Trečiadienį buvo pristatyta visa "Dancer" elektrinio transporto sistema: be autobusų, Klaipėdoje sukurta ir įkrovimo, aptarnavimo infrastruktūra ir programinė įranga. Elektrinis autobusas gavo ES sertifikatą - tai reiškia, kad jis atitinka visus reikalavimus, yra saugus ir gali būti naudojamas keleiviams vežti visose ES šalyse.
Bendrovės "Vėjo projektai" generalinis direktorius Alvydas Naujėkas pasakojo, kad idėja sukurti elektra varomą autobusą kilo maždaug prieš dešimtmetį, pirmieji darbai pradėti prieš septynerius metus, o ką tik pristatyto autobuso kūrimas - prieš dvejus.
Klaipėdos inžinieriams pavyko sukurti autobusą, kuris yra 20-30 proc. lengvesnis lyginant su tokio pat dydžio konkurentais, nes korpusui gaminti panaudotos kompozitinės medžiagos, sumažintas baterijų blokas. Jam visiškai įkrauti pakanka 5-10 minučių, o vienu įkrovimu nuvažiuoti gali iki 100 kilometrų.
A. Naujėkas pabrėžė, kad elektrobusas visiškai neteršia aplinkos, o jo baterija kraunama vėjo, saulės ir mažų hidroelektrinių pagaminta energija. Elektra varomas autobusas yra tylus, komfortiškas keleiviams ir palankus aplinkai, sukelia mažiau vibracijos. Be to, kūrėjų teigimu, pilnas keleivių "Dancer" elektrobusas yra lengvesnis už tuščią šiuo metu Klaipėdoje keleivius vežantį autobusą.
"Pradedame nuo Klaipėdos, gimtojo miesto. Prieštaraujame taisyklei, kad pranašu būsi tik svetimoje žemėje. Mes būsime pranašais savo žemėje", - kalbėjo A. Naujėkas.
"Vėjo projektų" vykdantysis direktorius Peter Klessascheck akcentavo, kad pagrindinis įmonės tikslas - eliminuoti viešojo transporto taršą, sumažinti keliamą triukšmą.
"Mėgstu sakyti, kad tai yra kompiuteris su didele baterija ir elektriniu varikliu. Tai - mūsų autobusas. Tačiau tai nėra tik autobusas - tai transporto koncepcija, technologija, kuria norime sumažinti viešojo transporto neigiamą poveikį mieste gyvenantiems žmonėmis, sumažinti taršą, triukšmą. Europoje, ypač Vokietijoje, jau uždrausta dyzelinėmis transporto priemonėmis važiuoti miestų centruose. Kiekvienas mūsų įmonės gaminamas autobusas bus varomas atsinaujinančia energija, taigi sieksime nulinės taršos anglies dioksidu. Be to, triukšmo lygis mažesnis apie 50 procentų, tad net jeigu nesinaudojate autobusu, pajusite naudą, nes aplink jus bus mažiau triukšmo", - bandomojo važiavimo metu aiškino P. Klessascheck.
Laukė dvejus metus
Klaipėdos autobusų parke yra per 120 autobusų, kurių 60 procentų yra ekologiški, suslėgtomis dujomis varomi autobusai. Įmonė norėtų, kad ateityje daugumą turimų autobusų sudarytų būtent elektriniai autobusai.
Daugybę pranašumų turintis "Dancer" elektrobusas turi vieną minusą - jis brangesnis nei šiuo metu mieste važinėjantys dyzeliniai ir dujiniai autobusai. Vieno dyzelinu varomo autobuso kaina - apie 180 tūkst. eurų, dujomis - apie 220 tūkst. , o "Dancer" - 350 tūkst. eurų.
Tačiau, pasak V. Ramanausko, rinkoje esantys kiti elektrobusai kainuoja dar brangiau, o klaipėdiečių sukurto autobuso eksploatavimas būtų pigesnis.
"Šimtas kilometrų kainuotų apie 10 eurų, o dyzeliniu kainuoja apie 30-35. Atsipirkti turėtų per 8-10, galimai net ir 12 metų. Nenoriu sakyti, kad jie niekada neges ir nereikės investicijų, bet yra baterija, kuriai duodama 12 metų garantija. Jeigu nereikės papildomų investicijų, galbūt atsipirks per 10 metų", - kalbėjo V. Ramanauskas.
Autobusų parkas planuoja šiemet įsigyti du Klaipėdoje sukurtus elektrinius autobusus, kurie keleivius nuo autobusų stoties, kur bus įrengta įkrovimo stotelė, vežti galėtų jau rugpjūtį. Tačiau tam įmonei dar reikia lėšų, dėl kurių šį ketvirtadienį spręs miesto Taryba. Pateiktas sprendimo projektas, kuriuo Klaipėdos savivaldybė didintų savo įstatinį kapitalą autobusų parke ir tai leistų įmonei nusipirkti 2 norimus naujus autobusus.
"Tai buvo sutarta prieš dvejus metus, bet tik šiandien, po dvejų metų, pradeda išjudėti šis projektas. Vaiko laukiame devynis mėnesius, o čia - dvejus metus. Tai tikrai ilgai lauktas, svarbus ir reikšmingas projektas", - kalbėjo Klaipėdos autobusų parko direktorius Vaidas Ramanauskas.
Tikslas - miestas be taršaus transporto
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis vylėsi, kad, nors viename komitetų sprendimas susilaukė abejonių, miesto Taryba pritars siūlymui didinti Autobusų parko įstatinį kapitalą, o sykiu - elektriniams autobusams įsigyti.
"Tai buvo miesto įsipareigojimas savo bendrovei. Jeigu mes norime ekologinio proveržio, reikia investuoti ir būtų geriausia, kad Klaipėdos miesto įmonės rodytų pavyzdį. Yra patirtis su dujiniais autobusais - kol autobusų parkas su jais nestartavo, kol neatsirado kolonėlė, tol privatūs vežėjai nepirko dujinių transporto priemonių. Galbūt ir dabar, jei atsirastų infrastruktūra, patirtis, būtų galima lengviau žengti tolesniu keliu, kad elektrinių autobusų dalis Klaipėdoje išaugtų", - komentavo G. Neniškis.
Jis priminė, kad miesto patvirtintame darnaus judumo plane numatyta siekti, jog 2030 metais Klaipėdos centrinėje dalyje neturėtų būti jokio taršaus transporto, taip pat ir viešojo.
"Reikia ruoštis, planuoti ir investuoti, nes šių transporto priemonių kaina yra didelė, o padėvėtų rinkoje nėra. Dar vienas sprendimas laukia miesto, kad tokių transporto priemonių atsirastų daugiau", - sakė G. Neniškis.
Šiuo metu mieste bandomaisiais maršrutais kursuojančiame elektrobuse yra ir VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) sumontuoti du naujos kartos kortelių skaitytuvai, naujos kartos valdiklis, planšetinis vairuotojo kompiuteris, prijungti garsiakalbiai.
"Iš savo techninės pusės esame pasiruošę autobusą paleisti į trasą, kai tik bus priimtas toks sprendimas", - patikino KKT laikinasis vadovas Andrius Samuilovas.
Rašyti komentarą