Martynas Grigonis: "Skatinantis veikti mokytojas - didžiulė dovana"
Ir nieko nuostabaus. Martynas ne tik puikiai moka planuoti savo laiką, bet ir iš tiesų jau gali pasigirti esąs puikiai funkcionuojančios bendrovės steigėjas. Tiesa, kol kas tai mokinių mokomoji bendrovė, tačiau tai netrukdo ne tik skinti laurus konkursuose, bet ir užsidirbti iš malonios veiklos.
Kovo 4 d. Klaipėdoje vykusioje Mokinių mokomųjų bendrovių (MMB) mugėje antrus metus iš eilės nugalėtojais buvo paskelbta "Ąžuolyno" gimnazijos moksleivių bendrovės "noobApps" komanda, kurianti mobiliųjų telefonų programėles.
Bambančius, esą mobilieji telefonai gadina jaunąją kartą, kuriai niekas neįdomu, išskyrus tą mažą šviečiančią dėžutę, "noobApps" lyderis Martynas ramina - esą nėra viskas taip blogai.
"Jei tėvai rastų laiko ir padėtų vaikams atsirinkti, kas internete yra vertinga - tai gali tapti antrąja jūsų vaiko mokykla", - sako Martynas.
Martynai, praėjusiais metais vien laimėjimu Klaipėdoje neapsiribojote?
Taip - pernai užėmėme pirmąją vietą ir Lietuvos mastu, taip pat dalyvavome tokio pobūdžio konkurse ir Europoje. Tiesa, aš tuo metu buvau Amerikoje ir su komanda bendravau internetu. Europoje laurų nenuskynėme, bet sekėsi puikiai.
Po tokių pasiekimų būtų nekaip, jei šiemetinėje MMB mugėje būtumėte neužėmę pirmosios vietos.
Pasakysiu taip - laimėjimas nebuvo netikėtas.
Mokinių mokomoji bendrovė - kas tai?
Šis statusas suteikia progą moksleiviams įgyvendinti savo idėjas, legaliai prekiauti, gauti pajamų, patirti nuostolių. Aš pats MMB kurti pradėjau nuo 9 klasės, "noobApps" komandą subūrėme 10 klasėje, tad tuo užsiimu jau ketvirtus metus. Man ta patirtis yra neįkainojama.
Koks buvo pirmas jūsų bendrovės "NoobApps" produktas?
Tai buvo vaikams skirta socialiai atsakinga edukacinio pobūdžio mobilioji programėlė "Klausk herojaus". Dabar šioje programėlėje yra 14 skirtingų kategorijų. Pavyzdžiui, vaikas įsijungia kategoriją "Pirmoji pagalba" ir ten randa informaciją, ką jam daryti, jei jis pasijuto blogai. Šiemet šią programėlę atnaujinome.
Įsivaizduoju, kad šiame technologijų pasaulyje programėles telefonams kuria daugybė žmonių. Konkurencija didelė?
Kasdien į parduotuvę įkeliama maždaug keli šimtai - tūkstantis įvairių aplikacijų.
Visgi pavyksta iš to ir uždirbti?
Taip. Išsimokame atlyginimus. Išeiname į miestą pasidžiaugti.
Daugelį vyresnės kartos atstovų liūdina vaizdas, kai vaikai nebemoka gyventi be mobiliųjų telefonų ir galėtų spoksoti į juos kad ir visą parą.
Kartais labai sunku identifikuoti, ar ta veikla prie elektroninio prietaiso išties yra žalinga ar naudinga. Viskas priklauso nuo to, kokią informaciją vaikas gauna telefone. Juk yra įvairių edukacinių programėlių, kurios gali labai daug ko išmokyti. Pavyzdžiui, aš naršydamas internete, ko gero, išmokau antra tiek, ką man davė mokykla.
Tad tėvams reikėtų patarti ne aklai drausti, o stebėti, ką jų vaikai veikia internete, ir nukreipti tinkama linkme. Iš esmės tai nėra vien tik blogis?
Vaikus reikėtų bandyti kuo nors sudominti. Pavyzdžiui, jei vaikas labai mėgsta žaisti internetinius žaidimus, gal jam reikėtų pasiūlyti pačiam kurti juos. Nes žaidimų žaidėjai ir yra geriausi jų kūrėjai.
Gąsdina tai, kad jaunimas greitai nebemokės kalbėtis, nes atrodo, kad ir bendravimas dabar vyksta tik socialiniuose tinkluose. Ar galėtum valandą tiesiog kalbėtis su draugu?
Nesibaiminkite - kalbėti ir kalbėtis mes tikrai dar mokame.
Esi pirmūnas?
Pirmūnas nesu, bet esu tarp tų, kurie mokosi gerai.
Kaip vertini mūsų švietimo sistemą? Ar tikrai mokyklose moko to, ko reikėtų?
Mano nuomone, mokykla nėra ta vieta, kuri turi išugdyti visus tavo talentus. Mokyklos misija - suteikti žmogui pagrindines žinias. Tad manau, kad šią funkciją ji puikiai atlieka. Ir pokyčių šioje srityje, mano galva, nereikia. Juolab kad stabilumas suteikia mokiniams užtikrintumo. O savo talentus gali ugdytis būreliuose.
Net neabejoju, kad tavo gyvenime būta įvairių būrelių?
Maždaug 8 metus šokau "Žuvėdroje". Tiesa, tai buvo labiau mamos svajonė. Suprantama, kai tau septyneri, pats nelabai žinai, kas tave labiau traukia. Bet, kai pradedi galvoti savo galva, - gali rinktis. Vėliau aš ilgai lankiau aviamodeliavimo būrelį. Bet kuriuo atveju - užimtumas yra labai sveikintinas dalykas.
Bet yra bambančių, jog vyresnėse klasėse reikia labai daug mokytis, tad papildomai veiklai nelieka laiko.
Viską įmanoma suderinti. Man pakanka 6 val. miego, tad turiu laiko ir programavimui, nepaisant to, kad ant nosies abitūros egzaminai.
Manau, kad atsakymas, ką ketini studijuoti, labai nenustebins?
Planuoju studijuoti Didžiojoje Britanijoje programavimą. Jei išlaikysiu 3 egzaminus po 90 balų - turiu visus šansus.
Kodėl renkiesi studijas užsienyje?
Nepeikiu lietuviškos sistemos, bet stebint pasaulinius reitingus, Lietuvos universitetai nelabai traukia iki pasaulinio lygio. Be to, noriu pagyventi anglakalbėje šalyje, pasidomėti britiška kultūra. Tai puiki proga praplėsti akiratį.
O tolesnius savo planus taip pat sieji su užsieniu? Tiesiog gaila, kad prarasime pačius gabiausius.
Tikrai negaliu muštis į krūtinę ir sakyti, kad po studijų grįšiu į Lietuvą. Tačiau niekas nežino, kaip viskas susiklostys. Dabar turiu planą - trys egzaminai po 90 balų, jo ir laikausi. Kai įvykdysiu jį, planuosiu toliau.
Pavydžiu jūsų kartai - mokančiai planuoti, iš anksto žinančiai kryptį, kuria reikia judėti.
Iš tiesų dar 10 klasėje mano kryptis buvo labai miglota, todėl ir turiu labai daug pamokų - per savaitę net 35. Taigi, kuo ilgiau blaškaisi - tuo daugiau turi mokytis.
Iš šono stebint atrodo, kad esi savimi pasitikintis. Kas padėjo išsiugdyti šią savybę, be kurios šiais laikais sunku ko nors pasiekti?
Dar šokių būrelyje išmokau stovėti tiesiai ir pakelta galva. O tokia laikysena transliuoja išorei, kad pasitikiu savimi. Tiesa, kartais per didelis pasitikėjimas savimi pakiša koją, kai kas nors nepasiseka, labai išgyvenu.
Taigi šokių pamokos nenuėjo veltui, nors tai ir nebuvo tavo svajonė. Vadinasi, žmogų formuoja daugybė dalykų?
Žinoma. Labai svarbu, kokia veikla užsiimi, su kokiais draugais bendrauji, netgi kurią mokyklą lankai, ar jos aplinka tave motyvuoja mokytis. Ir dar labai svarbu, kokie mokytojai tave moko. Mokytojas, kuris paskatina tave veikti - yra didžiulė dovana. Džiaugiuosi, kad tokių sutikau savo kelyje.
Informacija
Mokomosios mokinių bendrovės (MMB) pagal LJA programą šalies mokyklose kuriamos jau kelis dešimtmečius. Bendrovę įsteigę moksleiviai turi galimybę teorines ekonomikos ir finansinio raštingumo žinias pritaikyti praktiškai bei paragauti verslininko duonos. Mokiniai dirba nuo produkto/serviso idėjos iki jų pardavimo. Taip pat jie dalyvauja įvairiuose regioniniuose ir nacionaliuose konkursuose. Šis projektas suteikia galimybę jau mokyklos suole iš tikrųjų suprasti, kas gi yra tas verslas, kaip jis veikia ir kokia jo nauda. Projektu metu mokiniai atranda savo asmenybės stipriąsias ir silpnąsias savybes, išmoksta dirbti komandoje ir priimti atsakomybę. Mokomoji mokinių bendrovė apima visus etapus: verslo idėja, akcijų išplatinimas, bendrovės veikla, metinės ataskaitos paruošimas, likvidavimas ir pelno paskirstymas. Mokiniai turi galimybių varžytis tarpusavyje regioninėse mugėse (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Alytus), nacionalinė mugė Vilniuje bei Europos mugėje. Nacionalinės mugės laimėtojams atsiveria galimybė dalyvauti Atvirose tarptautinėse mugėse.
Rašyti komentarą