Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje aptartos mažųjų laivų uosto projektavimo ir statybos perspektyvos. Vadinamąją valčių prieplauką žadama pradėti statyti jau kitais metais.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra gavusi iš Klaipėdos miesto
savivaldybės nebaigtą statyti valčių prieplauką. Už tai įsipareigojo pastatyti
naują valčių prieplauką Smeltės pusiasalyje. Šis projektas buvo gerokai įstrigęs ir
ilgą laiką nejudėjo iš vietos, o Uosto direkcija savo pažado iki šiol netesėjo.
Dėl šio objekto statybos reikėjo atlikti ir poveikio aplinkai vertinimą, ir tyrimus,
siekiant įsitikinti, ar toje vietoje kartais nėra povandeninio paveldo. Už
pastaruosius darbus teko sumokėti 70 tūkst.Lt, užtat įsitikinta, kad paveldo tikrai
nėra. Valčių prieplaukos statybos reikalai š mirties taško pasistūmėjo pernai.
Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo teigimu, jau
paskelbtas konkursas prieplaukos techniniam projektui rengti. Preliminari projekto
rengimo kaina – 300 tūkst. Lt. Vokai su pasiūlymais bus atplėšiami birželio 1 d.
[BANERIS]Tikimasi, kad projektas bus baigtas šiemet rugsėjį. Atlikus jo ekspertizę, jau bus galima skelbti konkursą dėl prieplaukos statybos. Manoma, kad tai bus padaryta dar šių metų pabaigoje. Kitais metais jau turėtų būti numatoma lėšų statybos darbams – keli milijonai litų. Beje, tam tikrą dalį lėšų šiam objektui tikimasi gauti iš Europos Sąjungos (ES).
Per tą laiką uosto direkcija dar turėtų apsispręsti dėl mažųjų laivų prieplaukos
operatoriaus parinkimo. Tad kyla klausimas, ar neatsitiks taip, kaip su keleivių ir
krovinių terminalo pirso ir krantinių statybos finansavimu. ES suabejojo, kokia
dalis lėšų gali būti skiriama jam, nes operatorius yra privati UAB "Klaipėdos
keleivių ir krovinių terminalas“.
"Prieplaukos operatorių mes parinksime konkurso būdu. Su keleivių ir krovinių terminalu atsitiko truputį kitaip. UAB "Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“, vadovaujama Benedikto Petrausko, nėra laimėjusi žemės nuomos konkurso. Buvo nupirktos šią teritoriją nuomojusios UAB "Transfosa“ akcijos, o kartu įgyta teisė ir nuomoti ir tą teritoriją. Prieplaukos atveju kaip tik būtų skaidriau, nes operatorius parenkamas būtent konkurso būdu“, - teigia E. Gentvilas.
Rašyti komentarą