Bylą Konstituciniame Teisme inicijavę 16 teismų nagrinėjo civilines bylas dėl statybų, kurios buvo vykdomos pažeidžiant teisės aktų reikalavimus.
Nutarime konstatuota, kad ginčijamu teisiniu reguliavimu teismui, nagrinėjančiam bylą dėl statybos, pažeidžiančios teisės aktų reikalavimus, civilinių teisinių pasekmių, buvo numatyta teisė priimti vieną iš dviejų sprendimų: per nustatytą terminą įpareigoti statytoją reikiamai pertvarkyti statinį (dalį statinio nugriauti, perstatyti ar pan.) arba statinį nugriauti; galimybė teismui priimti kitokį sprendimą nebuvo numatyta nepriklausomai nuo to, ar statomas (pastatytas) statinys ar atlikti kiti statybos darbai toje vietoje apskritai yra galimi.
Šioje konstitucinės justicijos byloje pabrėžta, kad įstatymų leidėjas gali numatyti įvairias poveikio priemones, kuriomis siekiama pašalinti statybos, pažeidžiančios teisės aktų reikalavimus, pasekmes. Tokios poveikio priemonės gali būti įpareigojimas statomą (pastatytą) statinį nugriauti arba jį reikiamai pertvarkyti (dalį statinio nugriauti, perstatyti ir pan.).
Konstitucinis Teismas pabrėžė, kad teisinis reguliavimas, pagal kurį teismas, nagrinėjantis bylą dėl statybos, pažeidžiančios teisės aktų reikalavimus, pasekmių, tais atvejais, kai statomas (pastatytas) statinys ar atlikti kiti statybos darbai toje vietoje iš esmės galimi, o nustatyti pažeidimai objektyviai gali būti ištaisomi negriaunant ar neperstatant statinio, negalėjo priimti kitokio sprendimo, kaip tik sprendimą per nustatytą terminą įpareigoti statytoją statinį nugriauti arba reikiamai pertvarkyti, sudarė prielaidas atsirasti tokioms teisinėms situacijoms, kai teismo galimybės vykdyti teisingumą buvo apribotos.
Rašyti komentarą