Pasaulinių lenktynių dalyvis norėtų gyventi Klaipėdoje

Pasaulinių lenktynių dalyvis norėtų gyventi Klaipėdoje

Šiemet birželio pabaigoje Švedijoje finišuos profesionalios jachtų lenktynės aplink pasaulį "Volvo Ocean Race". Vasario 8 d. startuos 4 šių varžybų etapas.

Nors Klaipėdai nepavyko tapti finišo uostu, užtat klaipėdiečių entuziazmas iš dalies prisidėjo prie to, kad pirmą kartą šių lenktynių istorijoje kaip lygiateisis įgulos narys dalyvauja ir 28 metų lietuvis Rokas Milevičius. Šiuo metu būdamas Kinijoje ir duodamas interviu mūsų dienraščiui Rokas prisipažino norintis gyventi Klaipėdoje.

"Klaipėda man labai patinka. Tai miestas, kuriame tikrai norėčiau gyventi, nes man reikia jūros, reikia vėjo. Klaipėdos buriuotojams baltai pavydžiu, nes jie vieninteliai Lietuvoje gali džiaugtis tokiais atvirais vandenimis.

Visiems klaipėdiečiams linkiu mylėti savo miestą, nes jis tikrai ypatingas, taip pat atrasti buriavimo sportą - juk jis visai pašonėje! Dar linkėčiau daugiau tokių drąsių iniciatyvų, kaip kad bandymas tapti "Volvo Ocean Race" uostu. Tokie įvykiai, manau, labai paskatintų buriavimo sporto ir visos industrijos aplink jį vystymąsi mieste. Svarbiausia - tikėti ir bandyti. Svajonės pildosi, aš - gyvas to įrodymas!" - sako Rokas.

Regata "Volvo Ocean Race" (VOR) trunka net 9 mėnesius, tai profesionalios jachtų lenktynės aplink pasaulį ir tai yra aukščiausia kreiserinio buriavimo lyga. Joje jachtomis plaukiantys buriuotojai - samdomi profesionalai. Šios lenktynės lyginamos su automobilių lenktynėmis Dakare, su krepšinio NBA lyga.

Klaipėda norėjo šiemet birželį priimti VOR finalinio etapo dalyvius. Deja, konkursą laimėjo Geteborgas (Švedija). Tačiau Klaipėdos siekis tapti VOR uostu padėjo Lietuvos buriuotojams užmegzti glaudžius ryšius su VOR organizacija ir, ko gero, sukūrė palankesnę aplinką Rokui būti pastebėtam tarp šimtų pretendentų iš viso pasaulio.

Pateko tarp geriausiųjų

Rokas - daugkartinis Lietuvos čempionas, 2014-ųjų metų Lietuvos geriausias buriuotojas. Dabar jis vienas iš 8 olandų komandos "Team Brunel" lygiaverčių narių, kartu su 4 olandais, belgu, danu ir ispanu. Jei lygintume su kitomis sporto šakomis, šis Roko pasiekimas prilygsta Ričardo Berankio pasiekimams tenise.

R. Milevičiaus sėkmę lėmė įvairūs faktoriai. Asmeninės savybės - gebėjimas dirbti komandoje, ištverti ekstremalias sąlygas, nemiegą, didelį fizinį krūvį, buriavimo įgūdžiai, etc. Amžius. Pagal VOR taisykles, du įgulos nariai privalo būti jaunesni nei 30 metų. Rasti tiek patyrusį buriuotoją kaip Rokas, kuris dar neturėtų 30 metų, buvo iššūkis visoms VOR komandoms.

Didelė patirtis plaukiant jachta "Ambersail" atviruose vandenynuose. Jis dalyvavo Tūkstantmečio odisėjoje, kai "Ambersail" plaukė aplink pasaulį. Būdamas 27 metų Rokas jau 2 kartus buvo apiplaukęs Horno kyšulį, laikomą buriuotojų Everestu - t. y. įveikęs pačią sudėtingiausią atkarpą nuo Naujosios Zelandijos iki Pietų Amerikos.

Dalyvauja 7 įgulos

Iš viso VOR buriuotojams teks įveikti 38 729 mylias (apie 71 745 km). Varžybų trasa suskirstyta į 9 etapus. Jau įveikti 3, liko dar 6 etapai. Lenktynės startavo Alikantėje (Ispanija), finišas numatytas 2015 m. birželio 27 d. Geteborge. Tarpinių etapų finišai - Keptaune (Pietų Afrikos Respublika), Abu Dabyje (JAE), Sanya (Kinija), Auklende (Naujoji Zelandija), Itajuje (Brazilija), Niuporte (JAV), Lisabonoje (Portugalija) ir Lorient'e (Prancūzija).

Iš viso lenktynėse aplink pasaulį dalyvauja 7 komandos - viena daugiau negu 2011-2012 m. sezoną. Tai "Brunel" (Olandija), "Abu Dhabi" (Jungtiniai Arabų Emyratai), SCA (Švedija), "Vestas Wind" (Danija), "Mapfre" (Ispanija), "Alvimedica" (Turkija-JAV), "Dongfeng" (Kinija). Vienos komandos metų biudžetas - apie 15-20 mln. eurų.

Plaukiama identiškomis jachtomis

Šios VOR išskirtinės, nes pirmą kartą varžybų istorijoje lenktyniauja visiškai identiškos jachtos. Viena vidutiniškai kainuoja apie 4,5 mln eurų. Taip pat pirmą kartą plaukia viena moterų įgula - SCA (Švedija).

Baigėsi tie laikai, kai komandos galėjo turėti individualiai patobulintus laivus. Šį kartą visos septynios komandos plaukia vienodomis 65 pėdų (19,80 m) ilgio jachtomis. Taip organizatoriai stengėsi sumažinti milžiniškas komandų išlaidas, iki šiol skirtas jachtų dizainui ir gamybai. Taupumo sumetimais sumažintas ir įgulos narių skaičius: dabar laivuose vietoj 11 plaukia tik 8 buriuotojai, išskyrus vienintelę moterų komandą (SCA), kuriai toliau atstovauja 11 narių - stengiamasi kompensuoti moterų fizinės jėgos trūkumą.

Identiškos jachtos reiškia, kad dabar varžomasi tik sportinių gebėjimų, o ne įrangos pranašumų atžvilgiu. Po 3 etapų jau akivaizdu, jog šios lenktynės tapo gerokai intensyvesnės ir labiau įtemptos, jachtos plaukia kone žvilgsnio atstumu viena nuo kitos ir įveikusios tūkstančius jūrmylių finišuoja vos keliolikos minučių skirtumu. Lenktynių stebėtojams tai, žinoma, suteikia gerokai daugiau azarto.

Nepasisekė

Šiuo metu VOR flotilė yra Sanya uoste (Hainano saloje, Kinijoje). Vasario 8 d. startuos 4-asis lenktynių etapas į Oklandą (Naujojoji Zelandija).

Komanda "Team Brunel" VOR lenktynių aplink pasaulį trečiojo etapo finišo liniją kirto 2015 m. sausio 27 d. Įveikusi daugiau nei 4 700 jūrmylių, Sanya uostą ji pasiekė penkta, už jos liko tik moterų komanda SCA.

PROFESIONALAS. Roko MILEVIČIAUS dalyvavimas VOR prilygsta Ričardo Berankio pasiekimams tenise.

"Tai buvo pats sunkiausias etapas iš visų. Pradžioje padarėme keletą klaidų ir neišnaudojome progų, kai galėjome tapti lyderiais. Mums tikrai labai nesisekė. Baisus kiekis lipnios, tirštos masės padengė visą laivo priekį. Stengėmės ją nukrapštyti, bet nesėkmingai, nes laive nėra tokių valymo priemonių. Labai tikimės, kad visas savo nesėkmes išnaudojom per šį etapą, ir kiti etapai bus daug geresni," - komentavo R. Milevičius.

Jachtos "Vestas Wind" įgulai dar labiau nepasisekė - užplaukė ant seklumos ir sudaužė laivą. Žmonės nenukentėjo. Šiuo metu tai vienintelis rimtas incidentas varžybose. Komanda planuoja pataisyti jachtą ir sugrįžti į lenktynes birželį.

Po nesėkmingo trečiojo etapo bendroje įskaitoje "Team Brunel" nukrito iš pirmos į trečią vietą. Dabar jos sąskaitoje - 9 taškai. Ji trim taškais nusileidžia antroje vietoje esančiai "Abu Dhabi Racing Team". Bendroje įskaitoje pirmauja kinai "Dongfeng". Tai pirmoji kinų komanda istorijoje, laimėjusi "Volvo Ocean Race" etapą.

"Man užteks jėgų iki galo"

Kas sunkiausia dalyvaujant tokio lygio lenktynėse?

Tokių ilgų varžybų metu sunkiausia išlikti stipriems morališkai, tvirtai ir motyvuotai komandai, siekiančiai savo užsibrėžto tikslo iki galo. Svarbu ir fizinis pasirengimas, nes būdamas jūroje nualini savo organizmą, o sustojimai yra per trumpi, kad galėtum visiškai atsigauti, todėl reikia labai gero fizinio pasirengimo. Būtinas fizioterapeutas, nuolat prižiūrintis fizinę būklę.

Kokių savybių reikia buriuotojui, kad ištvertų?

Tikriausiai turi būti geras buriuotojas, kad ir ką tai reiškia... Aktyvus, pastabus, kruopštus, kantrus, nuolatos susikaupęs, pastebintis pokyčius ir į juos reaguojantis. Privalai būti komandos žaidėjas, draugiškai, lengvai bendraujantis, taip pat labai stiprus morališkai ir fiziškai.

Kas jums padarė didžiausią įspūdį šiose lenktynėse?

Net ir po trijų etapų šios varžybos vis dar mane kuo nors stebina. Na, gal ne tiek varžybos, kiek tam tikros vietos, kuriose tenka buriuoti, arba oro sąlygos. Bet turbūt didžiausią įspūdį palieka laivų galybė ir tai, kad jie, būdami aukščiausios klasės lenktyniniai laivai, yra visiškai identiški. Taip pat ir greitis ant vandens. Kaip sunku yra aplenkti kitą laivą ir kokią didelę reikšmę greičiui turi mažiausi pokyčiai laive.

Ar įgulų nariai keičiami, ar visą laiką būna tie patys? Ar turėsite jėgų baigti lenktynes iki galo?

Kai kas vadina mūsų komandą senamadiška, nes planuojame per visas varžybas nekeisti nė vieno įgulos nario ir taip išlaikyti įgulą stiprią, suderintą ir labiausiai susidirbusią. Kitos komandos nuolat keičia po vieną savo narį, taip bandydamos taupyti jėgas ir gauti šviežių minčių ar idėjų. Man asmeniškai jėgų tikrai užteks iki galo.

Iš kur esate kilęs, kaip tapote buriuotoju, kada pirmą kartą įsėdote į jachtą? Ar VOR didžiausias jūsų gyvenimo iššūkis?

Esu iš Kauno, pradėjau buriuoti būdamas septynerių, beveik tuo pat metu, kaip ir eiti į mokyklą. Buriavimas užima didžiąją mano gyvenimo dalį. Taip, "Volvo Ocena Race" didžiausias mano gyvenimo iššūkis, nes tai - buriavimo Everestas.

Kiek Lietuva, jos buriuotojai yra žinomi pasaulinio lygio buriuotojams?

Atvirai pasakius, nedaug. Šiek tiek žinomi mūsų olimpiečiai Gintarė Volungevičiūtė, Juozas Bernotas, Aušra Milevičiūtė. Yra tokių, kurie lenktyniavo su jachtos "Ambersail" įgula, bet dažniausiai visiems aš esu didelė staigmena.

Ko labiausiai pasiilgote Lietuvoje?

Labiausiai pasiilgstu šeimos ir draugų, dažnai pasvajoju apie lietuvišką naminį maistą.

Ką valgo buriuotojai lenktynių metu? Gal kaip kosmonautai maitinasi kokia nors pasta?

Per parą 3 kartus valgome "freez-dried" maistą - tokie kaip ryžiai ar makaronai. Tai šaltai išdžiovintas maistas, kurio pagrindą sudaro angliavandeniai. Jis nėra labai skanus, tačiau labai patogus, nes užima labai nedaug vietos ir sveria labai nedaug - visas vanduo yra ištrauktas. Ir paruošimas labai paprastas: atidarai pakelį, užpili verdančiu vandeniu, palauki 10 minučių ir turi patiekalą. Be to, per dieną suvalgome nemažai sportinių batonėlių tam, kad palaikytume reikiamą kalorijų kiekį.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder