Naujausia "Aqua retro"

Naujausia "Aqua retro"

Zigmo Bernardo Rutkausko vardas daugeliui klaipėdiečių yra neatsiejamas nuo uostamiesčio architektūros, interjerų ir viešų erdvių kūrimo - jo sukurti Prano Domšaičio galerijos, dviračių treko projektai, legendinio restorano "Regata", "Dviejų gaidelių", freskomis išpuošti vaistinių interjerai.

Z. Rutkauskas visada ieškojo architektūros sąsajų su meno darbais. Gobelenai, batikos drobės, freskos, vitražai, skulptūrinės kompozicijos -šie ir kiti monumentaliojo meno kūriniai yra neatsiejama jo kurtų interjerų dalis. Architektūra negalėjo gyvuoti be meno.

Tad nenuostabu, kad Z. Rutkausko gyvenime greta projektavimo visada buvo ir akvarelė, kuria architektas pradėjo domėtis dar studijų laikais, 1958-1964 m. tuometiniame Kauno politechnikos institute. Paskatintas dėstytojų - dailininkų J.Vaičio, A. Žmuidzinavičiaus, A. Janulio, taip pat domėdamasis bei studijuodamas to meto akvarelininkų A. Lukšo, A. Keturkos, I. Budrio darbus kaprizingos akvarelės meno technikos jis nepamiršo ligi šiol. Klausiu Zigmo, kodėl rinkosi būtent akvarelę, kodėl ne grafiką, ne aliejų. Architektas nedvejodamas atsako:

"Todėl, kad ir architektūra, ir akvarelė yra labai sudėtingos. Lengvas kelias nedomino, kaip ir naujosios technologijos, kurios galėtų gerokai palengvinti kūrėjo darbą. Medijų amžiuje sunku pasidarė sugaudyti meno ribas, sąsajas, dermes. Akvarelę, pasirodo, galima derinti su fotografija, kompiuterinę tapybą vėlgi lengva supainioti su akvarele."

Zigmas Bernardas lieka ištikimas senajai akvarelės tradicijai, jokių įmantrybių - tik dažas, vanduo, popierius ir nenusakomas ilgesys, įliejamas į kiekvieną peizažą.

Klaipėdos miesto savivaldybės viešosios bibliotekos Meno skyriuje balandį eksponuojama akvarelių paroda "Aqua retro" - ne pirmoji mūsų mieste. Jų architektas-akvarelininkas surengė jau ne vieną, ir ne tik uostamiestyje. Menininkas visas savo akvareles rikiuoja su tuo pačiu parodų pavadinimu:"Aqua retro". Bet tai nereiškia, kad eksponuojami ankstyvoje jaunystėje nulieti darbai. Didžioji dalis Meno skyriaus galerijoje pristatomų akvarelių lietos 2014 metais. Ir tik vienas kitas mielas peizažas - iš senesnių laikų.

Parodą sudaro dvi stilistiškai skirtingos dalys - klasikiniai peizažai su architektūriniais inkliuzais (Rusnės evangelikų bažnyčia, Liškiava, Skuodo kapinių vartų fragmentas ir kt.) ir abstrakcijos. Tai tarsi dviejų skirtingų autorių darbai. Bet būtent toks ir yra Zigmo Rutkausko kūrybinis credo - stebinti. Menininkas turi keistis. Ir tik tas, kuriam tai pavyksta, yra tikras kūrėjas.

Paroda bus eksponuojama iki gegužės 5 d.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder