Taikos sutartis - po šešerių metų
Taikos sutartis - po šešerių metų

Konfliktai

Praėjusią savaitę kelerius metus vykęs nepaskelbtas karas tarp dviejų Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste dirbančių žinomų verslininkų Igorio Udovickio ir Martino Gusiatino baigėsi taikos sutarties pasirašymu ir rankų paspaudimu.

Verslininkai laivų krovos akcinės bendrovės "Klaipėdos Smeltė" prezidentas M. Gusiatinas ir I. Udovickis, valdantis UAB Birių krovinių terminalą, sutarė dėl pastarosios bendrovės likimo ir nusprendė, kad bendradarbiavimas jų kompanijoms duos daugiau naudos nei atvira, teismus pasiekusi priešprieša.

Taikos sutarties esmė - per porą mėnesių abi pusės turi nutraukti visus tarpusavio konfliktus, kurie truko apie šešerius metus. Taikos sutartį sudarė daugybė dokumentų. Jų pasirašinėjimas truko net kelias valandas.

Kertiniu šios sutarties akmeniu tapo "Klaipėdos Smeltės" įsipareigojimas parduoti I. Udovickiui valdomas UAB Birių krovinių terminalo (BKT) akcijas. Jų vertė - keliolika milijonų litų.

Dar 1999 metais "Klaipėdos Smeltė" iš bendrovės "Ferteksos transportas", kurią valdo I.Udovickis, įsigijo 50 procentų BKT akcijų. Tačiau bendradarbiavimas tarp uoste įsikūrusių verslininkų truko neilgai, nes terminalo savininkai ėmė pyktis.

Po taikos sutarties "Klaipėdos Smeltė" ir BKT tapo lygiaverčiais verslo partneriais. Pirmoji bendrovė atsisakė bet kokių pretenzijų antrosios atžvilgiu. Tarp jų ir teritorinių bei dėl uosto krantinių.

Respublikinėje spaudoje rašoma, kad karo pabaigos iniciatorius buvo M. Gusiatinas, kuris pamatė, jog gali pralaimėti teismus. Būdamas protingas verslininkas, jis greitai suprato, kad geriau uždirbti didelius pinigus bendradarbiaujant, nei juos prarasti kariaujant.

Abi kompanijos jau pradėjo dirbti kartu naujoje verslo nišoje - krauti konteinerius su trąšomis.

Beje, BKT yra tik pradžia didžiulio ir pelningo projekto. Per porą metų BKT turėtų tapti labai dideliu terminalu. Dėl šio karo pabaigos naudos turės ir visas Klaipėdos uostas.

"Vakarų ekspreso" inf.

Sidebar placeholder