Parodoje – naujausi, praėjusiais metais, dailininkės sukurti natiurmortai, tapyti akrilu ant drobės. A. Banytės darbai išsiskiria subtiliomis spalvomis, harmonija. Skirdama daug dėmesio detalėms menininkė sukuria alsuojančios visumos pojūtį.
„A. Banytė tiems daiktams suteikia tam tikrą dvasinę būseną. Kaip mes bežiūrėtumėm, tai yra labai skambūs darbai. Dažai taip suderinti, kad jie duoda tam tikrą skambėjimą. Yra kažkoks polėkis“, – sako menotyrininkas Petras Šmitas.
Anuometiniame Vilniaus dailės institute studijavusi freską ir mozaiką, dailininkė ne tik kuria monumentalias sienos kompozicijas, bet ir piešia pastelėmis, lieja akvareles, tapo portretus. Tačiau pati autorė sako, kad tapyti natiurmortus jai mieliausia, nes dirbdama gali medituoti. O gyvybės daiktams įkvepia savitas menininkės požiūris į juos.
„Įsijauti į tą daiktą, su juo tarsi kalbiesi. Toks betarpiškas santykis su tuo daiktu“, – teigia A. Banytė.
Nuo 1973-iųjų A. Banytė surengė apie porą dešimčių personalinių tapybos parodų. Už išskirtinius nuopelnus monumentaliajai tapybai Klaipėdos ir kitų šalies miestų viešose erdvėse, visuomeniniuose interjeruose freskos, grafito mozaikos technikomis sukurtas kompozicijas pernai A. Banytei suteiktas Klaipėdos kultūros magistro vardas.
Rašyti komentarą