Praėjusiais metais, rugpjūčio-spalio mėnesiais, mokyklos padalinių Smilties Pylimo g. patalpose Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos specialistai atliko akustinio triukšmo ir vibracijos matavimus. Minėtų patalpų langai yra į geležinkelio pusę.
Mokyklos direktorius Valentinas Radavičius sakė, kad sąlygos nepasikeitė iki šiol - techninių garso mažinimo priemonių neįrengta.
"Ar intensyvumą darbo jie mažina, ar ne, negalime pasakyti, neturime tokios apskaitos. Bet pro šalį toliau važiuoja traukiniai ir triukšmas girdisi auditorijose, kurių langai yra į geležinkelio pusę. Kitoje pusėje to triukšmo nesigirdi. Gavome raštą iš geležinkelių, kad reikalingos didelės investicijos ir taip toliau, kad Savivaldybė turi spręsti kažkokius klausimus", - sakė V. Radavičius.
Patalpose, kuriose triukšmingiausia, mokoma bendrojo ugdymo dalykų, pamokas lanko 400-500 moksleivių. Dienos metu atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad auditorijose dažnai buvo viršytos garso bei vibracijos skirtinguose oktaviniuose dažniuose normos.
Taip pat matavimai pernai lapkritį bei šiemet vasarį buvo atlikti Geležinkelio g. (dienos ir vakaro metu) ir Įgulos g. (nakties metu). Čia daugumos matavimų duomenys rodo, kad normos buvo viršytos, kai kuriais atvejais - net dvigubai. Šių metų kovą naktimis triukšmas ir vibracija matuoti Dariaus ir Girėno g. Garsas ribinių dydžių neviršijo, tačiau vibracija daugeliu atvejų viršijo normas iki dviejų kartų.
Vitės bendruomenei pateiktame rašte Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Šlepetienė nurodė, kad apie matavimų rezultatus buvo informuota AB "Lietuvos geležinkeliai". Iš geležinkelininkų buvo pareikalauta pateikti triukšmo ir vibracijos mažinimo priemonių planus.
"Lietuvos geležinkelių" Komunikacijos departamento vyriausioji specialistė Novilė Aleksejevaitė teigė, kad traukinių keliamo triukšmo problemai spręsti įmonė imasi kompleksinių priemonių.
"Pradėta riedmenų parko atnaujinimo politika, pagal kurią ketinama atnaujinti "Lietuvos geležinkelių" riedmenų parką ir dabar eksploatuojamus riedmenis pakeisti į modernesnius ir mažiau triukšmo bei vibracijų keliančius. Be to, jau dabar pradėta griežtesnė vagonų defektų kontrolė. "Lietuvos geležinkeliai" sukūrė ir visame tinkle įdiegė aširačių kontrolės prietaisų tinklą. Šie įrenginiai efektyviai matuoja visų riedmenų aširačių paviršiaus defektus, todėl taip galima aptikti daugiausiai triukšmo keliančius vagonus ir juos suremontuoti.
Triukšmui mažinti pasitelkiamos ir kitos priemonės, pavyzdžiui, apsauginės sienelės. Tokios senelės įrengtos ir rekonstruojant Herkaus Manto g. tiltą. Šioje vietoje automobilių gatvė yra iškasoje ir triukšmas, kylantis nuo automobilių eismo, ribojamas iškasos aukščiu, o įrengtos garso slopinimo sienutės sumažina ne tik automobilių eismo, bet ir geležinkelio transporto skleidžiamą triukšmą", - komentavo N. Aleksejevaitė.
Pasak jos, "Lietuvos geležinkeliai" planuoja modernizuoti ir turimas stabdžių sistemas - tai esą sumažintų keliamo triukšmo lygį iki 10 dBA. Taip pat šiuo metu esą ruošiamas ir derinamas atskiras projektas traukinių eismo triukšmui Klaipėdoje mažinti. Pasak N. Aleksejevaitės, tame projekte numatyta Klaipėdoje įrengti ne mažiau kaip tris triukšmą mažinančias priemones.
TRIUKŠMAS. Keliose Klaipėdos vietose atlikti matavimai parodė, kad per miestą dundantys traukiniai dažnai viršija garso bei vibracijos skirtinguose oktaviniuose dažniuose normas. Žadama, kad mieste atsiras naujų šį triukšmą mažinančių priemonių. Redakcijos archyvo nuotr.
Rašyti komentarą