Automobilių "Smiltynės perkėlos" keltuose gerokai sumažėjo
Automobilių "Smiltynės perkėlos" keltuose gerokai sumažėjo

AB "Smiltynės perkėla" generalinio direktoriaus Mindaugo Čiako teigimu, bendrovės keltai Naujojoje perkėloje nebedaro naktinių reisų. Naktimis vienas keltas budi, kuris prireikus kels tik greitosios pagalbos, policijos ir ugniagesių automobilius. Keltų reisų skaičius yra sumažintas, nes automobilių srautas šiuo metu yra triskart mažesnis.

M. Čiakas paneigė gandą, esą neringiškiams, besikeliantiems keltu, reikia paduoti dokumentus kasininkei, kuri juos čiupinėja. Pasak jo, pagal anksčiau galiojusią tvarką automobilio, kuris turi būti keliamas per marias nemokamai, vairuotojas turėjo kasininkei paduoti keleivių dokumentus, kuriuos ji skenuodavo. Nuo sekmadienio 12 val. tokia tvarka nebegalioja. Dabar tik užfiksuojamas automobilio numeris, kuris nuskaitomas per kamerą, ir viskas. Tada užtvaras atsidaro arba ne, priklausomai nuo to, ar žmogus turi teisę keltis nemokamai, ar ne.

Senoji perkėla uždaryta

Priminsime, kad Senoji perkėla yra uždaryta - iš Šiaurinio rago keltai neplaukia. Žinoma, atsiranda vienas kitas žmogus, kuris norėtų keltis keltu į Smiltynę ir pasivaikščioti prie jūros. Paprastai šeštadienį, sekmadienį iš šios perkėlos keldavosi apie 30 žmonių. Dabar, kai nebeveikia Lietuvos jūrų muziejus, kai uždaryta siena su Kaliningradu (Rusijos Federacija), didelio poreikio keltis į Smiltynę nėra. Skundų iš žmonių dėl to bendrovė nesulaukė.

Pasak M. Čiako, Senosios perkėlos uždarymas buvo derinamas ir su muziejaus, ir su pasieniečių vadovybe. Jų darbuotojams jokios problemos nėra nuvažiuoti į Naująją perkėlą ir iš ten persikelti.

Kelis žmones plukdyti koronaviruso pandemijos metu pasigrožėti jūra būtų visiškai neracionalu, nes keltai privalo būti dezinfekuojami po kiekvieno reiso į vieną pusę, nepaisant to, kiek žmonių juo kėlėsi - nors ir du.

Sumažintas reisų skaičius

Naujoji perkėla dirba, tačiau reisų skaičius yra sumažintas. Anksčiau per valandą buvo daromi trys reisai, o dabar daromi tik du. Tiek Smiltynėje, tiek Klaipėdoje atplaukus keltui, kai išvažiuoja visi automobiliai, keltas yra dezinfekuojamas, nuvalomi visi turėklai.

M. Čiako teigimu, pastarosiomis dienomis perkeliamų automobilių skaičius sumažėjo tris kartus. Nebesikelia žmonės į Lietuvos jūrų muziejų, uždaryta siena su Kaliningradu, tad sumažėjo tranzitu vykstančių automobilių skaičius.

Nebeliko naktinių reisų nuo vidurnakčio iki 6 val. Naktį budi vienas keltas, jeigu prireiktų perkelti greitosios pagalbos, policijos ar ugniagesių automobilį. Vakar naktį to neprireikė. Anksčiau naktinio reiso prireikdavo, kai neringiškiai keldavosi per marias ir vykdavo į oro uostus.

Naujoji keltų darbo tvarka buvo derinta su Neringos savivaldybe. Nemažai tiek neringiškių, dirbančių Klaipėdoje, tiek klaipėdiečių, dirbančių Neringoje, dirba nuotoliniu būdu iš namų.

Perkėloje atsisakoma grynųjų pinigų. Atsiskaityti galima banko kortelėmis arba pirkti bilietą internetu. Jeigu kortelė ne bekontaktė, pro langelį kasininkė iškiša aparatą ir žmogus surenka savo kodą. Po to aparatas dezinfekuojamas.

Keleiviams yra pastatytos dvi automatinės kasos. Turintys teisę keltis nemokamai savo dokumentus patys prideda prie skenerio.

Atsargumo priemonės

M. Čiako teigimu, keltuose irgi imamasi visų atsargumo priemonių. Žmonių prašoma neišlipti iš mašinų. Jeigu pastebima, kad vairuotojas išlipo, jo paprašoma grįžti atgal į mašiną.

Pasak "Smiltynės perkėlos" vadovo, vienas kitas žmogus keliasi į Smiltynę iš Naujosios perkėlos ir be automobilio. Per reisą tokių, vykstančių grožėtis jūra, būna paprastai du. Kelto įgulos nariai stebi, kur tie žmonės stovi. Kai jie išlipa, ta vieta dezinfekuojama.

Bendrovei netrūksta nei dezinfekcinių priemonių, nei kaukių darbuotojams. Nauja jų siunta buvo gauta antradienį. Darbuotojai dirba su pirštinėmis ir kaukėmis. Siekiama užtikrinti minimalų jų kontaktavimą su keleiviais.

"Smiltynės perkėlos" vadovo teigimu, nežinia, ar reikės, ar ne, bet bendrovė jau yra nusipirkusi keltų dezinfekavimo iš pagrindų paslaugą. Tokios dezinfekcijos prireiktų tada, jeigu užsikrėstų koronavirusu nors vienas bendrovės darbuotojas, aptarnaujantis keltus.

Daugiau kaip pusė bendrovės administracijos darbuotojų taip pat dirba iš namų. Deja, keltus aptarnaujantys darbuotojai to daryti negali, tad imamasi visų apsaugos priemonių siekiant juos apsaugoti nuo galimo kontakto su keleiviais.

M. Čiako manymu, perkėla, ko gero, nebus visiškai uždaryta. Tačiau jeigu bus toks Vyriausybės nurodymas, žinoma, jis bus vykdomas.

Sidebar placeholder