Su NASA technologijomis: koks buvo pirmasis pasaulyje vandenilio automobilis 1966 m. (vaizdo įrašas)

Vandenilio kuro elementai automobiliams šiuo metu tik populiarėja, tačiau mažai kas žino, kad ši technologija jau yra dešimtmečius. Pirmasis vandenilio automobilis buvo sukurtas „General Motors“ dar 1966 metais.

Apie vandenilio GM Electrovan buvo papasakota amerikiečių koncerno interneto svetainėje.

Vandenilio technologijas „General Motors“ pradėjo kurti pirmojoje 60-ųjų pusėje. Tuo metu kuro elementai buvo kuriami ir NASA – būtent jie buvo įdiegti į kosminius laivus ‚Apollo‘, kurie nusileido ant Mėnulio.

„General Motors“ nusprendė NASA technologijas pritaikyti automobiliuose. Tuo metu apie jas nežinojo net amerikiečių koncerno inžinieriai.

Pagrindu buvo pasirinktas mikroautobusas GMC Handi-Van / Nuotrauka: General Motors

Kaip žinoma, kuro elementuose vyksta vandenilio reakcija. Ji lydi energijos išsiskyrimas, kuris įkrauna bateriją, o ši, savo ruožtu, maitina elektros variklį.

Pirmasis „General Motors“ vandenilio įrenginys buvo gana sunkus (1770 kg) ir gremėzdiškas, todėl jis buvo įmontuotas į mikroautobusą „GMC Handi-Van“. Jis užėmė visą automobilio galinę dalį, todėl automobilis tapo dviviečiu.

Vandenilio įrenginys užėmė visą automobilio galinę dalį / Nuotrauka: General Motors

Koncepcinis modelis pavadinimu GM Electrovan buvo pristatytas 1966 m. Automobilis svėrė 3220 kg ir per 30 sekundžių įsibėgėdavo iki 60 mylių per valandą (96,5 km/h).

Vandenilio atsargų pakako 240 km kelionei.

Vandenilio atsargos pakako 240 km nuvažiuoti / Nuotrauka: General Motors

GM Electrovan, žinoma, pralenkė savo laiką, bet jo serijinė gamyba net nebuvo planuojama. 

Tik 2008 m. buvo pradėta pirmojo vandenilio automobilio Honda FCX Clarity gamyba.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder