Pasak E. Gentvilo, Uosto direkciją iš pusiausvyros išmušė rangos konkursų rezultatų apskundimai. Pavyzdžiui, Vokietijos kompanija "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft" apskundė konkurso statyti keleivių ir krovinių terminalo krantines rezultatus. Teisme Uosto direkcijai pavyko įrodyti savo tiesą, tačiau laiko buvo sugaišta labai daug. Jeigu šiemet konkursą laimėjusi AB "Latvijas tilti" pradės statybos darbus, bus labai gerai, tačiau ji padarys labai nedaug.
Restruktūrizuojama uždaroji akcinė bendrovė "Lokys" pateikė geriausius pasiūlymus net trijuose konkursuose. Visais trimis atvejais antrą vietą užėmusios kompanijos pareiškė apskųsiančios konkurso sąlygas, nes pirmavo "Lokys", turintis reorganizuojamos UAB statusą. Uosto direkcija kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarybą, toji rekomendavo eliminuoti "Lokį" iš konkursų.
Tad dabar tarp dangaus ir žemės tebėra pakibęs ir 143A krantinės rekonstrukcijos konkursas, kurį apskundė "Lokys". Vėl tenka laukti teismų sprendimų, jokie darbai, kurių vertė - apie 20 mln. Lt, objekte nepradedami.
Apskundė ir rusai
Konkurso dėl 8-9 krantinių, kuriomis naudojasi AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO), rekonstrukcijos procedūras, Uosto direkcijos padarytus veiksmus apskundė Rusijos bendrovė "Šelf". Teismo posėdis numatytas lapkričio 26 d.
Pasak E. Gentvilo, teismas laukė Viešųjų pirkimų tarnybos paaiškinimų, ar Uosto direkcijos veiksmai eliminuojant minėtą bendrovę buvo teisėti. Uosto direkcija nurodė 5 eliminavimo priežastis, viešųjų pirkimų tarnyba teisėtomis pripažino 3.
Viena iš minėtų priežasčių - įmonė pateikė vieną darbų kaina, o darbų pirkimo žiniaraščiuose jau nurodytos kitos kainos. Be to, Rusijos bendrovė nepateikė dokumentų, įrodančių, kad kompanijai "Šelf" ar jos vadovams nėra iškelta baudžiamųjų bylų pagal Rusijos Federacijos įstatymus.
Pasak Klaipėdos uosto vadovo, užtenka ir vienos priežasties, kad būtų galima eliminuoti iš konkurso kompaniją, neteisingai sutvarkiusią dokumentus. Jeigu ir teismo sprendimas bus palankus Uosto direkcijai, tada ji galės pasirašyti sutartį su antrą vietą konkurse laimėjusia Vokietijos kompanija "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft". Kad ir kaip būtų, tačiau šiam objektui numatyti 25 mln. Lt šiemet tikrai nebus panaudoti.
Įstatymai nekeičiami
Dėl konkursų rezultatų apskundimų Uosto direkcija šiemet nepradės arba nespės padaryti darbų, kurių vertė apie 40 mln. Lt. "Deja, apskundimai neišvengimai lėtina mūsų investicinės programos vykdymą", - sako E. Gentvilas.
Pastaruoju metu socialdemokratai itin aštriai kritikuoja Uosto direkciją dėl to, kad ji neįvykdys šių metų investicinės programos. Jos vadovas E. Gentvilas pasigenda pačių politikų veiksmų, kad būtų pakeistas Viešųjų pirkimų įstatymas.
"Mes matome savo pačių problemas, tačiau kitas dalykas - valstybė nesusitvarko su savo įstatymais. Egzistuoja teisė skųsti niekuo nerizikuojant. Netgi tada, kai skundžiančioji organizacija totaliai pralaimi, ji niekuo nerizikuoja. Užtat rizikuoja valstybės viešasis interesas. Uosto direkcija - valstybinė įmonė, ji lėšas į valstybinį sektorių investuoja valstybės vardu. Šiandien geras metas investuoti, tai rodo sutaupytos lėšos paskelbus rangovų konkursus. Tačiau direkcija negali laiku investuoti", - sako E. Gentvilas.
Teismų sprendimai vėluoja
Pasak uosto vadovo, kita problema - teismų delsimas. Anot E. Gentvilo, teismai analizuoja, ar Uosto direkcija nepaliko kur nors žodelio "ir", kur jo neturėjo būti. Jie pedantiškai vertina, ar nenusižengiama taisyklėms.
"Tuo tarpu pats teismas tiesiai šviesiai pažeidinėja Viešųjų pirkimų įstatymo normatyvą, nurodančią, kad galutinį sprendimą teismas privalo priimti per 45 dienas. Pasakykite man, kuris teismo posėdis per 45 dienas davė atsakymą?" - retoriškai klausė Klaipėdos uosto vadovas.
Eugenijus GENTVILAS, Klaipėdos uosto vadovas Valstybė nesusitvarko su savo įstatymais. Egzistuoja teisė skųsti niekuo nerizikuojant. Netgi tada, kai skundžiančioji organizacija totaliai pralaimi, ji niekuo nerizikuoja. Užtat rizikuoja valstybės viešasis interesas. |
Jo teigimu, dėl Vokietijos kompanijos "Josef Mobius Bau Aktiengesellschaft" skundo teismas atsakymą davė po 146 dienų, t. y. jis pavėlavo 101 dieną. Dėl to uosto direkcijai teko maždaug 3,5 mėnesio atidėti darbus.
Nuo rugpjūčio 20 d., nuo Rusijos bendrovės "Šelf" skundo pateikimo, jau praėjo daugiau nei 60 dienų, teismas jau vėjuoja daugiau nei 20 dienų.
"Ar šiuo klausimu Uosto direkcija gali ką nors padaryti? Parašiau laišką teismo pirmininkui: prašytume, būkite malonūs, susimylėkite, klaupiamės ant kelių, nepažeidinėkite įstatymo, analizuodami, ar mes kartais nepažeidėme įstatymo", - piktinosi E. Gentvilas.
Rašyti komentarą