„Dabar, kai vyksta kelio remonto darbai, tenka vargti, norint pereiti gatvę, o būtų įvykdę pažadus, nereiktų sukti galvos – sėstum į autobusą ir nuvežtų į miesto centrą nemokamai“, – pyktelėjo palangiškis.
Kaip sakė UAB „Vlasava“ direktorius Saulius Čepkauskas, tuomet šis pažadas buvo visai kitaip suprastas, o nemokamų paslaugų keleiviai išties gavo, bet jų nelabai kas pageidavo.
Užsifiksavo atmintyje
Naujoji Palangos autobusų stotis atidaryta 2014 metų pabaigoje. Tuomet džiaugtasi, kad naujoji stotis bus kur kas erdvesnė, patogesnė, sumažės transporto srautai ir, žinoma, modernesnė. Tik viena nepatiko palangiškiams ir čia atvykstantiems viešuoju transportu miesto svečiams – kaip reiks nusigauti iki miesto centro. Iki to laiko susisiekimas, kai autobusų stotis buvo miesto centre, būdavo paprastesnis.
Štai tuomet palangiškiams ir užsifiksavo politikų pažadas, jog iki miesto centro keleiviai bus pavežami nemokamai.
„Palangos politikai ne kartą yra sakę, kad svarstoma galimybė suteikti kurorto svečiams nemokamą pavėžėjimo nuo naujosios stoties iki centro paslaugą. Tačiau bent kol kas taip nėra“, – tuomet, praėjus kelioms dienoms po stoties atidarymo, skelbė šalies žiniasklaida. Dar ir pasvarstyta, jog tai padaryti nebūtų sunku, tiesiog tam reikalingas politinis sprendimas.
Žinia, žmonės labai įsimena tokius pažadus, kai kažkas žadama nemokamai, bet taip ir nesulaukia. „Dabar, kai vyksta kelio remonto darbai, tenka vargti per purvynus einant, o kažkada žadėjo, kad vežios autobusai iš naujosios stoties į miesto centrą. Tikrai tikrai žadėjo! Niekas nevežioja, o taip praverstų žmonėms“, – savo atmintimi nedvejojo palangiškis.
Gyventojai patys turėtų inicijuoti
Palangos vežėjos – UAB „Vlasava“ – direktorius S. Čepkauskas patikino, jog tuomet ne taip žmonių buvo suprasta.
„Buvo kalbama apie tai, jog tuos žmones, kurie nusipirktų bilietą į Klaipėdą, būtų galima paimti iš miesto centro. Tokiems keleiviams nebebūtų reikėję specialiai keliauti iki autobusų stoties. Mes taip ir darydavome. Tris, keturis mėnesius teikėme šią paslaugą keleiviams, bet pasinaudojusių ja buvo labai mažai, gal trys žmonės per savaitę važiuodavo, tad galiausiai ir nutraukėme. O vairuotojai važiuodavo per miestą, gaišdavo laiką savo poilsio sąskaita“, – paaiškino S. Čepkauskas.
Tačiau UAB „Vlasava“ vadovas pasiūlė nesnausti patiems gyventojams ir siūlyti Savivaldybei idėjas.
„Jeigu reikia kokių paslaugų, gyventojai turėtų patys būti aktyvesni. Manau, būtų išklausyti. Per miestą kursuojantys nemokami autobusai būtų įgyvendinama užduotis, bet tai turime spręsti ne mes, o Savivaldybė“, – sakė S. Čepkauskas.
Palangos miesto mero pavaduotojas Rimantas Antanas Mikalkėnas patikino, jog tokio pažado nepamenąs, tuomet jis užėmė ir kitas pareigas, tačiau pateikė pavyzdį, kaip toks sumanymas atsiliepė Talinui.
„Talinas yra įsivedęs pasivažinėjimą po centrą nemokamai. Jie taip tikėjosi sumažinti automobilių srautą centre, kuris tiesiog dūsta. Bet girdėjau, kad jie susidūrė su kitokiomis bėdomis – autobusai tapo tikromis lindynėmis, benamių užuovėjomis. Šie autobusuose ir girtuokliauja, ir juos teršia. Kitiems keleiviams tokia atmosfera tapo nebepriimtina: netvarka, smarvė atgrasė. Sunku spėti ir tvarkyti autobusus“, – pasidalino vicemeras R. A. Mikalkėnas.
Kaip buvo įrengta
Primename: naujoji Palangos autobusų stotis per parą gali aptarnauti iki 300 autobusų, iš stoties į miesto centrinę dalį dažnai kursuoja visuomeninis transportas.
Naujoji Palangos autobusų stotis ir stoties kompleksas, pastatytas vietoje senų ir nenaudojamų ūkinių pastatų. Prekybos centro lankytojams ir laukiantiems grįžtančių įrengta erdvi, 158 vietų automobilių stovėjimo aikštelė.
Įrengta 16 autobusų stovėjimo aikštelių, elektroninė užtvarų pakėlimo ir įvažiuojančio transporto apskaitos sistema, taip pat – atskiros keleivių informavimo, bagažo bei smulkių siuntų tarnybos.
Stotyje įrengta moderni laukimo salė su 70 sėdimų vietų, bilietų pirkimo kasos ir sanitarinės patalpos, įrengti informaciniai monitoriai su autobusų tvarkaraščiais, vairuotojų patogumui – modernūs poilsio kambariai. Visame pastate įrengtos stebėjimo kameros, padėsiančios užtikrinti lankytojų saugumą.
Autobusų stoties ir perono plotas siekia 1800 kv. m.
Rašyti komentarą