Gegužės 31 d. LJL dar dirbo 61 žmogus. Šiomis dienomis, t. y. šiandien ir rytoj, bus atsiskaitoma su tuose laivuose dirbusiais jūrininkais ir dalis jų bus atleidžiami, tad darbuotojų skaičius sumažės.

Už laivą "Deltuva" jau seniau atsiskaityta. Jis taip pat dar tebėra Klaipėdoje, yra remontuojamas AB Vakarų laivų gamykloje.

Šiuo metu yra paskelbtos trečiosios LJL laivų pardavimo varžytinės. Parduodamas laivas "Venta". Jo pradinė kaina - 1 mln. 300 tūkst. eurų. Pirmose varžytinėse jo pradinė kaina buvo 1,9 mln. eurų. Potencialūs pirkėjai jau buvo atvykę į laivą jo apžiūrėti. Besidominčiųjų šiuo laivu yra ir daugiau. Varžytinės turėtų baigtis birželio 13 d. Jeigu laivas nebus nupirktas, galbūt bus mažinama kaina, galbūt bus kalbamasi su potencialiais pirkėjais, klausiama jų, kiek galėtų pasiūlyti už laivą.

LJL bankroto administratoriaus Daliaus Volskio teigimu, laivo "Raguva" varžytinės nepaskelbtos, jam tiesiogiai ieškoma pirkėjų. Už šį laivą norima gauti 1 mln. 300 tūkst. JAV dolerių, t. y. tokia jo pradinė kaina dabar. Pradinė jo kaina pirmame aukcione buvo 1,6 mln. eurų.

Iš Garantinio fondo gauta 489 tūkst. eurų, tad bankrutuojančioje bendrovėje pasijuto šioks toks palengvėjimas. Pinigai darbuotojams jau pervesti, pavdedimai padaryti gegužės 17 d., bet ne visiems, kai kuriems dar tikslinamos sumos, tačiau artimiausiu metu bus sumokėta. Iš Garantinio fondo gauti pinigai mokėti ir kranto darbuotojams, ir jūrininkams. Iš viso su darbuotojais atsiskaityti LJL reikėjo 1,5 mln. eurų. Taigi šiam tikslui bendrovei dar trūksta daugiau kaip 1 mln. eurų.

Pasak D. Volskio, jūrininkams gerai, nes juos saugo tarptautinės konvencijos, ir pardavus laivus pirmiausia atsiskaitoma su tais, kurie dirbo tuose laivuose.

Trūkstamą sumą pinigų kranto darbuotojams tikimasi bandyti surinkti atgaunant skolas iš debitorių, parduodant bendrovės transportą, baldus, organizacinę techniką ir kitą turtą. Deja, nekilnojamojo turto "Laivininkystė" neturi. Jos pastatas buvo parduotas dar prieš paskelbiant bankrotą.

Gegužę vykęs LJL kreditorių susirinkimas nusprendė, kad "Laivininkystė" bus likviduojama, jos veikla nebebus tęsiama. Gegužės 25 d. pateiktas prašymas teismui likviduoti bendrovę.

Kai teismas priims sprendimą likviduoti, tada bankroto administratorius atsiskaitys su tais jūrininkais, kurie dirbo parduotuose laivuose, bus parduodamas likęs turtas, ieškoma pirkėjų likusiems laivams, kad būtų atsiskaityta su juose dirbusiais jūrininkais t. y. su "Ventos" ir "Raguvos" jūrininkais, bus atliekamos kitos likvidavimo procedūros.

Paklaustas, per kiek laiko ketinama likviduoti "Laivininkystę", D. Volskis atsakė: "Pradžia buvo greita, viską darėme skubiai, viskas buvo daroma greičiau. Manau, metų tikrai prireiks. Įmonė didelė, daug visokių niuansų."

Didžiausias LJL bankroto administratoriaus rūpestis - kuo greičiau parduoti likusius laivus, nes stovintys laivai - vienos išlaidos, ir atsiskaityti su jūrininkais.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder