Originalus ir praktiškas: naujojo „Hyundai Santa Fe“ bandomasis važiavimas

Naujojo penktosios kartos „Hyundai Santa Fe“ nepažinsi. „Focus“ susipažino su originaliu krosoveriu ir nustatė, kas pasikeitė automobilyje, be dizaino.

Paprastai šeimos krosoveriai nėra ta automobilių klasė, kurią kurdami dizaineriai leidžia sau fantazuoti. Šiame segmente svarbiau praktiškumas ir vidinis erdvumas. Tačiau yra ir išimčių, pavyzdžiui, naujasis „Hyundai Santa Fe“, kuris iš esmės pasikeitė, visų pirma, išoriškai. Originalus krosoveris neseniai buvo išbandytas „Focus“ žurnalo.

Kvadratinis, praktiškas, geras – „Hyundai Santa Fe“ dizainas

Naujojo „Hyundai Santa Fe“ nepažinsi, nes išoriškai jis neturi absoliučiai nieko bendro su visais savo pirmtakais. Be to, jis išsiskiria ir iš kitų „Hyundai“ modelių savo netipiniu kampuotu dizainu.

Dviejų tūrių profilis, aukštas variklio dangtis, kampuotos linijos, ryškūs ratų arkos – tai jau klasikiniai visureigių modelių bruožai. 

Stačiakampiai priekiniai ir galiniai žibintai papuošti H formos grafika. Priekyje atsirado aktyvios radiatoriaus sklendės, kurios atsidaro varikliui aušinti.

Galinė dalis atrodo kukliau: vertikalus stiklas uždengtas spoileriu. Čia taip pat puikuojasi didžiulis užrašas „Santa Fe“. Jis čia nėra nereikalingas, nes pėstieji ir kitų automobilių vairuotojai dažnai domisi, kas tai per neįprastas automobilis.

Nepaisant radikalių išorinių pokyčių, naujasis „Hyundai Santa Fe“ išlaikė N3 platformą. Tačiau jis tapo didesnis nei jo pirmtakas.

2025 m. „Hyundai Santa Fe“ matmenys:

ilgis – 4830 mm;

plotis – 1900 mm;

aukštis – 1720 mm;

ratų bazė – 2815 mm. 

„Hyundai Santa Fe“ salonas 

„Hyundai Santa Fe 2025“ salone taip pat vyrauja grubūs paviršiai. Apdailos kokybei priekaištų nėra.

Minkšta dirbtinė oda ir zomšas derinama su medžio intarpais, o kieto plastiko yra nedaug. Galima rinktis ir natūralią Nappa odą, tačiau tam reikia pasirinkti papildomą Calligraphy paketą. 

Kaip ir jaunesniame Hyundai Tucson, pavarų perjungimo svirtis perkelta ant vairo kolonėlės. Abiejų modelių vairuotojo vietos išplanavimas su dviem 12,3 colių ekranais yra panašus.

Skaitmeninis prietaisų skydelis turi modernią grafiką, o jo išvaizdą ir konfigūraciją galima pritaikyti. Be to, aukščiausioje versijoje yra papildytos realybės projekcija ant priekinio stiklo. 

„Hyundai Santa Fe“ multimedijos sistema veikia gana greitai, o jos meniu yra suprantamas. Tačiau yra klausimų dėl jutiklinių klimato reguliavimo jungiklių, nes juos naudoti liečiant nėra labai patogu. 

Įdomu, kad fiziniai mygtukai centrinėje panelėje vis dėlto liko – jie atsakingi už garso ir važiavimo režimus.

Natūralu, kad šeimos automobilio salone yra pakankamai skyrių smulkiems daiktams. „Hyundai Santa Fe“ turi dvi daiktadėžes, dviejų lygių centrinę konsolę su niša, USB prievadais ir belaidžiais išmaniųjų telefonų įkrovikliais, taip pat didžiulę dėžę ir išstumiamą stalčių priekinėje porankėje.

Didelis ir erdvus 

Sėdame už Hyundai Santa Fe vairo. Top versijoje tiek priekinės sėdynės, tiek vairo kolonėlė yra elektra valdomos, o vairuotojas turi nustatymų atmintį. Taip pat yra numatytas sėdynių šildymas ir ventiliacija, šildomas ir vairas. 

Įdomi detalė: atlošuose įrengti USB-C jungtys. „Hyundai Santa Fe“ sėdynės yra plačios ir minkštos. Šoninė parama nėra pati stipriausia, tačiau šeimos modeliui to visiškai pakanka. 

Sėdynės yra gana aukštos, o tai kartu su pakankamai plonais stogo statramsčiais ir dideliais veidrodžiais užtikrina neblogą matomumą. 

Būtent dėl kampuoto dizaino lengviau priprasti prie nemažų automobilio gabaritų. Be to, yra patogios kameros „aklose“ zonose, kurios įjungus posūkio signalą vaizdą rodo prietaisų skydelyje.

Krosoveris „Hyundai Santa Fe“ tapo erdvesnis, o tai ypač pastebima antroje eilėje, nes čia yra daug vietos kojoms ir galvai. Salono plotis leidžia patogiai įsitaisyti trims suaugusiems. Be to, sėdynės yra reguliuojamos horizontaliai, o atlošo kampas yra keičiamas.

Trečioji eilė, žinoma, labiau tinka vaikams, tačiau man, būdamas 176 cm ūgio, pavyko joje įsitaisyti. Pažymėtina, kad čia taip pat yra oro srauto deflektoriai ir USB prievadai, o antrosios eilės keleiviai taip pat gavo šildymą ir išstumiamas užuolaidėles ant langų.

Su visomis sėdynėmis vietos lieka nedideliai bagažinei, tačiau sulanksčius trečią eilę (tai galima padaryti paspaudus mygtuką), susidaro nemaža 642 litrų bagažinė. Sulanksčius antrą eilę, tūris padidėja iki 1963 litrų ir šiuo atveju galima vežti dviejų metrų krovinius.

Bagažinėje po grindimis yra vietos užuolaidai. Pakankamai didelės bagažinės durys visose „Hyundai Santa Fe 2025“ modeliuose turi elektrinę pavarą, o pakrovimo slenkstis yra palyginti žemas. Krosoverio atsarginė padanga paslėpta po dugnu, tačiau jos teks atsisakyti, jei pasirinksite papildomą elektrinį kablį.

„Hyundai Santa Fe“ komplektacija

„Hyundai Santa Fe“ krosoveris „Top“ versijoje yra labai gausiai įrengtas – elektrinis paketas, kameros aplink automobilį, nuotolinio valdymo parkavimo autopilotas, navigacija, „Bose“ garso sistema su 10 garsiakalbių, pirštų atspaudų skaitytuvas.

Tačiau ir bazinė „Hyundai Santa Fe“ komplektacija nėra skurdi – yra raktų nereikalaujanti prieiga, dviejų zonų klimato kontrolė, adaptacinis tempomatas, parkavimo jutikliai, galinio vaizdo kamera, lietaus ir šviesos jutikliai, priekinės sėdynės ir vairo šildymas.

Be to, krosoveris turi gausią saugos įrangą: 8 oro pagalves, automatinio stabdymo, eismo juostos išlaikymo, žibintų valdymo, ženklų atpažinimo, „aklųjų“ zonų ir vairuotojo nuovargio kontrolės sistemas.

Galingas, bet su „apetitu“ – „Hyundai Santa Fe“ variklis

Naujasis „Hyundai Santa Fe“ siūlomas su dviem 2,5 litrų varikliais – 194 AG atmosferiniu ir 281 AG turbokompresoriniu.

„Focus“ testavo galingesnį variantą. Turbininis variklis yra lankstus ir labai traukus, nes nemažas 422 N∙m didžiausias sukimo momentas pasiekiamas plačiame 1700–4000 aps/min diapazone. Jis ypač gerai pasirodo po 2000 aps/min.

Sportiniame režime variklis tampa greitesnis, o didelis krosoveris demonstruoja neblogą dinamiką – 7,8 s iki 100 km/h ir maksimalų 210 km/h greitį. Po 3000 aps/min keturių cilindrų turbovariklis tampa garsesnis, tačiau nėra pernelyg triukšmingas. Tačiau degalų sąnaudos aktyviai važiuojant mieste gali siekti 16–17 l/100 km.

Eco režimu variklis yra ramesnis ir tylesnis, o jo „apetitas“ šiek tiek sumažėja. Jei lengviau spaudžiate akceleratorių, galite pasiekti 12 l/100 km mieste ir 9–10 l/100 km greitkelyje. Informacinė medžiaga: nominalus degalų sąnaudos yra 9,9 l/100 km mišriame cikle.

Verta paminėti, kad modelių linijoje yra ekonomiškesnių ir gana galingų hibridinių modifikacijų, tačiau kol kas jos nėra pristatytos Ukrainoje. O populiarus praeityje 2,2 litro dyzelinis variklis Hyundai Santa Fe jau nebeįrengiamas.

„Hyundai Santa Fe“ valdymas

8 pakopų automatinė dėžė su dviem sankabomis yra gerai sureguliuota, todėl perjungia pavaras ne tik greitai, bet ir sklandžiai. Visi varomieji ratai papildyti režimais skirtingiems kelio dangos tipams, tačiau su 170 mm prošvaisa „Hyundai Santa Fe“ krosoveris labiau pritaikytas lengvam bekelės važiavimui.

Vis dėlto naujasis „Hyundai Santa Fe“ geriau pasirodo ant asfalto. Jis važiuoja patogiai net su 20 colių ratlankiais, tačiau didelis automobilis posūkiuose pernelyg nesvyruoja.

Vairo mechanizmas yra gana lengvas, nors sportiniame režime jis tampa sunkesnis. Nemažas automobilis neblogai jaučiasi miesto gatvėse ir manevruoti juo nėra jokių problemų.

Žinoma, dėl kampuoto dizaino pasireiškia aerodinaminiai triukšmai – jie pasireiškia važiuojant greičiu virš 110 km/h. Tačiau automobilio dugnas turi neblogą garso izoliaciją, todėl nelygumai sugeriami tyliai.

Verdiktas

Naujasis „Hyundai Santa Fe“ neabejotinai išsiskiria iš kitų savo klasės modelių. Tačiau jis ne tik pasikeitė iki neatpažįstamumo, bet ir tapo erdvesnis, žymiai modernesnis ir galingesnis. Vis dėlto jis ir pabrango, o aukščiausios klasės 281 AG versija turi nemažą „apetitą“.

„Hyundai Santa Fe“ privalumai:

erdvus salonas ir bagažinė;

gausus įrangos komplektas;

galingas variklis.

„Hyundai Santa Fe“ trūkumai:

per didelis degalų suvartojimas;

krosoveris brangesnis už savo pirmtaką.

„Hyundai Santa Fe“ techniniai duomenys

Variklio tipas benzininis su turbokompresoriumi

Cilindrų skaičius ir išdėstymas R4

Variklio tūris 2497

Variklio galia, AG/apgr./min. 281/5800

Sukimo momentas, Nm/apgr./min. 422/1700-4000

Pavarų dėžė 8-pakopė robotizuota, su dviem sankabomis

Pavaros visos

Degalų sąnaudos, l/100 km 9,9

Maks. greitis, km/h 210

Pagreitis 0–100 km/h, s 7,8

Degalų bako talpa, l 67

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder