Kelias į pajūrį - vairuotojų kantrybės išbandymas

Kelias į pajūrį - vairuotojų kantrybės išbandymas

Lietuvos pajūris poilsiautojams šią vasarą bus ypač sunkiai pasiekiamas. Jau dabar automobilių spūstys dėl kelių remonto darbų bando vairuotojų kantrybę tiek Klaipėdoje, tiek Palangoje. Tad sudėtinga prognozuoti, kas bus, kai plūstelės poilsiautojų banga.

Klaipėdoje nuo ankstyvo pavasario prasidėjo Pamario gatvės, einančios pajūriu nuo Pirmosios Melnragės iki Girulių, rekonstrukcijos darbai. Numatyta iki kitų metų vidurio rekonstruoti apie keturių kilometrų ilgio gatvės ruožą nuo P. Lideikio, Audros ir Pamario gatvių žiedinės sankryžos iki miesto ribos. Tai yra pagrindinis kelias iš miesto į Antrosios Melnragės, Girulių paplūdimius bei Karklę.

Kelias bus platesnis

Kelias rekonstruojamas Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšomis. 5,73 mln. eurų vertės projektą įgyvendina įmonė "YIT Infra Lietuva", kuri anksčiau buvo žinoma "Lemminkainen Lietuva" vardu.

Šis kelias bus platinamas, tačiau eismo juostų nepadaugės. Jos išliks dvi: viena į vieną, kita į kitą pusę. Darbai bus atliekami dviem etapais. Pirmojo metu bus remontuojama apie kilometro ilgio arterijos dalis nuo žiedinės sankryžos iki Antrosios Melnragės. Kartu darbai vyks ir iš kitos pusės - bus rekonstruojamas apie kilometro ilgio ruožas nuo miesto ribos Girulių link. Užbaigus darbus šiose atkarpose, bus remontuojama likusi kelio dalis nuo Antrosios Melnragės iki Girulių.

Ruošiantis rekonstrukcijai, pavasarį šalia Pamario gatvės buvo iškirsti tūkstančiai medžių, išrauti kelmai, pašalinti seni bortai, takeliai. Šiuo metu, pasak "YIT Infra Lietuva" projekto vadovo Viliaus Černeckio, pirmajame rekonstruojamo kelio kilometre įrengiami pylimai, antrame kilometre tiesiama šalčiui atspari danga, o dar kitame ruože - skaldos danga.

"Šį mėnesį tikimės, kad pavyks išasfaltuoti antrąjį rekonstruojamo ruožo kilometrą. Darbai bus vykdomi mažais žingsneliais, po kilometrą. Iki metų pabaigos tikimės rekonstruoti visą numatytą kelio dangą, o aplinkos tvarkymo darbus - pėsčiųjų ir dviračių takų, septynių zonų su automobilių stovėjimo vietomis, apšvietimo įrengimą - užbaigsime jau kitais metais", - dėstė V. Černeckis.

Važiuos ratu

Projekto vadovas informavo, kad šiuo metu remontuojamame Pamario gatvės ruože į abi puses važiuojantiems vairuotojams tenka dalintis viena eismo juosta. "Į vieną ir kitą pusę leidžiama važiuoti kas 15 minučių. Eismą reguliuoja šviesoforai. Kol kas eismas vyksta sklandžiai ir spūsčių nesusidaro - visi automobiliai pravažiuoja per vieną šviesoforo ciklą", - tvirtino projekto vadovas.

Prasidėjus vasaros sezonui, anot pašnekovo, eismas Pamario gatve bus organizuojamas ratu. Iš miesto pusės vairuotojai įvažiuos į Pamario gatvę įprastai - iš žiedinės sankryžos Pirmojoje Melnragėje, o sugrįžti į miestą bus galima tik per Karklę. Tiesa, iš Karklės atvažiuoti į Girulius taip pat bus galima. Eismas ratu nebus taikomas miesto viešajam transportui. Autobusai važiuos į abi puses.

Taip pat uždarytas dviračių takas, kuris eina palei Pamario gatvę. Dviratininkai ir pėstieji nukreipiami į už 50 metrų miške esantį kitą taką.

Į kurortą - 4 juostų kelias

Su didžiuliais pokyčiais svečius pasitinka ir Palanga. Jau dabar intensyviai rekonstruojamas pagrindinis įvažiavimas į kurortą - Kretingos gatvė.

Kretingos gatvės rekonstrukcijos rangos darbų sutartį Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos pasirašė su UAB "Hidrostatyba" gruodžio viduryje. Pagal sutartį, kurios vertė per 7 mln. eurų., rangovai įsipareigojo per 6 mėnesius nuo darbų pradžios rekonstruoti Kretingos gatvės atkarpą nuo Kurorto g. iki Klaipėdos pl. bei Klaipėdos pl. atkarpą nuo Vasario 16-osios g. ir Vėžių g. iki Virbališkės tako. Tačiau nuo gruodžio 15 d. iki kovo 15 d., technologinės pertraukos metu, nebuvo techninių galimybių vykdyti darbus, todėl rekonstrukcija pradėta tik kovo 16 d. Numatyta, jog ji tęsis iki rugsėjo 22 d. "Šiai rekonstrukcijai atlikti rangos darbų konkurso nugalėtojas buvo renkamas pagal ekonominio naudingumo rodiklį. Konkurso sąlygose buvo numatytas 8 mėnesių trukmės terminas darbams atlikti, mes pasiūlėme jį sutrumpinti 2 mėnesiais. Tikrai nedaug įmonių Lietuvoje gali pasiūlyti per tokį trumpą terminą atlikti tokio masto darbus", - pažymėjo UAB "Hidrostatyba" projektų vadovas Gediminas Zumaras.

Palangos miesto savivaldybės administracijos Statybos skyriaus vedėjo pavaduotojas Giedrius Ramonas akcentavo, jog Kretingos gatvės rekonstrukcija - Palangai labai svarbus projektas. "Vien per vasarą į kurortą atvyksta per pusę milijono automobilių, ir beveik visi jie į miestą įvažiuoja būtent Kretingos gatve. Džiugina ir rekonstrukcijos darbų atlikimo terminas - kurortą neatpažįstamai pakeisiantis įvažiavimo kelio į Palangą rekonstrukcijos projektas bus įgyvendintas per neįtikėtinai trumpą laiką - šešis mėnesius", - sakė specialistas.

DYDIS. Rekonstrukcijos metu pagrindinis įvažiavimas į Palangą - Kretingos gatvė - bus paplatinta dvigubai. Egidijaus Jankausko nuotr.

Rekonstrukcijos metu Kretingos gatvė bus platinama dvigubai. "Bus įrengtos keturios eismo juostos, centrinė skiriamoji juosta, apsauginiai barjerai, pėsčiųjų ir dviračių takai, sutvarkytos autobusų stotelės ir nuovažos į sklypus. Siekiant nukreipti transportą iš gyvenamųjų namų kairėje Kretingos gatvės pusėje, bus įrengta vienšlaitė 5,5 metro pločio jungiamoji gatvė. Eismo dalyvių saugumą pagerins Kretingos gatvėje planuojamos įrengti trys žiedinės sankryžos: su Vasaros ir Sodų gatvėmis - turbožiedinės, su Klaipėdos plento gatve - maža žiedinė. Klaipėdos plento ruože bus įrengti apsauginiais barjerais nuo važiuojamosios dalies atskirti ir moderniai apšviesti pėsčiųjų ir dviračių takai, šalia pėsčiųjų takų numatytos poilsio aikštelės", - vardijo rekonstrukcijos darbus Lietuvos kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus patarėja Reda Kašelionytė.

Eismo nenutrauks

Pasak G. Zumaro, siekiama, kad vykdomi darbai darytų kuo mažesnę įtaką automobilių eismui. "Techniniame rekonstrukcijos projekte numatyti laikini eismo organizavimo sprendiniai, kurių mes ir laikomės. Šiuo metu piko valandomis, prieš ir po darbo, susidaro nedidelės automobilių spūstys ir greitis išties sulėtėja, tačiau situacija yra kontroliuojama. Dabartinis automobilių srautas mums dirbti netrukdo. Viliamės, kad didelių trikdžių nepatiria ir miestiečiai, nors, žinoma, visokių situacijų būna", - sakė projektų vadovas. Darbų vadovas sakė suprantantis, kad liepos, rugpjūčio mėnesiais automobilių srautas stipriai išaugs, ir pažymėjo, jog dabar statybininkai labai skuba atlikti kuo daugiau darbų. "Tikrai skubame, tačiau greičiau nei iki numatyto termino tikrai neįmanoma. Iš anksto atsiprašome poilsiautojų ir Palangos gyventojų dėl nepatogumų, nes juos iškentėję džiaugsimės aukščiausios kokybės įvažiavimo keliu į kurortą, kuris bus ir erdvesnis, ir saugesnis, ir su šiuolaikinius standartus atitinkančiais pėsčiųjų bei dviračių takais", - žadėjo "Hidrostatybos" atstovas.

Siūlo aplinkkelius

G. Ramonas patikino, jog iki turizmo sezono pradžios rangovai įsipareigojo įrengti ir išasfaltuoti rekonstruojamos gatvės dalies dvi eismo juostas. "Tad važiavimo sąlygos vasarą vykstant į ir iš Palangos nebus kitokios, nei buvo iki prasidedant gatvės rekonstrukcijai. Kretingos gatve automobiliai abiem kryptimis galės važiuoti jau rekonstruota gatvės puse, tad didelių nepatogumų vairuotojams nekils.

"Norintieji išvengti tvarkomos gatvės atkarpos į kurortą vykti gali kitais keliais. Į Palangą patogiai galima įvažiuoti ne tik Kretingos gatve - vengiant rekonstruojamos gatvės atkarpos, iš Kretingos pusės atvykstantys vairuotojai gali rinktis Palangos aplinkkelį ir į kurortą įvažiuoti iš Palangos oro uosto pusės. Vykstantieji iš Klaipėdos pusės gali rinktis kelią pro Nemirsetą", - patarė Palangos savivaldybės specialistas.

"Verta pakentėti"

Rasa KMITIENĖ, Palangos turizmo informacijos centro direktorė

Nepatogumų dėl rekonstruojamos Kretingos gatvės gal ir bus, bet tikimės visų kurorto svečių bei gyventojų kantrybės ir supratimo. Juolab kad yra ir alternatyva - aplinkkelis bei kelias per Nemirsetą. Tarp palangiškių yra įvairių nuomonių dėl Kretingos gatvės rekonstrukcijos. Vis dėlto prisiminę, kokios automobilių spūstys susidarydavo sezono metu, kai įvažiavimas į Palangą ir išvažiavimas iš jos buvo tik po vieną juostą, tikimės, jog po rekonstrukcijos sąlygos bus daug geresnės. Mes džiaugiamės, kad Palanga tampa vis gražesnė ir patrauklesnė turistams. Kuo svečių bus daugiau - tuo ir mums bus geriau.

"Tragedija!"

Vilmantas Pileikis, UAB "Pajūrio žiogelis", valdančios Olando kepurės kempingą, vadovas

Neparašysite tų žodžių, ką pasakyčiau apie Pamario kelio rekonstrukciją, nes tai būtų keiksmažodžių virtinė. Pamario gatvės rekonstrukcija yra tragedija! Suprantama, kad kelius tvarkyti ir eismo sąlygas gerinti reikia, ir šaunu, kad šis procesas juda į priekį. Tačiau taip pat reikėtų geriau pagalvoti, kaip tai daryti, kad žmonėms būtų sukelta kuo mažiau nepatogumų. Juk buvo galima suskaidyti darbus etapais, remontuoti kelią mažesnėmis atkarpomis. Dabar gi niekas žmonių poreikių nepaiso. Vienu metu pradedama remontuoti ir sustabdomas eismas labai ilgame kelio ruože. Vasaros sezonas dar neprasidėjo, tačiau jau dabar susidaro didžiausi automobilių kamščiai. Mes į Olando kepurės kempingą Pamario gatve net nevažiuojame, kad nervų negadintume - sukame ratu aplink - per Karklę.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder