Moksleiviai turės galimybę lankytis Jūros tyrimų instituto laboratorijose
„Šia galimybe ypač domisi tie moksleiviai, kurie planuoja ateitį sieti su chemijos, biologijos, ekologijos mokslais. Sulaukėme 8 motyvacinių laiškų iš dešimtokų, kodėl būtent jie turėtų dalyvauti Jūros tyrimų instituto siūlomoje veikloje“, – sakė Klaipėdos Hermano Zudermano gimnazijos chemijos mokytojas Nerijus Dzingelevičius.
Anot jo, tai itin žingeidūs moksleiviai, kurie tikisi ne tik papildomų chemijos žinių, bet ir susipažinti su mokslininkais, jų darbo aplinka, atliekamais tyrimais.
„Manau, moksleiviai nustebs pamatę, kad mokslininkai būna ir jauni, o jų darbas nė iš tolo neprimena chemijos pamokas. Supras, kad pasiruošti egzaminui galima ne tik iškalus viską mintinai, o įgautas žinias galima pritaikyti ir gyvenime“, – kalbėjo N. Dzingelevičius.
Bendradarbiavimo sutartį su gimnazija pasirašęs Klaipėdos universiteto rektoriaus pareigas laikinai einantis prof. dr. Artūras Razbadauskas mano, jog ši iniciatyva galėtų būti pirmas žingsnis, kuriant universiteto klases gimnazijose.
„Džiaugiamės šia iniciatyva, jai pritariame, o ir pats universitetas siekia kuo daugiau bendradarbiauti su mokyklomis. Mūsų tikslas – universitetinių klasių, gimnazijų steigimas. Tad ši iniciatyva galėtų būti pirmas žingsnis kuriant universiteto chemijos klasę gimnazijoje“, – kalbėjo prof. dr. A. Razbadauskas.
Klaipėdos Hermano Zudermano gimnazijos direktorė Jolita Andrijauskienė mano, jog galimybė apsilankyti mokslininkų laboratorijose, padės populiarinti ne itin mėgiamą ir sunkų chemijos mokslą.
„Mokiniai chemijos pamokų bijo. Galima sakyti – bėga nuo jų. Tad labai svarbu šį mokslą parodyti, pateikti kitaip, moksleivius sudominti, tad ši veikla – vienas iš būdų tai padaryti“, – įsitikinusi gimnazijos vadovė.
Tuo metu Jūros tyrimų instituto direktorė prof. dr. Zita R. Gasiūnaitė mano, jog svarbu gimnazistams parodyti kaip chemijos mokslas gali būti pritaikomas praktikoje, padėti suvokti gerokai platesnę jo prasmę.
„Jie pamatys, kaip tai gali būti įdomu gyvenime. Galbūt mokykloje gali pasirodyti, jog chemija – nuobodi pamoka. Pamenu savo mokyklinę patirtį, kai dar nelabai gali suvokti, kam reikalingas šis mokslas, kur ir kaip galima jį pritaikyti. Tad norėtųsi kuo anksčiau mokiniui parodyti, kuo šios žinios gali būti jam naudingos, į kokią perspektyvą tai veda“, – sakė prof. dr. Z. R. Gasiūnaitė.
Laikinai universiteto pareigas einančio rektoriaus patarėja Elida Mantulova teigė, jog perspektyvų gimnazistams pasirinkusiems chemijos mokslą išties yra.
„Darbdaviai jau dabar kreipiasi ir prašo praktikantų, specialistų, kuriems galėtų pasiūlyti gerai apmokamas darbo vietas. Pastebime, jog labai trūksta chemijos inžinerijos specialistų“, – sakė E. Mantulova.
Tiek laikinai universiteto pareigas einantis rektorius, tiek Hermano Zudermano gimnazijos vadovė mano, kad šis bendradarbiavimas moksleiviams gali būti puikus startas į tolimesnes studijas ar ne net karjerą.
„Moksleiviai pamatys, kad Klaipėdos universitete išties didelės galimybės: biologijos, ekologijos, chemijos. Turime kuo pasigirti: Jūros tyrimų institutas išsiskiria ne tik modernia infrastruktūra, jaunais mokslininkais, kurie dalyvauja ekspedicijose visame pasaulyje, bet ir yra pats moderniausias Lietuvoje.
Manau, pradėję bendradarbiauti gimnazistai norės tęsti ir studijas čia. O tam yra priežasčių: studijuojant Klaipėdos universitete sudaromos sąlygos kiekvienam bent vienam semestrui išvykti mokytis į užsienio universitetus. Į juos mūsų universiteto studentai kviečiami ne tik studijuoti, bet ir atlikti praktiką.
Be to, jau minėjome, jog kreipiasi ne vienas darbdavys, siūlantis puikias darbo vietas ir gerą atlyginimą mūsų paruoštiems specialistams“, – teigė prof. dr. A. Razbadauskas.
Rašyti komentarą