Galimybių studija apima Klaipėdos miesto bei rajono, Šilutės, Kretingos, Skuodo rajonų ir Palangos bei Neringos miestų savivaldybes. Ja siekiama spręsti susisiekimo su Vente, Kintais, Dreverna, Svencele, Giruliais, Karkle, Palanga bei Šventąja problemas ir apjungti oro, vandens ir sausumos transportą. Galimybių studijos sprendiniai bus perkelti į Klaipėdos regiono plėtros planą.
"Projektas startavo 2011-ųjų vasarą, šiuo metu jau atlikta esamos būklės analizė, automobilių kelių apkrovimo tyrimas, gyventojų ir turistų nuomonės tyrimas, kitos analizės. Regiono plėtros taryboje buvo pristatyti pagrindiniai atliktų analizių rezultatai, išvados", - pasakojo UAB "Lyderio grupė" projektų vadovas Šarūnas Rutkauskas.
Patys gyventojai apklausose susisiekimo galimybės Klaipėdos regione įvertino vidutiniškai. Prasčiausiai vertinamas susisiekimas traukiniu, vidaus vandenų transportu, turistiniu užsakomuoju autobusu bei motociklu, motoroleriu.
Klaipėdos regiono gyventojai dažniausiai susisiekimui naudoja lengvąjį automobilį. Taip pat dažnai yra naudojamasi viešuoju miesto autobusu bei dviračiu.
Teikiamos transporto paslaugos Klaipėdos regione įvertintos taip pat vidutiniškai. Geriausiai įvertinti pėsčiųjų takai bei viešojo transporto maršrutų pakankamumas, prastai - automobilių stovėjimo aikštelės ir automobilių nuoma. Didžiausia problema įžvelgiama dviračių takų būklėje.
Atliktos apklausos ir tyrimai padės tolesniame galimybių studijos etape formuoti sprendinius.
Kai kurias numatomas galimybes projekto rengėjai įvardino ir taryboje. Jos posėdyje daugiausia dėmesio sulaukė klausimas dėl Kairių poligono, kuris blokuoja išvažiavimą iš Klaipėdos miesto pietinės dalies patraukliausiu ir trumpiausiu keliu į Dituvą, Priekulę, Šilutę. Galimybių studijoje numatytas siūlymas kreiptis į Vyriausybę dėl Kairių poligono iškėlimo, akcentuojant grėsmę planuojamam statyti suskystintų gamtinių dujų terminalui.
Ne mažiau dėmesio sulaukė ir klausimas dėl Vilhelmo kanalo, kuriuo vandens maršrutai būtų ypač patrauklūs, bet šiuo metu problemų kelia jo teisinis statusas.
"Reikėtų užtikrinti šio kanalo priežiūrą, rūpintis krantotvarka, aplink esančiais medžiais, kad šie nekristų į kanalą ir panašiai dalykais. Jei tai būtų sutvarkyta, matome neblogas sąlygas vandens turizmo vystymui", - sakė Š. Rutkauskas.
Rašyti komentarą