Nei reisų į muziejų, nei katamarano į Nidą
Nei reisų į muziejų, nei katamarano į Nidą

AB "Smiltynės perkėla" valdyba nusprendė nurašyti keltą "Kintai". Jo dokumentų galiojimas baigiasi jau vasarį. Klaipėdiečius labiausiai jaudina tai, kad šią vasarą nebebus tiesioginių reisų į Lietuvos jūrų muziejų. Beje, naujo katamarano, kuris plukdytų į Nidą, įsigijimo klausimas atidėtas iki 2023 metų.

Praėjusį trečiadienį uostamiesčio vicemeras Arūnas Barbšys pasikvietė "Smiltynės perkėlos", pavaldžios Susisiekimo ministerijai, atstovus pasikalbėti apie pokyčius ir ateities perspektyvas. Kartu jų pasiteirauta, ar jie neturi galimybės Dangės upe paleisti vandens autobusą. "Norėtume, kad Klaipėdoje kursuotų vandens autobusas", - sako A. Barbšys.

Susitikimo metu kalbėta ir apie keleivių bei transporto priemonių kėlimą keltais, visų pirma tų, kurių kėlimą per marias kompensuoja valstybė.

Tebenori įveiklinti Danę

Vicemeras A. Barbšys paprašė, kad bendrovė svarstytų tiesioginių reisų į Lietuvos jūrų muziejų atnaujinimo galimybę. Bendrovės valdyba nusprendė, kad šią vasarą jų nebebus, nes beturės tik vieną keleivinį keltą, tad nebegalės to daryti. Pasak A. Barbšio, galbūt į muziejų galėtų kursuoti ne keltas, o koks nors keleivinis laivas, plukdantis kad ir 100 keleivių. Jis galėtų kursuoti maršrutu Senoji perkėla-Lietuvos jūrų muziejus - Smiltynės jachtklubas, o vakarais norinčiuosius paplukdytų po marias.

Savivaldybė neatsisako idėjos įveiklinti Danės upę. Aptartos ir anksčiau vykusios diskusijos dėl galimybės atsirasti vandens taksi ar pramoginio laivo maršrutui Danės upe bent jau iki Tauralaukio. Pasak A. Barbšio, šiuo klausimu dar vyks diskusijos ir kur kas platesniame pašnekovų rate.

"Smiltynės perkėlos" prioritetai

AB "Smiltynės perkėla" generalinis direktorius Mindaugas Čiakas teigė, kad bendrovei reikėtų įsigyti tam tikslui skirtą laivą, nors toks verslas būtų tik sezoninis. Tai būtų, ko gero, neatsiperkantis projektas. Visų pirma reikia, kad tam pritartų bendrovės valdyba. Pasak jo, toks miesto pageidavimas jai bus perduotas.

"Reikia apskaičiuoti, kokių investicijų reikėtų. Visų pirma reikia žinoti laivo paskirtį - ar jis būtų kaip vandens autobusas, ar skirtas turistams pasiplaukioti. Būtina parengti studiją, nes sezonas yra labai trumpas. Svarbu ir žmonių srautai - ar juo plauktų tik klaipėdiečiai vakarais, ar laivas būtų reikalingas kaip susisiekimo priemonė", - sakė M. Čiakas.

Pasak jo, Klaipėdoje nėra įprasta, kad žmogus norėtų užmiestyje palikti automobilį, persėstų į laivą, kad greičiau nuvyktų į darbą.

"Smiltynės perkėlos" strateginiame trejų metų plane iki 2023 metų, patvirtintame valdybos, investicijų tokiam laivui nėra numatyta. Panašus laivas gali kainuoti apie pusę milijono eurų. O pirkiniui, kainuojančiam per 200 tūkst. eurų, jau reikalingas ir akcininkų, t. y. Susisiekimo ministerijos, pritarimas.

Paklaustas, ar šiemet nebus nupirktas naujas laivas katamaranas, kuris turi pakeisti anksčiau turėtą katamaraną "Smiltynė", plaukusį į Nidą, M. Čiakas atsakė, kad bendrovės valdyba šį sprendimą atidėjo iki 2023 metų.

Pasak "Smiltynės perkėlos" vadovo, po gero mėnesio gali būti pasirašyta sutartis dėl naujo universalaus keleivinio ir krovininio kelto, kuris galės dirbti ir Naujojoje, ir Senojoje perkėloje, statybos. Vokai su pasiūlymais bus atplėšiami kitą savaitę.

Kitas naujas statomas keltas bus tik keleivinis ir mažesnis. Jis turės pakeisti seną bendrovės keltą "Kintai", kuriam jau per 40 metų. Vasarį baigia galioti jo dokumentai ir jis greičiausiai jau bus nurašytas. M. Čiako teigimu, jo remontuoti nebeapsimoka, nes būtų labai didelės sąnaudos, gali būti, kad jo remontas brangiau kainuos nei pačio laivo vertė. Šiuo metu dar svarstoma, kas su šiuo keltu bus daroma ateityje. Bandoma apskaičiuoti, už kiek jį dar būtų galima parduoti.

Sidebar placeholder