Žygeiviai: "Buvo daug sunkiau nei tikėjomės"

"Iššūkis buvo didžiulis ir minčių buvo įvairiausių. Iš tiesų viskas buvo daug sunkiau nei tikėjomės", - vakar telefonu iš Švedijos pakrantėmis plaukiančios jachtos "Lietuva" žvaliai nusiteikęs kalbėjo Paulius Paulionis, vienas iš žygio "Dėl tavęs aš perplauksiu jūrą" dalyvių. Vyriškis užsiminė, kad visas jo kūnas dar įsitempęs, o rankų nuo pūslių neapsaugojo nei specialiai užvynioti pleistrai.

Praėjusio šeštadienio rytą nuo Palangos krantų žygį kartu su P. Paulioniu pradėję Marius Norvaišas ir Domantas Laukevičius galutinį tikslą - Elando salą - pasiekė vakar apie 2 valandą nakties. Pirminiais apskaičiavimais, jūroje jie praleido apie 4 paras.

Gerai pasiruošė

"Nors švedai turėjo žinoti apie šį žygį, žmonių ant kranto nesutikome, nes atplaukėme naktį. Žinote, man pats didžiausias įspūdis buvo tuomet, kai išplaukėme iš Gotlando salos, o mus pamatę dešimtys ruonių palaikė kompaniją ir ilgai plaukė kartu. Reginys buvo įspūdingas", - prisiminimais dalijosi P. Paulionis.

Jam iš visos trijulės išbandymų kelionės metu teko patirti, ko gero, daugiausiai - pirmąją naktį jūroje jis susirgo jūros liga, bet po suteiktos pagalbos žygį tęsė toliau; artėjant prie Gotlando kilusi didžiulė audra apvertė jo baidarę ir vyrui atsikelti turėjo padėti "Lietuvos" įgulos nariai.

Jachtos ekipažas pasakojo, kad audra buvo tokia stipri, kad lakstė indai, o žmonės buvo verčiami lauk iš lovų, todėl žygis trumpam buvo sustabdytas ir vyrai ilsėjosi jachtoje.

"Negaliu sakyti, kad audra buvo baisiausia, kas nutiko. Negaliu sakyti, kad kas nors buvo baisu. Jūra yra jūra ir mes buvome nusiteikę viskam. Tačiau priešpriešinis vėjas krante ir jūroje skiriasi kaip diena nuo nakties. Jūroje visa tai ištverti kur kas sunkiau. Nepaisant visko, ką teko iškęsti, dabar džiaugiamės, kad mums pavyko. Emocijų tiek daug, kad, matyt, prireiks kelių dienų, kol sudėliosime mintis į lentynėles ir galėsime sklandžiai viską nupasakoti, kaip viskas buvo", - emocijų neslėpė P. Paulionis.

Pasak jo, kelionei išties buvo pasiruošta gerai. Nuo jūros vandens gelbėjo neperšlampantys kostiumai, tačiau vandens pribėgdavo į baidares ir tekdavo jį semti. Pokalbininkas svarstė, kad tokiame žygyje reikėtų, jog vienoje baidarėje plauktų du žmonės.

Pasiteiravus, ar pasiekus tikslą nekilo minčių dar kartą pakartoti tą patį, jis nusijuokė: "Užteks, bent jau su baidarėmis. Bet juk yra begalės kitokių būdų..."

RUOŠIASI SUTIKTUVĖMS. Krante likusi palaikymo komanda visus sirgalius šeštadienį 12 val. kviečia į piliavietėje vyksiančias drąsuolių sutiktuves.

Sukūrė himną

Ko gero, ne ką lengvesnės šios kelios paros buvo likusiems laukti krante. Ypač didelę įtampą ir nerimą jautė vyrų artimieji. Žinodami tai, žygio dalyviai stengėsi juos apsaugoti nuo negatyvios informacijos.

"Man paskambino Paulius ir pasakė, kad viskas yra gerai. Tik po dviejų valandų mus pasiekė žinutė, jog jis buvo apvirtęs. Žinutės gerokai vėlavo, vadinasi, jis skambino man jau po įvykio, bet nė žodeliu apie tai neužsiminė", - pasakojo P. Paulionio podukra Enrika Liutikaitė.

Ji kartu su visa kranto palaikymo komanda vakar jau planavo žygeivių sutikimą. Planuojama, kad jis vyks šeštadienį 12 val. piliavietėje, toje pačioje vietoje, kur vyko ir baidarių krikštynos.

Sutiktuvių metu bus paskelbti ir totalizatoriaus nugalėtojai - tie, kurie buvo arčiausiai rezultato, per kiek laiko trims lietuviams pavyks baidarėmis perplaukti Baltijos jūrą.

Akylai sekę kiekvieną vyrukų irklo grybšnį, sirgaliai ne tik rašė linkėjimus į atsiminimų knygą, bet ir sukūrė sugrįžtuvių himną, kurį žadama sudainuoti grįžusiems drąsuoliams.

Žygį "Dėl tavęs aš perplauksiu jūrą" trijulė dedikuoja Lietuvai ir visiems drąsiems lietuviams, kada nors bandžiusiems įveikti Baltijos jūrą. Tarp jų ir P. Paulionio tėvui, kuris prieš 16 metų irkline valtimi perplaukė Baltiją, bet pakeliui namo žuvo prie Klaipėdos krantų.