Festivalį atidarysiantis ansamblis “Concerto Soave” su sopranu María Cristina Kiehr ir vargoninku Jean-Marc Aymes parengė programą, kurioje itin jautriai ir emocionaliai perteikiami Mergelės Marijos įvaizdžiai XVII amžiaus italų kompozitorių muzikoje. Koncerte Marija apdainuojama kaip Dangaus Karalienė, Atpirkėjo Motina, Marių Žvaigždė, Skausmingoji Motina. Visų laikų kompozitoriai šlovino Mariją ir apdainavo jos kančią savo kūriniuose, tačiau būtent XVII a. Italijoje šie motyvai suskambo visiškai naujomis spalvomis. Barokui būdingas siekis ekspresyviai perteikti žodžio prasmę, visiškai naujas, revoliucinės laisvės kupinas muzikinių konsonansų ir disonansų (derančių ir nederančių sąskambių) suvokimas itin sustiprino kūriniuose perteikiamų emocijų intensyvumą. Italijai būdingą barokinį jausmingumą atspindi Venecijoje 1613 m. išleistas rinkinys “Mergelės Marijos rauda prie mirusio Kristaus veido”, kurio kūriniuose atskirai apverkiamos Kristaus akys, plaukai, skruostai, lūpos – kiekviena numylėta Sūnaus veido detalė... Sunku įsivaizduoti atlikėjus, kurie galėtų labiau tiktų tokiai programai atlikti – ansamblis "Concerto Soave" (išvertus "Švelnusis koncertas") laikomas XVII a. italų muzikos interpretacijos etalonu, o angeliškas Maríos Cristinos Kiehr balsas tobulai persikūnija į Mergelės Marijos personažą.
Kiekviename Traptautiniame Kretingos senosios muzikos festivalyje planuojama surengti po vieną vargonų solo rečitalį, taip išryškinant seniausių Lietuvoje vargonų galimybes. Šiame festivalyje rečitalį gros ypatingas svečias Leonardo García Alarcón – senosios muzikos dirigentas, vargonininkas ir klavesinininkas, ansamblio “Cappella Mediterranea” meno vadovas, Namiūro kamerinio choro dirigentas, Ženevos muzikos konservatorijos dėstytojas, koncertuojantis ir dirguojantis tokiose prestižinėse koncertų salėse kaip Amstedamo “Concertgebouw”, Londono “Wigmore Hall” ar Niujorko “Carnegie Hall”, diriguojantis baroko operas Paryžiaus, Madrido, Amsterdamo, Ženevos, Buenos Airių, Monte Karlo ir kituose operos teatruose. Šiam festivaliui jis parengė ypatingą dovaną – koncerte skambės vien jo atliekamos improvizacijos. Improvizacija buvo renesanso ir baroko epochoms itin būdinga praktika, tačiau tik keletas nūdienos vargonininkų sugebėtų improvizuoti visą koncertą, laikantis skirtingų istorinės improvizacijos formų ir stiliaus reikalavimų! Šioje programoje Leonardo García Alarcón improvizuos remdamasis dvylika skirtingų istorinių formų ir plėtodamas chromatinės gamos temą.
Festivalį užbaigs jį organizuojantis tarptautinis senosios muzikos ansamblis “Canto Fiorito”, vadovaujamas garsaus išilginės fleitos ir korneto atlikėjo, Rodrigo Calveyros, kuris yra ir šio festivalio meno vadovas. Ansamblio misijoje ypatingas dėmesys skiriamas XVII a. pirmosios pusės Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės ir Abiejų Tautų Respublikos muzikos paveldui.
Nuo 2013 m Lietuvoje itin aktyviai veikiantis ansamblis jau koncertavo ne tik dvidešimtyje mūsų šalies miestų, bet LDK muzikos paveldą pristatė ir Norvegijoje, Austrijoje bei Slovėnijoje, o 2018 metais įgyvendins tarptautinį koncertų turą “Hanzos kelias” septyniose Europos šalyse. Festivalio baigiamojoje programoje ansamblis pristatys iškiliausius LDK baroko muzikos pavyzdžius: XVII a. pradžioje gyvenusio ir kūrusio italų kompozitoriaus Giovanni Battista Cocciolos palikimą, kūrinius iš Lietuvos jėzuitų provincijai priklausiusios Braunsbergo kolegijos natų rinkinio, kuris atspindi XVII a. Rytų Prūsijos, Lenkijos ir Lietuvos muzikinės kultūros panoramą, ir Abiejų Tautų Respublikos valdovo Zigmanto Vazos dvare tarnavusių kompozitorių darbus. Programą atliks penkių dainininkų ansamblis ir barokiniai pučiamieji instrumentai (kornetai bei išilginės fleitos), lydimi vargonų.
Rašyti komentarą