20 tūkst. gyventojų turės pasikeisti asmens tapatybės korteles su elektroninio parašo lustais

Siūloma palengvinti asmens tapatybės kortelės ir paso gavimą

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pateikė Vyriausybei svarstyti Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo projektą, kuris Lietuvos piliečiams suteiktų daugiau privalumų bei patogumo, gaunant ir keičiant asmens dokumentus.

Naujasis įstatymas pakeistų tris šiuo metu galiojančius įstatymus: Paso, Asmens tapatybės kortelės ir Asmens tapatybės kortelės įstatymo įgyvendinimo, kurie nustato skirtingas paso ir asmens tapatybės kortelės išdavimo bei atnaujinimo tvarkas. Tuo tarpu naujajame įstatyme bus reglamentuota abiejų asmens dokumentų paskirtis, jų išdavimo, keitimo ir galiojimo sąlygos, suvienodinta išdavimo tvarka.

"Šie reglamentavimo pokyčiai turėtų nudžiuginti užsienyje gyvenančius Lietuvos piliečius, nes jie galės išsiimti arba pasikeisti asmens tapatybės kortelę artimiausioje Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje arba konsulinėje įstaigoje", - teigia vidaus reikalų ministras Dailis Alfonsas Barakauskas.

Šiuo metu norint gauti arba pasikeisti asmens tapatybės kortelę tenka atvykti į Lietuvą ir kreiptis į teritorinę policijos įstaigą.

Įstatymo projekte taip pat siūloma įteisinti galimybę Lietuvos konsulinei įstaigai išduoti laikiną kelionės dokumentą - laikiną pasą, kuris galiotų iki 1 metų. Laikinas pasas būtų išduodamas piliečio prašymu, kai jis, būdamas užsienio valstybėje, praranda asmens tapatybės kortelę ar pasą, šie dokumentai tampa netinkami naudoti, pasibaigia jų galiojimo laikas ar pilietis neturi galiojančio kelionės dokumento, bet pageidauja tęsti kelionę.

Supaprastės ir asmens dokumentų atsiėmimo procedūra. Vidaus reikalų ministerija siūlo naujame įstatyme įteisinti galimybę, kad minėtus dokumentus galėtų atsiimti ir piliečio rašytiniame prašyme, kurį jis pateikia teritorinei policijos įstaigai ar konsulinei įstaigai kartu su dokumentais dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo, nurodytas asmuo. Taip pat siūloma, kad atsiimant naują asmens tapatybės kortelę ar naują pasą nereikėtų grąžinti keičiamų asmens dokumentų, kai yra pasibaigęs jų galiojimo laikas.

Siekdama palengvinti Lietuvos senjorų rūpesčius, susijusius su asmens dokumentų keitimu, ministerija siūlo, kad vyresniems kaip 75 metų piliečiams išduodama arba keičiama asmens tapatybės kortelė galiotų ilgiau - 20 metų, dabar galioja 10 metų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder