R. Petroffas gimė 1985 m. Klaipėdoje. Baigė Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos vizualiojo dizaino katedrą (magistro laipsnis). Nuo 2002 m. dalyvauja įvairiose grupinėse parodose Lietuvoje, Lenkijoje, Ispanijoje, Rusijoje. 2011 m. tarp kitų aštuonių jaunų menininkų buvo atrinktas atstovauti Lietuvai tarptautinėje bienalėje "JCE. Jaunieji Europos kūrėjai 2011/2013". Autorius taip pat yra vienas iš trijų KKKC skelbto jaunojo menininko konkurso laureatų (drauge su G. Gervickaite ir M. Gailiūte), o pristatoma paroda yra šio konkurso prizo dalis.
Siekdamas palaikyti jaunus Lietuvos kūrėjus, KKKC įsteigė specialų prizą, kurio nugalėtojams suteikiama galimybė savo kūrybą pristatyti viename didžiausių šalyje veikiančių meno centrų parodinėse erdvėse. Kaip šio prizo dalis bus išleistas katalogas, pristatantis R. Petroffo kūrybą. Katalogo pristatymas numatomas parodos uždarymo proga birželio 17 d.
Parodoje "Rebranding" R. Petroffas pristatys naujausius savo tapybos darbus. Menotyrininkė Goda Giedraitytė pastebėjo, kad R. Petroffas, savo tapyboje pasitelkdamas superrealistinę raišką, visų pirma kvestionuoja turinį. Šia prasme menininkui artimos konceptualizmo - meno kūrinio idėją iškeliančio aukščiau plastinės raiškos - vertybės. Fotografiškai tikslus atvaizdo įkūnijimas R. Petroffui tėra galimybė atkreipti dėmesį į asociatyvią siužeto prasmę: dažnai tikrovėje neįmanomą arba absurdišką situaciją. Tokiu būdu jis reikšmingai atliepia postmodernios kultūros esmę - "perfrazuoti" senąsias tiesas. Jo darbuose nebėra laiko ir erdvės apribojimų: galima žaisti įvairių kultūrų ir patirčių citatomis, derinti nesuderinamus dalykus ir pan.
Hiperrealizmas dažniausiai kvestionuoja realybės ir dirbtinio pasaulio pusiausvyros klausimą, todėl ir menininkai savo siužetams neretai pasitelkia masinių informavimo priemonių - fotografijos, komercinės reklamos, televizijos, filmų - kuriamą pasaulį, pagal kurį kuria savąjį, bet jau "perpasakotą", realiai neegzistuojantį. Taip tikrovė superrealistų darbuose tiesiog eliminuojama.
Kita vertus, šiuolaikinio media pasaulio galimybės neribotos ir įvairios netikėtos kombinacijos ar turinio citatos lengvai sumontuojamos, tačiau R. Petroffas tai perteikia per tradicinę aliejaus ant drobės techniką. O tai įgalina menininką sukrėsti žiūrovą, sukelti jam nuostabą ar nepasitikėjimą regimu atvaizdu.
Rašyti komentarą