Jau kitą savaitgalį – rugpjūčio 23-26 d – Klaipėdoje septintąjį kartą vyks tarptautinis šiuolaikinių vaizduojamųjų ir atlikėjų menų festivalis “PLArTFORMA”. Šiųmetinis festivalis subalansuotas vyrams, bet tinka ir moterims. Žanrų prasme įvairialypę programą (pristatomi naujojo teatro, šiuolaikinio šokio, performanso, muzikos ir kino projektai) susiejo ne tik interdisciplininis mąstymas, bet ir turinys – vyriškojo identiteto paieškos šiuolaikinėje visuomenėje.
Apie vyriškumą, tėvo ir sūnaus santykius kalba šiemet Klaipėdos Metų choreografe pripažinta A. Šeiko šokio spektaklyje „Aikštelėje laisvų vietų nėra“, I. Kuznecova šokio spektaklio „Diagnozė – krepšinis“ premjeroje narsto lietuvių tautą (vyrus) apėmusios krepšinio manijos fenomeną, įtemptus mokytojo ir mokinio santykius analizuoja jaunas režisierius M. Pažereckas spektaklyje „Globotinis nori būti globėju“. Tuo tarpu 5 vyrų trupė iš Čekijos „Wariot Ideal“ kuria industrinį trilerį apie vyrų, nustojusių rūpintis savimi, išgyvenimą „Platformoje – pamirštame sektoriuje“.
Šią tematiką vainikuos pirmą kartą festivalio istorijoje pristatoma pasaulinė premjera – „Granhoj Dans“ ir DNA tinklo šokio spektaklis „Vyrai ir Mahleris“. Spektaklio choreografas – tarptautinio pripažinimo sulaukęs danų choreografas Palle Granhoj – pagrindinį dėmesį šiame spektaklyje sutelkia į šiurkščią vyriškumo jėgą. Liūdna ir poetiška Mahlerio muzika tampa atskaitos tašku vyr(iškum)o išryškinimui, kuomet aštuoni atletiški ir jaunatviški kūnai, supančioti virvėmis, atlieka archetipinius vyrų ritualus.
Net du festivalyje pristatomi projektai buvo nominuoti ar apdovanoti aukščiausiu Lietuvos scenos meno apdovanojimu – „Auksiniu scenos kryžiumi“. Tai: L. Žakevičiaus ir A. Gudaitės nominuotas spektaklis „Feel Link” bei Šiaulių dramos teatro spektaklis „Valentinų diena” pagal I. Vyrypajevo pjesę, kurį režisavo klaipėdietė L. Vaskova. Už šį darbą jaunoji kūrėja 2011 m. buvo apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“ debiuto nominacijoje.
Be to, kad festivalis „persikraustė“ į vasaros pabaigą ir truks ne tris, bet keturias dienas, šiemet yra ir daugiau naujienų. Visų pirma, erdvė. Jau tradiciškai festivalio renginiai vyks „Švyturio menų doke“, tačiau, tikėdamiesi, kad rugpjūčio dangus bus festivaliui maloningas, organizatoriai dalį renginių surengs po atviru dangumi (muzikinį projektą „Driezhas“, trumpametražinių filmų programą, kurios metu pristatysime ir festivalio „Vilnius Film Shorts 2011” – geriausiųjų rinktinę, bei R. ir A. Uogintų – ARCHEOLOGŲ – specialiai festivaliui ruošiamą performansą „Žymėjimas”). Jaunųjų kūrėjų platformos darbai (jau pristatytas M.Pažerecko kūrinys ir kūrybinės grupės „Lafa“ spektaklis „Karalius miršta” (rež. K.Novikova)) šiemet bus parodyti festivalio draugo „Kolektyvinio sodo“ salėje.
Siekdami plėsti festivalio formatą, organizatoriai kartu su teatrometras.lt komanda šiemet atvers ir naują festivalio edukacijos puslapį – bus surengtas scenos menų kritikos seminaras „Kritika@naujosiosmedijos“ būsimiems profesionalams.
Pabaigai lieka statistinė suvestinė: 4 dienos, 15 projektų, beveik 80 dalyvių, menininkai iš 12 valstybių (Vengrijos, Lenkijos, Danijos, D. Britanijos, Slovakijos, Kanados, Estijos, Čekijos, Japonijos, Airijos, Vokietijos, Belgijos ir Lietuvos). Festivalio organizatoriai: menininkų grupė „Žuvies akis”. Festivalį remia: Klaipėdos miesto savivaldybė, Kultūros rėmimo fondas ir ES programa „Kultūra“.
Būtina priminti ir tai, kad 2010 m. festivalis tapo meno ir festivalių tinklo “DNA Development of New Art”, vienijančio Centrinės Europos kūrėjus, nariu. O 2011 m. Klaipėdos miesto savivaldybė jį pripažino Reprezentaciniu miesto festivaliu.
Rašyti komentarą