Šimtametė "Olga" pašokdino uosto tarnybas

Šimtametė "Olga" pašokdino uosto tarnybas

Incidentai uoste

Šeštadienį į jūrą, pramoginę žvejybą, su 21 keleiviu be leidimo išplaukė laivas "Olga", statytas dar 1906 metais. Už įvairius pažeidimus, ką jau kalbėti apie tai, kad rizikuota žmonių gyvybėmis, laivo kapitonui gresia apie 4 tūkst. litų bauda.


Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos (VVVLI) viršininko pavaduotojo Jono Lukšos teigimu, pagal galiojantį Saugios laivybos įstatymą kiekvienas keleivinis laivas privalo turėti saugos liudijimą. Be jo laivo, plukdančio daugiau kaip 12 keleivių, negalima išleisti iš uosto.


"Olga" tokio dokumento neturėjo, be to, buvo pasibaigęs ir jos techninės apžiūros dokumentų galiojimo laikas. Laivui būtina ir korpuso patikra, ir dokinė apžiūra. Pagaliau ši šimtametė vandens transporto priemonė neturėjo net teisinės registracijos.


Tapo jachta


Laivas "Olga", priklausantis UAB "Ristata ir partneriai", šiemet rugpjūčio 12 d. buvo išregistruotas iš VVVLI registro. Jį įregistravo Lietuvos jūrinės istorijos ir kultūros klubas "Budys", turintis tik lokalinės registracijos teisę, kuri jokiu būdu neatstoja valstybinės registracijos. Neregistruotas laivas "Olga" neturėjo teisės plaukti ir su Lietuvos vėliava.


Beveik 30 m ilgio laivas "Olga" buvo krovininis, paskui keleivinis, dabar tapo "jachta" - klubas "Budys" jam išdavė tarptautinės jachtos bilietą.


Parplaukti reikėjo pagalbos


VVVLI inspektoriai reido metu pastebėjo, jog "Olga" plaukia į jūrą, ir apie tai pranešė pasieniečiams.


Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Laivų eismo tarnyba (LET) paprašė laivo nedelsiant grįžti. Paklausus kapitono pavardės, sulaukta atsakymo, jog vakare grįš ir pasakys.


Inspektoriai, susisiekę radijo ryšiu, irgi reikalavo, kad "Olga" grįžtų. Atsakymas - vakare grįšią ir pasiaiškinsią. Inspektoriai vytis laivo toliau į jūrą neturėjo galimybės, nes pakilo bangos. Išplaukė tik pasieniečių greitaeigis kateris. Pasak J. Lukšos, nerimą kėlė tai, kad laive buvo 21 keleivis.


"Olga" į jūrą nuplaukė apie 5 jūrmyles, šeštadienį kruizą pradėjusi apie 8.30 val. sugrįžo apie 17 val. Beje, jūroje laivas sugedo ir jį partempė kitas pramogine žvejyba užsiimantis laivas "Kamita".


Krante "Olgą" pasitiko uosto policijos, inspekcijos, Uosto direkcijos atstovai.


Bauda - kapitonui


Uosto direkcijos Uosto priežiūros skyriaus viršininkas Juozas Saudargas "Vakarų ekspresui" sakė, kad įvykį tirti bus perduota VVVLI. J. Lukšos teigimu, laivo kapitonas Juozas Algimantas Liesis bus baudžiamas už uosto tarnybų nurodymo nevykdymą bauda, kuri pagal Administracinių teisė pažeidimų kodekso straipsnį siekia nuo 3 iki 4 tūkst. Lt. Beje, visa atsakomybės už pažeidimus teks kapitonui, nors laive buvo ir jos savininkės - UAB "Ristata ir partneriai" atstovas, šios bendrovės direktoriaus pavaduotojas Rimantas Sabaliauskas.


Paklaustas, ką būtent pažeidė "Olgos" kapitonas, J. Saudargas atsakė: "Visų pirma nevykdė LET nurodymo. Ši tarnyba buvo uždraudusi laivui plaukti į jūrą. Laivo kapitonas neturėjo jokio dokumento, išskyrus automobilio vairuotojo pažymėjimą. Plaukta pasibaigus laivo tinkamumo plaukioti galiojimo terminui. Plukdyta daugiau žmonių nei leidžiama: vietoj 12 - 21. Neturėta ir terminuoto plaukiojimo liudijimo, kuris reikalingas laivams, plaukiantiems į jūrą."


Vertinimas


Kalbinti pareigūnai tokius laivo savininkų atstovo ir kapitono veiksmus vertina kaip savivalę.


Uosto direkcijos Uosto priežiūros ir gelbėjimo tarnybos viršininkas Arvydas Narmontas sakė: "Išplukdyti į jūrą žmones su techniniu požiūriu netvarkingu laivu, rizikuoti jų gyvybėmis, mano nuomone, yra ir kapitono, ir savininko padarytas nusikaltimas. Ar galima į autobusą, neturintį stabdžių, susodinti žmones ir vežti juos į kalnus?"


Dalia BIKAUSKAITĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder