Šiuo metu AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) jau pradedama likviduoti. Teismo nutartis dėl bendrovės likvidavimo priimta gegužės 30 d., ji įsiteisėjo birželio 9 d. "Paskelbus, kad bendrovė likviduojama, keičiasi jos statusas Registrų centre ir dabar pagrindinis tikslas - įmonę likviduoti dėl bankroto. Pirmiausia bus atsiskaitoma su kreditoriais, kas jau daroma, parduodamas likęs turtas, tvarkomas įmonės archyvas ir ji bus išregistruota", - sakė LJL bankroto administratorius Dalius Volskis.
Pasak jo, kada "Laivininkystė" bus išbraukta iš registro, šiandien pasakyti neįmanoma. Visų pirma turi būti atlikti visi likvidavimo darbai, tada bus galima kreiptis į teismą ir šis priims sprendimą dėl bendrovės egzistavimo pabaigos.
LJL jau yra pardavusi tris laivus ir iš dalies atsiskaičiusi su juose dirbusiais jūrininkais.
Už laivą "Venta" pinigai turėtų būti sumokėti priešpaskutinę liepos savaitę. Laivą už 1 mln. 400 tūkst. JAV dolerių ketina įsigyti užsienio kompanija. Laivui "Raguva", kurio kaina 1 mln. 300 tūkst. dolerių, vis dar ieškoma pirkėjo ir kol kas tai padaryti nepavyksta.
Šiuo metu LJL dar dirba kelios dešimtys darbuotojų. Kai bus parduota "Venta" ir "Raguva", bus atsiskaitoma su jūrininkais laikantis tarptautinių konvencijų reikalavimų. Tačiau dar liks nesumokėta tiek jūrininkams, kuriems neprivalu sumokėti pagal konvencijų reikalavimus, tiek kranto darbuotojų.
D. Volskio teigimu, dalis pinigų atsiskaityti su darbuotojais jau yra sukaupta. Tai padaryta atgavus skolas iš debitorių ir pardavus kitą turtą. Šiuo metu dar yra įmonės skolininkų, su kuriais dirbama. "Anksčiau ar vėliau planuojame atsiskaityti su likusiais darbuotojais. Šiuo metu dar reikia atlikti nemažai veiksmų. Pavyzdžiui, "Laivininkystei" yra skolinga vokiečių ir dar viena užsienio kompanija. Viena jų nesutinka sumokėti, su kita prasidėjo teisminiai ginčai. Jeigu jie baigsis mūsų naudai, sugrįš pinigai į likviduojamą įmonę, tada bus galima iš tų pinigų atsiskaityti su likusiais darbuotojais", - sakė D. Volskis.
Pasak jo, pradėti atsiskaityti su likusiais darbuotojais bus galima tik tada, kai bus parduota "Venta" ir "Raguva". Dėl pastarojo laivo susirašinėjimas vyksta, besidominčiųjų juo yra. "Visaip pasitaiko su tais pirkėjais. Vienas sutiko su viena kaina, norėjo pirkti, bet bankas nedavė finansavimo. Dabar man jau žinoma, kad bankai labai nenoriai finansuoja laivybos sektorių. Krizė jame tebesitęsia, už krovinių gabenimą vis dar mokama mažai", - aiškino D. Volskis.
Parduotieji LJL laivai "Deltuva" ir "Romuva" jau išplaukė iš Klaipėdos uosto. Juos įsigijo užsienio kompanijos. Dalis įgulų narių visuose trijuose parduotuose laivuose buvo palikti toliau dirbti naujiems savininkams.
Rašyti komentarą