Vyrų apsipirkinėjimo įpročiai beveik nebesiskiria nuo moterų

Vyrų apsipirkinėjimo įpročiai beveik nebesiskiria nuo moterų

Netrukus užmiršime, kad kažkada apsipirkinėjimo ekspertėmis ir entuziastėmis buvo laikomos moterys, o vyrai jas dėl to netgi pašiepdavo: buvo geras tonas manyti, kad rūpestis pirkiniais nereikalauja didelio išmanymo ir nėra panašus į rimtus vyriškus reikalus. Dabartinės tendencijos sako ką kita - vyrams, kaip ir moterims, rūpi, ką jie nusipirks, ir dauguma vyrų to nebeslepia, teigiama prekybos centro CUP pranešime.

Pasak psichologės Genovaitės Petronienės, vyrai šiais vartojimo laikais akivaizdžiai perka dažniau ir daugiau. Anot jos, vartotojiškos visuomenės dėsniai bemaž vienodai palietė vyrus ir moteris: kai kuriems vyrams, kaip ir moterims, pirkimas tapo kur kas labiau pramoga, o ne būtinybės diktuojamas veiksmas. „Panašu, kad vartotojiška visuomenė ir jos įpročiai - vienas iš veiksnių lytims suvienodėti“, - sako G. Petronienė.

Lietuvos gyventojų apsipirkimo ypatumus atskleidė šių metų birželį prekybos centro CUP užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta darbingo amžiaus žmonių apklausa. Tyrimas patvirtino, kad labai daug vyrų aiškiai žino, ko jiems reikia prekybos centruose.

Apklausos duomenimis, apsipirkdami prekybos centruose savo nuomone pasitiki 45,8 proc. vyrų, 42,8 proc. stipriosios lyties atstovų apsipirkdami išklauso lydinčiojo asmens pastabas. Pardavėjo konsultanto patarimo klausia 7,6 proc. ir tik 3,8 proc. nešasi namo parodyti antrajai pusei.

„Nieko keista, kad daugelis vyrų tariasi dėl maisto ar drabužių, nes šiose srityse moterys turi tikrai daug daugiau įdirbio, o vyrai tingi vargti studijuodami daiktų savybes. Todėl apsiperkant moterys vadovauja ir viršininkauja, o vyrai su jomis nesiginčija - nenori nereikalingo konflikto. Vis dėlto abejočiau, ar vyrai labai tariasi pirkdami vadinamuosius „vyriškus žaisliukus“, tarkim, įvairią aparatūrą, žvejybos ar sporto reikmenis, kurie yra retesni, nekasdieniai pirkiniai“, - aiškina G. Petronienė.

Ji neatmeta minties, kad vyrai tariasi su juos lydinčiu asmeniu dėl pirkinio, pvz., drabužio, dėl to, kad jiems rūpi, kaip kiti vertins jų pasirinkimą ar išvaizdą. Tokie vyrai elgiasi kaip tik taip, kaip anksčiau buvo tikimasi iš moterų ar priskiriama tik joms - esą tik joms rūpi skudurai, kailiniai ir aukso papuošalai, bet ne vyrams: šią idėją iliustruodavo ir 6-7 dešimtmečio karikatūros.

„Mūsų prekybos centro parduotuvių darbuotojai pastebi, kad jau kuris laikas daugėja vyrų, kurie negaili laiko rinkdamiesi tinkamą drabužį, matuojasi vieną drabužį po kito, kreipiasi į personalą patarimo, klausia, ar gerai atrodo. Mūsų nuomininkai atkreipia dėmesį, kad anksčiau vyrai būdavo gerokai santūresni. Dabar dauguma mūsų prekybininkų teigia beveik nematą skirtumo tarp vyrų ir moterų apsipirkimo įpročių“, - sako prekybos centro CUP rinkodaros vadovė Remigija Račylienė.

Psichologė G. Petronienė taip pat atkreipia dėmesį, kad vyrai šiais laikais labiau rūpinasi būti stilingi ir netgi tai pabrėžia - giriasi nauju drabužiu, drąsiai fotografuojasi per įvairius renginius, didžiuodamiesi rodo savo atnaujintą įvaizdį socialiniuose tinkluose. Dabartiniai vyrai per savo aprangą labiau išreiškia save nei, tarkime, prieš 30 metų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder