Šilutės laiškininkai važinėja elektriniais dviračiais

Šilutės laiškininkai važinėja elektriniais dviračiais

Šiaulių dviračių gamintoja „Baltik vairas“ pagal užsakymą Lietuvos paštui pagamino 210 elektrinių dviračių, iš kurių keli jau išriedėjo į Šilutės gatves. Ta proga laiškininkai išklausė specialius dviračio eksploatavimo ir saugaus eismo kursus.

Šilutės pašto viršininkė Nijolė Čepukienė (centre) išlydi į Šilutės gatves laiškanešes Danguolę Jermilovą ir Sonatą Banelienę su naujaisiais motoriniais dviračiais. Petro Skutulo nuotr.

„Gyventojų korespondencija, siuntomis ir kitomis paslaugomis Lietuvos paštas rūpinasi jau 100 metų – per tą laiką pasikeitė ne tik technologijos, bet ir vartotojų poreikiai bei lūkesčiai dėl gaunamų paslaugų kokybės.

Veikiame itin konkurencingoje ir dinamiškoje aplinkoje, todėl privalome visada būti vienu žingsniu priekyje – prieš metus nusimatytą ilgalaikę pašto modernizavimo strategiją planingai įgyvendiname etapais.

Šiuo metu pagrindinis dėmesys skiriamas laiškininkų darbo sąlygoms gerinti ir efektyvinti.

Idėja pėstiesiems laiškininkams ir tiems, kurie siuntas bei korespondenciją gyventojams pristato savo dviračiais, skirti elektrinius dviračius neatsirado šiaip sau: 2017–2018 metais, siekdami įvertinti elektrinių dviračių poreikį ir būsimus maršrutus, atlikome bandomuosius važiavimus, kurie patvirtino, kad ši moderni transporto priemonė palengvins laiškininkų patiriamą fizinį krūvį ir pagreitins siuntų bei korespondencijos pristatymo procesą“, – sako Lietuvos pašto tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Pirmojo bandomojo važiavimo metu įvairiuose Lietuvos miestuose į gatves išvažiavo 15 dviračių: 10 iš jų buvo pačių laiškininkų, 5 – bendrovės.

Dviračius mynė laiškininkai, jų važiavimo spartą ir maršrutą fiksavo specialiai įdiegta įranga (GPS), buvo matuota judėjimo ir gyventojų aptarnavimo sparta, vėliau šie duomenys palyginti su pėsčiųjų laiškininkų darbo laiku.

Šis laiškininkų bandomasis „dviračių žygis“ parodė, kad dalis miestelių ir kaimų regioninių kelių yra sunkiai įveikiami ir reikalauja nemažai pastangų net važiuojant be kasdienio laiškininkų krovinio, todėl elektrinė transporto priemonė kasdienį maršrutą gerokai palengvins. 

Be to, atsiras papildoma Lietuvos pašto paslauga, kurios iki šiol pėstieji laiškininkai negalėjo suteikti – siuntinių pristatymas, mat prie modernios darbo priemonės – elektrinio dviračio – laiškininkai gaus ir specialų visoms oro sąlygoms atsparų siuntinių krepšį.

„Kaip ir kiekvieną kartą įmonėje diegiant naujovę, sulaukėme nemažai klausimų, kurie neramino mūsų laiškininkus: ar ši transporto priemonė saugi, ar elektriniu dviračiu bus galima važinėti lietui lyjant, ar jam žiemą nekenks šaltis, kas nutiks dviračiui sugedus, ar kaip apsaugoti šį turtą nuo ilgapirščių?

Savo darbuotojus nuraminome, kad dviračių priežiūra rūpinsis samdoma dviračių remonto įmonė, jie specialiai pagaminti taip, kad atlaikytų didelius korespondencijos svorius, būtų stabilūs ir manevringi, o dviračių amortizatoriai būtų pritaikyti žvyrkeliams ir duobėtiems keliams.

Be to, ilgapirščiams sudrausminti dviračio krepšiuose įmontuota signalizacija, o jie patys yra įregistruoti specialiame daiktų registre, kuris gerokai palengvins dviračio paiešką jo vagystės atveju“, – sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius J. Sadauskas.

Lietuva – pirmoji iš Baltijos valstybių, kurioje laiškininkai važinės tarnybiniais elektriniais dviračiais, nors tai jokia naujovė kitose šalyse: Lenkijoje, Vokietijoje, Slovėnijoje, Vengrijoje, Kroatijoje, Belgijoje, Šveicarijoje, Armėnijoje, Portugalijoje, Ispanijoje, Švedijoje – tai šalys, kuriose vietinis paštas bando įsigyti arba jau yra įsigijęs dviračių laiškininkų darbui palengvinti.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder