Ginčai su unikalios Kuršių nerijos gamtos saugotojais dėl skrydžių saugumui trukdančių medžių kirtimo verda bene 15 metų. Pagal Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo planą, aviacinė aikštelė čia galėtų veikti. Jai užtenka 500 metrų ilgio pakilimo tako, todėl, saugumo zoną skaičiuojant tokio ilgio, o ne realaus 815 metrų – medžių kirsti reikia mažiau, nei skaičiuota anksčiau. Kirtimai bus vykdomi 20 hektarų teritorijoje, tačiau plynai iškirsti reikės daug mažiau.
„Visai iškirsti bus tik 6 hektarai. Kitur dažniausiai bus daromi vadinami rinktiniai kirtimai – pašalinami tik aukščiausi medžiai“, – sako Kuršių nerijos nacionalinio parko direktorė Aušra Feser.
Iškirsti medžius planuojama iki kovo pirmosios. Neringos vadovai sako, kad tako būklė – gera, todėl papildomų investicijų daug nereikėtų.
„Jeigu tvarkingai padarius, reikėtų aptverti galbūt šitą teritoriją, nes yra žvėrių – briedžių, stirnų. Taip pat reikia pabaigti vandens surinkimo sistemą. Ji yra, bet reikia valymo darbų“, – vardina Neringos vicemeras Vygantas Giedraitis.
Kiek tai kainuotų ir iš kokių pinigų būtų daroma – kol kas neaišku. Tačiau, pasak vicemero, net ir neatlikus šių darbų, pirmieji lėktuvai leistis Nidoje galėtų jau šią vasarą – būtina tik oficialiai įregistruoti aviacinę aikštelę ir rasti, kas ją administruotų.
Vis dėlto Neringos vadovai neslepia ateityje sieksiantys įteisinti ne 500, o 815 metrų ilgio tūpimo taką – esą skrydžiai būtų saugesni, galbūt čia galėtų leistis kiek didesni lėktuvai.
Rašyti komentarą