Maistą į namus užsisako ir melagiai

Maistą į namus užsisako ir melagiai

Policija, greitoji medicinos pagalba, ugniagesiai ir maistą į namus vežantys restoranai ar kavinės turi vieną bendrą bruožą - yra mėgstami ne tik realių paslaugų ieškančių žmonių, bet ir melagių. Atvežę maistą išvežiotojai kartais taip ir lieka stovėti už uždarų durų arba sulaukia nuostabos žvilgsnių ir tikinimų, kad šiuo adresu niekas nieko neužsakė. Nutinka ir taip, kad užsisakę skanėstų į namus nemeluoja ir pasako tikslų adresą, tačiau vos atidarę duris griebia maisto paketą ir trinkteli durimis prieš nosį.

[CITATA]

"Charlie Pizza" tinklo išvežimo skyriaus vadovas Stanislovas Andrijauskas tikino, jog tokių melagių iškvietėjų pasitaiko ne taip jau ir dažnai. Tokie iškvietimai greičiausiai nesudaro nė procento visų užsakymų. Tiesa, tai nereiškia, jog nuostoliai dėl to tampa nereikšmingi.

Nuostoliai - dideli

Melagius iškvietėjus picerijų "Charlie Pizza" darbuotojai skirsto į kelias grupes: žmonės, norintys iškrėsti pokštą draugui ar giminaičiui, ir užsakę maisto į namus besitikintys padaryti jam smagią staigmeną; piktybiniai asmenys, dėl neaiškių paskatų norintys pakenkti įmonei ir maistą užsakantys bet kokiu po liežuviu pasitaikiusiu adresu; dėl vienų ar kitų priežasčių, dažniausiai padauginto alkoholio, durų nebesugebantys atidaryti klientai bei tokie, kurie maistą užsisako iškart iš kelių įmonių ir laukia, kuri pirmoji atveš - nesuspėjusieji lieka "ant ledo".

Į MINUSĄ. Melagių padaromi nuostoliai priklauso nuo užsakyto maisto kiekio ir kainos - to maisto jo gamintojai vėliau nebepašildo ir neatiduoda kitiems, todėl netenka tiek, kokia buvo jo vertė. Mykolo AMBRAZO nuotr.

 

"Nors tokių melagingų iškvietimų pasitaiko nedaug, jie mums kainuoja brangiai. Visų pirma kainuoja maistas, kurį jie užsisako. Taip pat atvykimas į vietą, kuras. O labiausiai gaila sugaišto laiko. Maisto išvežiotojas jo sugaišta tikrai daug. Pirma - vyksta neaišku kur, galbūt net į visai kitą miesto galą. Antra - jeigu niekas neatidaro durų, jis vis tiek privalo palaukti apie 10 minučių. Juk niekada negali žinoti, galbūt žmogus negirdi, o gal tuo metu yra tualete ar teko skubiai nulėkti pas kaimyną. Gali būti įvairiausių priežasčių", - pasakojo S. Andrijauskas.

Su apgavikais kovoja

Vis dėlto, pasak picerijų tinklo atstovo, tokius melagius dažnai pavyksta "atsijoti". Patyrę skambučių centro darbuotojai sugeba tokius apgavikus atskirti iš balso, nuotaikos. Dažnai perklausus kelis kartus pavyksta išsiaiškinti, jog tokie skambintojai iš tikro nėra alkani, o nori tik apgauti.


Be to, pasak S. Andrijausko, melagius siekiama sudrausminti ir kitais būdais. Kartą gavus melagingą iškvietimą, telefonas ir adresas duomenų bazėje yra pažymimi. Antrą kartą bandant užsisakyti maisto į namus žmogaus prašoma paaiškinti, kas nutiko praėjusį sykį. Jeigu paaiškinimas racionalus - jokių problemų, tačiau paaiškėjus, jog tai buvo daroma piktybiškai arba situacija pasikartoja, telefonas bei adresas yra įtraukiami į "juodąjį sąrašą", tad tokie sukčiai, pabandę dar kartą užsisakyti maisto į namus, lieka alkani.

"Štai tokiais būdais ir kovojame. Daugiau nelabai ką ir padarysi. Yra buvę atvejų, kai teko kviesti policijos pareigūnus, tačiau dažniausiai dėl agresyvių neblaivių klientų. Kartą policijos pagalbos prireikė tuomet, kai žmogus, užsisakęs maisto, atidarė duris, griebė kas atvežta iš išvežiotojo rankų ir trinktelėjęs duris jas užsirakino", - sakė išvežimo skyriaus vadovas.

Beje, S. Andrijauskas tikino, jog apskritai lietuviai yra padorūs ir geri žmonės, o tokie atvejai su melagiais ar agresyviais klientais - tik išimtis: "Yra buvę, ir ne kartą, jog žmonės, kuriems draugai iškrėtė piktą pokštą ir užsakė nepageidaujamo maisto į namus, geranoriškai sutiko apmokėti sąskaitą, nes jiems tai atrodė teisinga."

Pasitaiko kuriozų

Friedricho pasažo maisto į namus užsakymo operatorė Dovilė spjovė tris kartus per petį ir pasakojo, jog šioje įmonėje per kelerius darbo maisto išvežimo srityje metus yra pasitaikę vos pora melagingų iškvietimų.

"Tiesiog nuvažiavę neradome tokio adreso arba niekas neatidarė durų ir nebeatsiliepė pateiktu telefonu. Žinoma, nuostoliai tokiu atveju priklauso nuo užsakyto maisto kiekio ir kainos. Juk to maisto vėliau nebepašildysime ir neatiduosime kitiems, todėl netenkame tiek, kokia buvo jo vertė", - pasakojo Friedricho pasažo atstovė.

Be melagingų iškvietimų, maisto išvežiotojams kartais tenka susidurti ir su kurioziškomis situacijomis.

"Nutinka taip, jog, pavyzdžiui, picą užsisako vienas iš gana gausios šeimos narių ir neįspėja kitų. Duris atidaro senelis ir vos ne žegnodamasis tikina, kad jokios picos neužsakė. Kviečia savo sūnų, o šis tik patvirtina jo žodžius. Tada iš virtuvės atbėga žmona ir vos ne verkdama tikina, kad ką tik paruošė vakarienę, todėl niekas picos užsakyti negalėjo. Tada maisto išvežiotojas nukabinęs nosį jau ruošiasi su visu maistu keliauti atgal, kai laiptais atbėga jų sūnus, ir pagaliau detektyvas baigiasi - picą užsakė jis", - juokėsi Dovilė.

Užsako iš užsienio

"Mūsų įmonėje melagingų užsakymų pasitaiko keli per savaitę. Tiesiog neatidaromos durys, nėra tokio adreso arba duris atveria asmuo, kuris apie užsakymą nieko nežino", - pasakojo UAB "Čili Holdings" reklamos ir komunikacijos vadovė Danutė Lašaitė.

Anot įmonės atstovės, melagingų užsakymų dydis dažniausiai nesiskiria nuo įprastų užsakymų, t. y. jie nebūna itin dideli, nes tokiems, kurie kelia įtarimą, paskambinama iš anksto ir bandoma skambučio metu nustatyti, ar kils įtarimų dėl užsakymo teisingumo. "Juodieji sąrašai" taip pat yra. Jei asmuo keletą kartų per tam tikrą laikotarpį patenka į tokį sąrašą, užsakymas nebepriimamas.


Pasak D. Lašaitės, pasitaiko atvejų, kai juokauja vaikai. Vairuotojas nuveža užsakymą, durų nurodytu adresu niekas neatidaro arba atidaro duris, bet nieko nežino apie užsakymą, o šalia esančiame bute girdisi, kaip juokiasi vaikai.

"Būna ir tokių situacijų, kai užsakymą vežame žmogui, kuris apie jį nieko nenutuokia, t. y. siurprizą padaro giminaitis ar draugas, gyvenantis užsienyje. Bet šie užsakymai - ne melagingi, nes jie būna apmokėti iš anksto, taigi siurprizas būna ir svečiui, ir mūsų darbuotojui, kol viską išsiaiškiname. Kartą apmokėtą užsakymą vežėme į senelių namus močiutei. Užsakymą pateikė ir internetu apmokėjo dukra, gyvenanti Amerikoje. Kadangi senutė tuo metu, kai atvyko užsakymas, bendravo programa "Skype", negirdėjo, jog atvyko vairuotojas. Grįžome su užsakymu atgal, po kiek laiko išsiaiškinome, jog močiutė užsakymo laukia. Gaminome ir vežėme dar kartą", - apie netikėtai susiklostančias situacijas pasakojo "Čili Holdings" atstovė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder