Specialistai aptarė nuo 2010-ųjų vykdomo projekto, kuriuo siekiama ugdyti mokinių mokymosi motyvaciją, kryptingą profesijos pasirinkimą, skatinti konkurencingumą darbo rinkoje, rezultatus.
Regiono ugdymo karjerai specialistai dalijosi patirtimi, pasakojo, kokie yra darbo su moksleiviais šioje srityje ypatumai, pedagogai pristatė ir vykdomą neformalųjį ugdymą. Vis dėlto konferencijos akcentas - pristatyta iš anksto parengta rezoliucija dėl ugdymo karjerai ir profesinio orientavimo paslaugų tęstinumo užtikrinimo.
Šia rezoliucija bandoma atkreipti dėmesį į ugdymo karjerai svarbą. Tarp siūlymų - ne tik organizuoti antrąjį projekto etapą, užtikrinti jam finansavimą, bet ir idėjos, ką dar galima nuveikti: karjeros mokymo programą (bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose) įgyvendinti kaip privalomą dalyką, įkurti regioninius karjeros centrus, koordinuojančius ugdymo karjerai paslaugų teikimą bei įteisinti karjeros specialisto etatą bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose.
Šie siūlymai argumentuoti ir Europos Sąjungos (ES) dokumentais, pavyzdžiui, Europos Tarybos rezoliucijomis.
"Strateginiuose dokumentuose matomas siekis labiau integruoti ugdymą karjerai bei profesinį orientavimą į mokymosi visą gyvenimą strategijas, pabrėžiama ugdymo karjerai svarba ES šalių švietimo, profesinio mokymo ir darbo rinkos politikoje, pažymima kokybiško ugdymo ir konsultavimo reikšmė mokymuisi visą gyvenimą, karjerai vystyti ir siekti asmeninių tikslų", - rašoma rezoliucijoje.
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro vyr. karjeros konsultantė Ulijana Petraitienė pasakojo, jog rezoliuciją iš pradžių planuota išsiųsti švietimo ir mokslo ministrui D. Pavalkiui, Seimo nariams, galbūt net prezidentei, tačiau nuspręsta kreiptis tiesiai į D. Pavalkį.
"Karjeros koordinatoriai regionuose išsakė savo nuomones, pastebėjimus, konsultavomės su specialistais", - sakė U. Petraitienė.
Rašyti komentarą