Prasidėjo Šventosios uosto valymo darbai

Prasidėjo Šventosios uosto valymo darbai

Šventosios valstybiniame jūrų uoste jau pradėti valymo darbai. Iškasamas smėlis naudojamas trims jo teritorijos vietoms paaukštinti.

Darbai, kuriuos atlieka Latvijos kompanija BGS, kainuos – 1,3 mln. Lt. Planuojama iškasti apie 66 tūkst. kubinių metrų grunto ir darbus numatyta baigti šiemet iki gegužės 12 d. Jie gali  užtrukti šiek tiek ilgiau, nes ledai išplaukė ne tada, kada buvo tikėtasi. Kovo pradžioje visas Šventosios uostas dar buvo padengtas gana storo ledo.

Tikimasi, kad iki birželio 1 d. jie bus baigti. Atlikus šiuos darbus gylis įplaukos kanale turėtų būti 3 m, ties vakarine krantine – iki 2,5 m, ties rytine – iki 2 m. Šiuo metu vietomis gylis čia siekia ir 10 cm, ir 5 m. Sakoma, kad apie 1930 metus vietomis gylis čia buvęs  iki 8 m. Anksčiau įplaukos kanalą pakasdavo ekskavatorius. Paskutinis toks gilinimas vyko prieš keliolika metų.

Pirmiausia – savo pliažams

Šiuo metu iškastas švarus gruntas vamzdžiais pilamas į numatytą Šventosios uosto teritoriją krante, kad ji taptų aukštesnė. Parinktos trys tokios grunto išpylimo vietos, nes pagal parengtą techninę užduotį numatyta suformuoti pylimų teritoriją.
 
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorės Šventosios uostui Airidos Česnienės teigimu, tai švarus smėlis, savo fiziniais parametrais yra tinkamas pliažams maitinti. Jeigu kasant pasitaikytų dumblo, kuris dėl savo fizinių savybių būtų netinkamas pilti atviroje vietoje, yra numatytas grunto išplukdymas į sąvartyną jūroje arba išvežimas į sausumos sąvartyną.

Paklausta, kodėl smėlis nenaudojamas, sakykime,  Palangos pliažams, A. Čėsnienė atsakė: "Šventosios uosto teritorijoje irgi yra dvi vadinamosios pliažinės vietos. Iš kanalo iškastas smėlis pilamas būtent į pliažinę teritoriją."

"Kalbėjome su Aplinkos ministerijos atstovais. Jie norėtų, kad šiuo smėlių būtų pildomi pliažai. Sakėme, kad norime pirmiausia savo pliažus užpilti. Juk negalime savo smėlio  pilti į Palangos moterų pliažą, o savus pliažus palikti be jo. Aplinkos ministerija sutiko, kad pirma turi būti paaukštinti pliažai Šventosios upės žiotyse, o jeigu susidarys grunto perteklius ir jo nebegalėsime pilti Šventojoje, tada bus galima juo papildyti ir kitus paplūdimius", - aiškino Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.



Netrukus bus imamasi prieplaukų

Tam, kad Šventosios uostu mažieji laiveliai jau galėtų naudotis šiemet nuo birželio 1 d., turi būti pritaikytos jiems dvi krantinės, kitaip sakant, turi būti  įrengtos dvi plaukiojančiosios prieplaukos. Suprojektuotos 72 vietos laivams, kurių ilgis nuo 6 iki daugiau kaip 10 m. Balandžio 5 d. ekspertai jau patvirtino parengtą techninį projektą,  tad tikimasi, kad šiomis dienomis konkursą laimėjusi UAB "Hidrostatyba" pradės šiuos darbus. Pasak A. Čėsnienės, bendrovė šiek tiek atsilieka nuo darbų grafiko užtrukus techninės dokumentacijos derinimui.

Techninio projekto parengimas, prieplaukų įrengimas, inžinerinių tinklų privedimas, trijų mobiliųjų namelių pastatymas kainuos 2,9 mln. Lt.

Tikisi gauti pajamų

Artėjant vasaros sezonui šventojiškiai domisi, ar galės imtis savo ankstesnės veiklos, t. y. vandens dviračių nuomos, prekybos. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra pasirengusi balandį skelbti viešus konkursus dėl leidimo vykdyti tokią veiklą Šventosios uoste. Jau parengtos sutartys, kurių pagrindu bus leidžiama tai daryti. Apmokestinimo pagrindas – prekybinės veiklos atveju - 1 kv. m įkainis, dėl dviračių nuomos – fiksuota suma.

Įrengdama  prekybos ir dviračių nuomos vietas Šventosios uoste, Uosto direkcija tikisi gauti pajamų už leidimą veikti Šventosios valstybiniame jūrų uoste. Numatytos dvi dviračių nuomos vietos. Konkurso sąlygose nurodyta, kad viena vieta turi turėti iki 10 geros techninės būklės vandens dviračių. Prekybos vietų yra numatyta net 23. Jose ir anksčiau vyko prekyba, tačiau ją organizavo Palangos miesto savivaldybė.

Didysis atstatymas nepamirštas

Minėti darbai - tai tik pirmas, galima sakyti, kosmetinis, Šventosios uosto atstatymo etapas, kurio metu bus išleista apie 4 mln. Lt. Tikslas - duoti  impulsą Šventosios ekonomikai atsigauti.  Šiuo metu kartu toliau ruošiamasi antrajam didžiajam Šventosios uosto atstatymo etapui, kuriam reikės apie 53 mln. eurų.

Jau įvyko konkursas dėl detalaus teritorijų planavimo, kuriame dalyvavo 6 kompanijos. Balandžio 5 d.  nustatyta laimėjusių eilė. Mažiausią kainą pasiūlė  bendrovė "Sweco Lietuva", atroje vietoje – UAB "Neoforma", o trečioje – UAB „Kauno komprojektas“. Praėjus 15 dienų su laimėtoja tikimasi pasirašyti sutartį. Mažiausia pasiūlyta kaina – 107,5 tūkst. Lt, o šeštoje vietoje atsidūrusios bendrovės – 343,6 tūkst. Lt.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder