Kodėl tolimųjų reisų vairuotojai glaudžiasi vienas prie kito kelyje ir trukdo aplenkti?

(19)

Jei bent kartą bandėte aplenkti sunkvežimių koloną greitkelyje, tikriausiai susidūrėte su situacija, kai sunkvežimiai važiuoja arti vienas prie kito, nepalikdami jokios galimybės manevruoti. Lengvieji automobiliai atsiduria spąstuose, o vairuotojų nervai – ant ribos.

Kodėl dažnai taip elgiasi tolimųjų reisų vairuotojai? Išsiaiškinsime, kas slypi už šio erzinančio, bet ne visada atsitiktinio elgesio.

Taupymo ir griežto grafiko paslaptis

Važiavimas „traukiniu“ nėra tiesiog kaprizas. 

Tolimojo reiso vairuotojai naudoja efektą, žinomą kiekvienam automobilių lenktynių gerbėjui – slipstream.

Kai pirmasis sunkvežimis skrodžia orą, už jo susidaro sumažinto slėgio zona. 

Už jo važiuojantis vairuotojas patenka į šią „oro kišenę“, kur pasipriešinimas yra mažesnis, o tai reiškia, kad sunaudojama mažiau degalų. 

Važiuojant 80 km/h greičiu, sutaupoma apie 5–10 % – tai rimta suma tiems, kurie kasdien nuvažiuoja šimtus kilometrų.

Tačiau tai ne tik degalų klausimas. 

Važiavimas kolona padeda išlaikyti pastovų greitį, išvengti nereikalingo stabdymo ir greitėjimo, o tai taupo laiką ir mažina technikos nusidėvėjimą. 

Tolimojo reiso vairuotojams, kurie turi griežtus pristatymo grafikus, tai tarsi menas: mažiau sustojimų, mažiau nusidėvėjimo, daugiau galimybių suspėti iki termino.

Manevrai ir žmogiškasis faktorius

Dar viena priežastis, dėl kurios eismas yra intensyvus, – manevringumas. Lankstusis manevras sunkvežimiui – tai visa operacija. 

Dėl savo masės ir ilgio sunkvežimiams greitėti ir persirikiuoti yra sudėtingiau nei lengviesiems automobiliams. 

Kai tarp sunkvežimių įsiterpia lengvasis automobilis, jis gali netyčia sutrukdyti tolimųjų reisų vairuotojui aplenkti ar persirikiuoti.

Taigi, sunkvežimių vairuotojai kartais išlaiko minimalų atstumą, kad išlaikytų situacijos kontrolę.

Bet būkime sąžiningi: kartais tai tiesiog nuotaikos klausimas. 

Nuovargis, stresas ar tiesiog bloga diena gali paskatinti vairuotoją imtis nedidelės „keršto“ – nepraleisti lengvojo automobilio, prigludus prie priekyje važiuojančio sunkvežimio. 

Žinoma, tai nėra pateisinimas. Kelių eismo taisyklės aiškiai sako: trukdyti lenkti draudžiama.

Išvada: strategija ar ego?

Sunkvežimių kolonos kelyje – tai ne chaosas, o dažniausiai apgalvota taktika. 

Slipstreaming taupo degalus, pastovus greitis taupo laiką ir techniką, o intensyvus eismas padeda manevruoti. 

Tačiau tolimųjų reisų vairuotojai turėtų prisiminti: eismo taisyklių niekas nepanaikino, o baudos už lenkimo trukdymą – realybė. 

O bloga nuotaika? Tai nėra priežastis gadinti gyvenimą kitiems kelyje. 

Kitą kartą, įstrigęs už sunkvežimių, pabandyk suprasti jų logiką, bet nepamiršk, kad pagarba kelyje turi būti abipusė.

Šaltinis: mixnews.lv

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder