Šiemet Klaipėdos jūrų kadetų mokykloje mokosi 125 vaikai. Pirmais metais jų tebuvo tik per 80. Kitais mokslo metais jų planuojama turėti kur kas daugiau. Labiausiai norima papildyti penktokų gretas. Mokykloje jau organizuojamos virtualios atvirų durų dienos. Kitoms uostamiesčio mokykloms siunčiami sukurti filmukai, skrajutės. Labai sudėtingomis sąlygomis organizuojama informacijos apie mokyklą sklaida.
Mokyklos direktorė džiaugiasi, kad esant tokioms sudėtingoms sąlygoms moksleiviai neliko be jūros. Pernai rugsėjį jie ir irklavo, ir buriavo.
Mokyklai norint įsigyti burinį irklinį laivelį reikėjo surinkti apie 5 tūkstančius eurų. Šiek tiek lėšų skirta iš paramos fondo, pinigų skyrė ir kai kurios organizacijos. Galima sakyti, visi aukojo kas kiek galėjo. Pasak G. Skunčikienės, baigiama surinkti reikiama suma ir bus pradėta pirkimo procedūra. Galbūt rudenį moksleiviai jau galės naudotis tuo laivu. Anot direktorės, jeigu ne karantino sąlygos, laivas, ko gero, jau būtų nupirktas.
Jau susitarta, kas laikinai priglaus laivą nemokamai. Jis bus naudojamas moksleivių pratyboms. Pedagogai viliasi, kad kadetai su juo galės dalyvauti ir regatose.
Mokyklos direktorė dėkoja visiems - ir organizacijoms, ir tėveliams, ir mokytojams, kurie palaiko mokyklą, remia finansiškai, kad ji galėtų įsigyti savo laivą.
Antrą nori pasistatyti patys
Atsargos karininkas Arvydas Piepalius pasakojo, kad laivą į Klaipėdą atgabeno žinomas irkluotojas Arvydas Stašaitis, Birštone turintis irklavimo mokyklą. Apsilankęs Jūrų kadetų mokykloje, jis nusprendė, kad tą laivą reikėtų atiduoti jiems. Nenori jo vežtis atgal, nes pervežimas gali kainuoti brangiau už patį laivą.
Ilgoji irklinė-burinė valtis būdavo pagalbinė XVIII-XIX a. burlaivių susisiekimo su krantu ir įgulos treniruočių priemonė. Šiais laikais jaunimas juos stato ir su jais dalyvauja varžybose.
Kadetų mokyklos perkamas laivas apie 2012-uosius buvo pastatytas Indonezijoje. Tokie 12 metrų ilgio ir beveik 3 metrų pločio laivai vadinami kapitono gikais. Juose telpa iki 16 žmonių, jis dar turi ir tris bures.
Toks laivas kainuoja apie 20 tūkst. eurų. A. Stašaitis už jį jau yra sumokėjęs didžiąją pinigų dalį. Tad buvo sutarta, kad mokykla sumokės likusius 5 tūkst. ir perims laivą.
Šiuo metu jis yra priglaustas laivų remonto bendrovės "Laivitė" teritorijoje (buvusio "Sirijaus" teritorijoje), angare.
Pasak A. Piepaliaus, mokyklai reikės statyti angarą, kuriame galės laikyti savo laivą per žiemą. Be laivo, mokykla gaus ir visą jo dokumentaciją, tad planuojama, kad lygiai tokį patį laivą ji galėtų pati pasistatyti.
"Mūsų idėja - vyresnieji vaikai per darbų pamokas galėtų statyti laivą. Reikės ypatingos medžiagos, nes laivas yra pastatytas iš tiko medžio, kuris auga tik atogrąžų kraštuose", - sakė A. Piepalius. Jau planuojama kadetų kelionė į A. Stašaičio bazę Birštone, kad jie pamatytų, kaip ten organizuojamas vandens sportas.
LAIVAS."Kapitonas Gikas" priklauso irklavimo sporto klubui "Birštono Nemunas".
Kadetų mokyklos nuotr.
Informacija
Greitaeigės valtys buvo naudojamos Prancūzijos, Švedijos, Rusijos, Ispanijos laivynuose. Šiuo metu tokie 36 pėdų ilgio laivai yra suburti į tarptautinį mokomąjį laivyną. Organizuojamos tokių laivų regatos. Jie statomi pagal autentišką pavyzdį, išlikusį muziejuje netoli Dublino (Airija). Laivai varomi dešimčia irklų ir trimis liugerinio tipo burėmis.
Rašyti komentarą