Lietuvos gėda - A14. Kiek tęsis ši istorija?

(6)

Pasižvalgykime po Lietuvos kelius. Turbūt ne vienam Lietuvos gyventojui kyla klausimas, kiek dar tęsis istorija su garsiuoju Lietuvos keliu Vilnius-Utena (A14), kitaip dar žinomu kaip "betonkė","geležinkelis", Molėtų plentas ir pan.

Šis magistralinis kelias baigtas statyti dar 1985 metais. 2019-2020 metais kai kurie kelio ruožai buvo nežymiai rekonstruoti. Dardėti įpratę vietos gyventojai ir iš kitų miestų atvykstantys žmonės šiuo metu turi gadinti ne tik savo automobilius, bet ir rizikuoti savo sveikata ar net gyvybe.

Būna situacijų, kai į Santariškių ar kitas klinikas, esančias Vilniuje, Greitosios pagalbos automobiliai veža sunkius ligonius, ir jiems negali būti suteikta kokybiška skubi pagalba pakeliui į ligoninę (pvz. vaistų suleidimas), nes transporto priemonė dreba ir medicinos personalui dirbti labai sunku.

Internete galima rasti policijos patarimus, kaip saugiau važiuoti šiuo keliu žiemą ir kaip vasarą, nes nuo šalčio ir karščio kelio danga žymiai deformuojasi ir to pasėkoje rizikuojama žmonių gyvybėmis.

Daugumai pravažiavus garsiuoju Vilnius-Utena keliu kyla klausimai: kokiame amžiuje mes gyvename? Kodėl niekas netvarko šio baisaus kelio? Kelio remonto darbai „vyksta“ ir, anot planų, turėtų kažkada pasibaigti, tik neaišku kada.

Planai nusitęsė iki 2033 metų, kaip mini pats Utenos meras savo  publikacijoje (utena.lt). Jis šį kelią vadina ,,Lietuvos gėda”. Visgi kodėl stoja šie darbai? Ar Susisiekimo Ministerija nesiruošia išspręsti šio klausimo iki galo?

Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministras sako, kad pagrindinė problema - lėšų trūkumas, ir  žada kelią A14 sutvarkyti iki 2025 metų. Ar planai bus įvykdyti ir per likusius šiek tiek daugiau nei 2 metus minėtas kelias bus sutvarkytas? Tačiau kodėl šiam keliui sutvarkyti trūksta lėšų?

Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministras publikacijoje, paskelbtoje utena.lt, minėjo, kad reikalingos lėšos šiam magistraliniam keliui sutvarkyti yra nuo 150 mln. iki 189 mln. eurų. Galbūt neteisingai skirstomos lėšos tarp ministerijų ar ministerijos viduje?

Galbūt, perskirsčius lėšas viešojo sektoriaus organizacijose, būtų sutvarkytas problemiškiausias kelias Lietuvoje, kuris sukelia nepasitikėjimą Lietuvos viešuoju sektoriumi, nes jau eilę metų remonto darbai nesibaigia. Internete neseniai pasirodė informacija, jog vėl vyksta parengiamieji projektiniai kelio darbai.

Tai rodo, kad artėjama tikslo link.

Tačiau svarbu, kad darbai nesitęstų amžinai ir kelias būtų kuo greičiau sutvarkytas, apsaugant Lietuvos gyventojų gyvybes.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder