Nauja pajūrio radijo stotis "Hot FM" - senu dažniu

Radijo stoties "FM Palanga", transliuotos 93,3 MHz dažniu Klaipėdoje ir 88,7 MHz Palangoje, nebeliko - jos vietą eteryje užėmė tos pačios komandos subrandinta naujokė drąsesniu ir lokalumo ribas pranokstančiu vardu "Hot FM".

Viešosios įstaigos "Garsų harmonija", kuriai ji priklauso, direktorius Aleksandras Palivonas teigia, kad atsinaujinusio radijo kolektyve jaučiamas džiaugsmingas pakilimas.

"Parengėme visiškai naują programą, bet pasirinkome minkštąjį startą: praėjusią savaitę be jokių intarpų pristatėme muzikinį formatą, šią savaitę auditoriją supažindinsime su SMS žinučių paslaugomis, kurios padarys mūsų programą itin interaktyvią - klausytojai galės pranešti, ar jiems prie širdies eteryje skambanti daina, ir, atsižvelgiant į šiuos duomenis, bus koreguojamas tolesnis grojaraštis. Kitą savaitę eteryje ims skambėti nauji vedėjų balsai, ir į 2010-uosius įžengsime su visiškai nauja programa", - šypsojosi stoties vadovas.

Atskleisite, kieno tie nauji balsai?

Tai nebus ankstesni mūsų vedėjai ir, beje, nebūtinai palangiškiai ar klaipėdiečiai - bus visiškai naujų žaidėjų. Bet apskritai turiu patikslinti, kad mūsų stotis ir pagal licenciją, ir pagal naująjį formatą yra visiškai muzikinė, todėl kalbomis nevarginsime. Balsai minimaliai iliustruos muzikinę programą, bus jungiamasis elementas tarp dainų, bet "Paplepėkim" žanro laidų neturėsime.

Šitaip pašalinsime vieną iš labiausiai rizikingų radijuje elementų - žmogiškąjį veiksnį. Muzikinį turinį gali kontroliuoti, tačiau žmogus, netgi didžiausias profesionalas, yra laisvas klysti, be to, klausytojams jis sukelia simpatiją arba antipatiją.

Kalbant apie kolektyvą, esu dėkingas susiformavusiam mūsų komandos branduoliui Odetai ir Mantui, kurie ir toliau dirbs su programa, ir Jolantai, sėkmingai tvarkančiai mūsų komercinius reikalus. Be šių žmonių "Hot FM" neturėtų nei darbo, nei įdirbio.

Beje, kalbant apie "balsą" plačiąja prasme, sutvarkėme technologinę garso perdavimo dalį - anksčiau buvome nekonkurencingi dėl perdavimo signalo silpnumo, o dabar galime drąsiai teigti esantys viename lygyje su kolegomis. Šitaip įvykdėme vieną iš savo užduočių - tapti klaipėdiečiams patogiu radiju.

Kitas čia veikiančias stotis neatsitiktinai pavadinau kolegomis - nebūsime konkurentai, nes mūsų muzikinis formatas yra kitoks. Pagal šalyje nusistovėjusią tradiciją, Klaipėdos radijo stotys daugiau dėmesio skiria senesnei muzikai. Mūsų bangomis skamba aktuali šiuolaikinė popmuzika, formatas orientuotas į 25-35 metų amžiaus klausytojus.

Su užsienio atlikėjais viskas yra gerai, nes turime patikimų šaltinių, kurie leidžia atsirinkti šio amžiaus auditorijai patrauklius kūrinius. Lietuvoje rinka maža, o muzikinių kūrinių testavimo instrumentai nėra labai išplėtoti - kalbu apie visuotines apklausas. Bet tikimės įveikti šią problemą.

Esate kupinas entuziazmo.

Taip, laikomės įsikibę, - juokiasi. - Kalbant apie sunkmetį, gelbsti tai, kad "Hot FM" nėra vienišas žaidėjas. Nuo seno dėl susiklosčiusių verslo aplinkybių bendradarbiaujame su dar trimis stotimis: "Kauno fonu", Mažeikių "Ventus" ir Marijampolės "Kapsais". Padėdavome vienas kitam su turiniu: jie transliuodavo mūsų programas, mes naudodavome jų balsus, tad mums nereikėdavo visiškai vieniems aprėpti viso programos gamybos ciklo nuo A iki Z.

Ar "Hot FM" išsaugos savo pirmtakės pradėtas renginių tradicijas?

Taip. Manome, kad radijo stotis neturi apsiriboti vien eteriu, bet turėtų veikti ir už jo ribų. Mus tam įpareigoja ir viešosios įstaigos statusas. Jeigu į mus kreiptųsi kokia nors nekomercinė organizacija - mielai bendradarbiausime ir suteiksime reklamos paketą.

Toliau puoselėsime automobilių mėgėjams skirtų renginių tradicijas, grįšime ir prie "Radijo akademijos" projekto, kurio buvę dalyviai dabar sėkmingai darbuojasi įvairiose pajūrio radijo stotyse. Be to, netrukus pasirašysime bendradarbiavimo sutartį su Klaipėdos universiteto Socialinių mokslų fakultetu - priimsime žurnalistikos studentus praktikuotis. Ir šiaip sulaukiame nemažai žmonių, kurie ateina su savais sumanymais, surandame bendrų interesų ir progų bendradarbiauti.

Seniai dirbate radijuje, išmėginote jėgas ir eteryje, ir už jo. Tai jums daugiau nei pragyvenimo šaltinis, neatsispiriate šios veiklos žavesiui?

Viskas viename, - šypsosi. - Kitų pragyvenimo šaltinių neturiu - toks jau mano būdas, nelabai moku paskirstyti jėgas skirtingoms veikloms. Šis darbas man visada buvo įdomus, nerutiniškas; be būtinųjų užduočių, kurias privalai atlikti, čia visuomet yra naujienų, iššūkių, kurie neleidžia sustoti. Be to, kadangi esame nedidelio masto transliuotojas, tai, jog esi direktorius, nereiškia, kad tiktai vadovauji - esi daugiafunkcinis darbuotojas ir atlieki darbus, kuriuos kitose stotyse vykdo gal 3-4 žmonės.

Pradėjau tuomet Klaipėdoje veikusioje radijo stotyje "Bumsas" - buvo įdomu, su kuo visa tai "valgoma", bet ir tuomet man rūpėjo ne tik pasisemti praktinės patirties, bet ir pasidomėti, kokia situacija yra komercinių radijo stočių gimtinėje - JAV, kaip dirba kolegos Rusijoje, kur rinka labai stipri.

Kokia linkme vystosi radijas?

Tikras "eterinis" radijas labiausiai bijo interneto plėtros. Bet mes būsime reikalingi tol, kol internetas "ateis" į automobilį. Kai šitaip nutiks, bus liūdniau. Dabar internetinių radijo stočių pasiūla yra milžiniška, yra servisų, kur gali susidėlioti savo skonio prioritetus ir "formatuoti" grojaraštį savo nuožiūra. Iš principo visos radijo stotys žengia kiek įmanoma arčiau klausytojo, bet, žinoma, su masiniu produktu tai padaryti yra sudėtingiau. Analoginėms radijo stotims gresia ir skaitmeninio radijo diegimas, bet šis pavojus yra menkesnis, nes naujoji technologija rizikuoja susigrumti su internetu ir reikalauja brangių skaitmeninių radijo imtuvų, už kuriuos žmonės neiškart atiduos pinigus.

O turinio požiūriu?

Užsienio praktikai būdingas besąlygiškas radijo stočių formatavimas. Jeigu esi muzikinė radijo stotis, turi likti savo rėmuose, nes žmogus tikisi muzikos, o ne eterio užpildančio kalbėjimo. Pokalbių šou būdingi tik rytmečiui ir vakarui. Kitas formatas yra vadinamosios kalbamosios stotys - "talk radio", kurių laidos yra žurnalistinio darbo pavyzdžiai. Mūsų šalyje arčiausiai šio formato yra Lietuvos radijas.

Griežtai formatuojama ir pagal muzikinį pobūdį. Stočių, kurios grotų "viską" - labai mažai. Lietuvoje tokios ryškios specializacijos kol kas nėra, bene ryškiausias jos pavyzdys - "Zip FM". Į jaunimą orientuotos radijo stoties ir kalbamoji, ir muzikinė dalis sutvarkyta taip, kad atitiktų auditorijos lūkesčius, ir turi gerus reitingus.

Manau, Lietuva vis tiek nueis tą patį kelią, kaip ir kitos šalys, ir anksčiau ar vėliau taip pat prieisime prie specializavimosi.

Valerija LEBEDEVA

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder