Siūloma nenuolaidžiauti linijiniams laivams

Šiemet sumažintos rinkliavos kruiziniams laivams. Suprantama, ir linijinių laivų savininkai nori, kad krizės laikotarpiu Klaipėdos uoste būtų sumažintos rinkliavos ir jiems. Tačiau Uosto direkcijos vyriausioji finansininkė taip nemano.


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vyr. finansininkės Beatos Kulevičiūtės teigimu, kruiziniams laivams lengvatos imtos taikyti atsižvelgiant į Klaipėdos savivaldybės prašymą, nes jie turi didelės reikšmės miestui. Pavyzdžiui, dėl lengvatų, taikytų 272 m ilgio italų kruiziniam laivui "Costa Magica", Uosto direkcija prarado 73 tūkst. Lt rinkliavų. Tačiau jeigu jos nebūtų buvusios taikytos, galbūt šis laivas į Klaipėdą apskritai nebūtų užsukęs. O tokių didelių laivų kaip "Costa Magica" tarp į Klaipėdos uostą atplaukiančių konteinerinių ar kitokių krovinių laivų iš viso nėra.


Pasak Uosto direkcijos rinkodaros direktoriaus Artūro Drungilo, Klaipėdos uostas yra tik tarpinis tarp dviejų uostų, viliojančių kruizinių laivų turistus, t. y. tarp Kopenhagos (Danija) ir Sankt Peterburgo (Rusija). Užuot dvi paras plaukti iš vieno jų į kitą, kruiziniam laivui patogiau stabtelėti tarpiniame uoste.


A. Drungilo teigimu, šioje srityje Lietuvos uostas konkuruoja su Gdyne, Gdansku (Lenkija), Talinu (Estija), Ryga (Latvija) ir Skandinavijos šalių uostais. Šiemet per sezoną į Klaipėdą kruiziniai laivai užsuko 50 kartų, o tarp Kopenhagos ir Sankt Peterburgo jie plaukė 300 kartų, vadinasi, dar yra kur pasistengti siekiant, kad jie į Lietuvą užsuktų dar 250 kartų ", - juokavo rinkodaros direktorius.


Sutaupė beveik milijoną


B. Kulevičiūtės teigimu, analizuojant tonažo rinkliavą nuo pernai metų gruodžio, šių metų sausį, vasarį pastebėtas ženklus tonažo rinkliavos kritimas visoje rinkliavų sistemoje. Tai reiškia, kad laivai plaukė tuštesni. Visų keltų bendra tonažo rinkliava sausį sudarė 191 tūkst. Lt, o rugpjūtį - 270 tūkst. Lt. Pasak vyr. finansininkės, vadinasi, jau laivai plaukia pilnesni - krovinių yra.


Linijinių ro-pax laivų savininkai pageidauja, kad uosto rinkliavos būtų sumažintos dar 25 proc., taikyti kitokią rinkliavų sistemą, labiau atsižvelgti į tonažo rinkliavą. Pasak B. Kulevičiūtės, jau pagal susisiekimo ministro patvirtintas ir galiojančias taisykles linijiniai laivai nuolaidų dažniausiai užsidirba sausio pabaigoje, o 50 proc. nuolaidas - pirmą kovo savaitę. Pasak vyr. finansininkės, AB DFDS LISCO laivai šiemet iki rugsėjo pabaigos vien tik nuolaidų sistemos dėka jau sutaupė apie 900 tūkst. Lt.


Anot B. Kulevičiūtės, uosto rinkliavos linijinių laivų bilietų kainoje sudaro tik 2-5 proc. Jos manymu, daugiau linijinių laivų savininkams Uosto direkcija neturėtų nusileisti, nes uosto rinkliavos yra gana mažos palyginti su linijiniais konteinerius gabenančiais laivais - jos jiems nepaisant nuolaidų yra 4-5 kartus didesnės.


Nebebus subsidijų


Anksčiau Lietuvos verslo pristatymui užsienyje Ūkio ministerija skirdavo subsidijų, kurios siekdavo 50 ir daugiau procentų. Šiemet subsidijos dalyvavimui parodose nebebus skiriamos. Žinia, dalyvavimas tarptautinėse parodose brangiai kainuoja. O siekiant skatinti kruizinę laivybą Klaipėdos uoste dalyvavimas tokiose garsiose tarptautinėse kruizų parodose, kurios vyksta kasmet Majamyje (JAV) ir Hamburge (Vokietija), būtina. Siekiant į Klaipėdos uostą pritraukti kuo daugiau krovinių, taip pat būtina dalyvauti svarbiose parodose, vykstančiose Rusijoje, Kazachstane, Baltarusijoje.


Anksčiau parodose jungtiniu stendu būdavo pristatoma visa Lietuvos transporto sistema, įskaitant geležinkelius. Dabar uosto kompanijos turės pagalvoti, ar jos galės dalyvauti.


Siūloma šiam tikslui bandyti gauti Europos Sąjungos (ES) finansavimą. Tačiau, A. Drungilo teigimu, norint gauti tą paramą reikia įrodyti, kad per trejus metus 10 proc. padidinsi eksportą. Pasak rinkodaros direktoriaus, uosto kompanijos nenori prisiimti tokios rizikos, nes jeigu eksportas nebūtų padidintas, tektų grąžinti ES pinigus.


Todėl Uosto direkcijai tenka spręsti klausimą, kaip išlaikyti Klaipėdos uosto pristatymą itin svarbiose parodose. Manoma, kad pagrindinėse parodose plotą teks išpirkti Uosto direkcijai ir taip skatinti verslininkus, o stendų įrengimo kaštais bus dalinamasi.


Valentinas UBAS

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder