Populiariausias pasaulyje prancūziškų automobilių gamintojas „Renault“ plečia elektromobilių gamą. Paryžiuje vykstančioje automobilių parodoje bendrovė pristatė naujausią savo kūrinį – kultiniu gamintojo modeliu paremtą „Renault 4 E-Tech“.
Šis elektromobilis dar kartą patvirtina „Renault“ įsipareigojimą spartinti perėjimą prie elektros visoje Europoje, įtraukiant elektromobilius į masinę rinką.
Universalumas, turintis svarbią misiją
Originalųjį „Renault 4“ galima apibūdinti vienu žodžiu – universalumas. Praėjus trisdešimčiai metų nuo jo karjeros pabaigos, tas pats žodis yra toks pat tinkamas.
Šiandien elektrinis „Renault 4 E-Tech“ – „Renaulution“ plano dalis – papildo „Renault“ elektromobilių asortimentą kaip automobilis, atitinkantis visus poreikius.
Šį užmojį atspindi jo dizaino koncepcija, t. y. užtikrinti kuo platesnį panaudojimą.
„Renault 4 E-Tech“ užima natūralią vietą B segmente, šiek tiek aukščiau už elektrinį „Renault 5 E-Tech“, kadangi jis kiek didesnis ir erdvesnis už pastarąjį modelį.
„Renault 5 E-Tech“ skirtas miesto klientams, o „Renault 4 E-Tech“ orientuotas į platesnę auditoriją ir juo siekiama, kad visi, įskaitant jaunas šeimas, pradėtų naudotis elektra varomomis transporto priemonėmis.
„Elektromobilis „Renault 4 E-Tech“ – tai „Renault“ pastangos, kuriomis ji siekia, kad elektromobiliai taptų masiniu reiškiniu Europoje.
Šis naujausias modelis papildo ir taip plačią gamą, kurioje yra „Megane“, „Scenic“ ir visiškai naujas elektrinis „Renault 5 E-Tech“. Tačiau mums trūko kompaktiško automobilio su tikra erdve.
Dabar tai yra šis universalus, funkcionalus, modulinis modelis su didele, lengvai pakraunama bagažine.
Automobilis, galintis patenkinti įvairius kasdienius poreikius. Tai šiuolaikiškas elektromobilis, atitinkantis laikmetį ir turintis daugybę naudingų vairavimo ir komforto technologijų“, – sako „Renault“ prekių ženklo generalinis direktorius Fabrice‘as Cambolive‘as.
Duoklė pirmtakui
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ visais dizaino aspektais primena originalųjį „Renault 4“. Jo variklio dangčio linijos tęsiasi iki grotelių apačios, todėl šis atrodo horizontalesnis, o pačios grotelės – vertikalesnės, kaip ir originaliame modelyje.
Variklio dangčio viršuje esanti apdaila taip pat primena septintojo dešimtmečio „Renault 4“ groteles.
Priekyje ir gale esantys buferiai abiejuose galuose turi ribotuvus. Šis dizaino elementas primena kabliukus, laikančius originaliojo „Renault 4“ buferius.
Tačiau, kitaip nei kabliukai, ribotuvai gali būti su individualiai pritaikyta apdaila.
Šonuose akį iš karto patraukia galinis šoninis langelis. Tai buvo istorinio modelio kultinė savybė, todėl ją reikėjo atnaujinti šiuolaikiškai.
Be to, durų skydeliuose yra trys išskirtinės iškilios juostos. Jos primena originaliojo „Renault 4 GTL“ plastikines durų apsaugas.
Žiūrint į automobilį iš šono, priekinio stiklo įstrižą liniją tęsia suasmeninti apdailos elementai ant sparnų (priklausomai nuo versijos).
Savo ruožtu stogas išlaiko kultines originalaus modelio linijas, tačiau atsirado naujas elementas – stogo bagažinė.
Galinėje dalyje žibintų kapsulės forma taip pat primena praeitį, kaip ir tiesios bagažinės dangčio linijos. Bagažinės dangtis paslėptas buferio viduje, todėl jį atidarius sukuriamas įspūdžio efektas.
Pagrindinis „Renault 4 E-Tech“ dizaino bruožas – atsidarantis audeklinis stogas, suteikiantis šiam modeliui visiškai naują išvaizdą.
Čia taip pat galima įžvelgti užuominą į septintojo dešimtmečio R4, ypač į „Plein Air“ (atviro stogo) versiją.
Elektrinį „Renault 4 E-Tech“ bus galima įsigyti septynių stilingų ir elegantiškų spalvų: baltos „Glacier White“, pilkos „Urban Grey“, juodos „Starry Black“, raudonos „Carmin Red“, rudos „Terracotta Brown“, „Hauts-de-France“ žalios ir mėlynos „Cloud Blue“.
Erdvus, ergonomiškas ir komfortiškas
„Renault 4 E-Tech“ yra antrasis prancūzų gamintojo asortimento automobilis, sukurtas ant „AmpR Small“ platformos, skirtos B segmento elektromobiliams.
Elektriniai „Renault 5 E-Tech“ ir „Renault 4 E-Tech“ turi 68 proc. bendrų komponentų. Modulinė platformos konstrukcija taip pat turėjo įtakos ilgesnei ratų bazei (2,62 m), didesniems ratams, padidėjusiai prošvaisai (18,1 cm).
Elektrinis „Renault 4 E-Tech“ yra 4,14 m ilgio, tačiau vis tiek pasižymi erdve. Jame patogiai gali keliauti penki žmonės, be to, jame yra 420 litrų bagažinė, kurią lengva pasiekti dėl žemo krovimo slenksčio ir elektra valdomo dangčio.
Dar daugiau, elektrinio „Renault 4 E-Tech“ priekinė keleivio sėdynė yra lygiai nulenkiama – tokios funkcijos nėra jokiame kitame tokio dydžio elektromobilyje.
Iš 420 litrų bagažinės talpos 35 litrus užima po grindimis esančios daiktadėžės. Puikiai tinka įkrovimo kabeliui laikyti.
Tačiau ši erdvė nebuvo suprojektuota kaip vienas paprastas vienetas. Iš tikrųjų tai yra liukas su dviem skirtingomis angomis – naujovė, atspindinti „Renault 4 E-Tech“ funkcionalumą.
Ši dviguba anga naudinga, kai krovinys uždaromas iš vienos pusės. Kitą dalį galima atidaryti, kad būtų galima lengvai laikyti daiktus.
Tinka tiek miestui, tiek kelionėms už jo ribų
Pagrindinis „Renault 4 E-Tech“ elektrinis modelis, pretenduojantis į universalumą, sujungia 52 kWh bateriją ir 110 kW variklį, todėl viena įkrova gali nuvažiuoti iki 400 km (pagal WLTP).
Jis taip pat turi 100 kW nuolatinės srovės įkroviklį, skirtą prijungti prie greitojo įkrovimo stotelių, ypač greitkeliuose.
Be to, modelį galima įsigyti su 90 kW (120 AG / 225 Nm) varikliu ir 40 kWh baterija. Šiuo atveju jis tiekiamas su įmontuotu 80 kW nuolatinės srovės įkrovikliu. Pagal WLTP standartą nuvažiuojamas atstumas viršija 300 km.
52 kWh talpos ličio jonų baterijoje naudojama NMC (nikelio mangano kobalto) technologija, užtikrinanti geriausią energijos tankį dabartinėje rinkoje.
Ją sudaro keturi dideli moduliai viename korpuse. Dėl šios supaprastintos architektūros baterija sveria mažiau nei 300 kg.
„Renault 4 E-Tech“ 110 kW (150 AG / 245 Nm) variklis, tiesiogiai sukurtas elektromobilių „Megane E-Tech“ ir „Scenic E-Tech“ variklio pagrindu, yra toks pat kaip ir „Renault 5 E-Tech“.
Su šiuo varikliu elektromobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 8,5 sekundės, o nuo 80 iki 120 km/val. – greičiau nei per 7 sekundes. Didžiausias greitis elektroniniu būdu ribojamas iki 150 km/val.
Visos elektrinio „Renault 4 E-Tech“ versijos turi 11 kW kintamosios srovės dvikryptį įkroviklį, kuris suteikia automobiliui dar didesnę judėjimo laisvę, nes juo galima važiuoti į bet kurį Europos miestą.
Platus technologijų spektras
„Renault 4 E-Tech“ viduje galima rasti du ekranus, kurie leis patogiai valdyti visas parinktis ir matyti reikiamus parametrus apie kelionę ar patį elektromobilį.
Pirmasis priešais vairuotoją esantis ekranas yra 10,1 colio skaitmeninis prietaisų skydelis (pradinio lygio modeliuose – 7 colių), kuriame rodoma visa vairavimo informacija.
Centrinis multimedijos ekranas visose versijose yra 10 colių. Jame įdiegta „OpenR Link“ sistema su „Google“ paslaugų paketu.
Naudojantis „Google Maps“ galima suplanuoti ne tik kelionę, bet ir įkrovimą iki pat kelionės tikslo. Anksčiau reikalaujamas minimalus įkrovos lygis buvo 30 proc., o dabar prireikus jį galima reguliuoti maždaug 10 proc.
Dar geriau, kad dabar vairuotojai gali perskaičiuoti maršrutą, negrįždami prie pradinio plano, jei nusprendžia pakeisti savo kelionę.
Elektromobilio maršruto planuotojas dabar gali įjungti išankstinį baterijos kondicionavimą, kai transporto priemonė artėja prie įkrovimo punkto, ir pašildyti bateriją iki optimalios įkrovimo temperatūros.
Centriniame multimedijos ekrane rodoma svarbiausia informacija, pavyzdžiui, kiek laiko reikia laukti įkrovimo punkte, kokia yra galia ir koks yra baterijos įkrovos procentas atvykus.
Bendradarbiaujant kartu su „ChatGPT“, „Renault 4 E-Tech“ taip pat yra antrasis šios serijos automobilis, kuriame įdiegtas oficialus „Renault“ avataras „Reno“.
Tai yra humanizuotos technologijos pavyzdys, kuris padeda naudotojams susipažinti su automobiliu ir jo funkcijomis. Tarsi virtualus antrasis pilotas, turintis profesionalių žinių, jis gali valdyti daugelį transporto priemonės funkcijų, susijusių su vairavimu ir įkrovimu.
Rašyti komentarą