
Su NASA technologijomis: koks buvo pirmasis pasaulyje vandenilio automobilis 1966 m. (vaizdo įrašas)
Apie vandenilio GM Electrovan buvo papasakota amerikiečių koncerno interneto svetainėje.
Vandenilio technologijas „General Motors“ pradėjo kurti pirmojoje 60-ųjų pusėje. Tuo metu kuro elementai buvo kuriami ir NASA – būtent jie buvo įdiegti į kosminius laivus ‚Apollo‘, kurie nusileido ant Mėnulio.
„General Motors“ nusprendė NASA technologijas pritaikyti automobiliuose. Tuo metu apie jas nežinojo net amerikiečių koncerno inžinieriai.

Pagrindu buvo pasirinktas mikroautobusas GMC Handi-Van / Nuotrauka: General Motors
Kaip žinoma, kuro elementuose vyksta vandenilio reakcija. Ji lydi energijos išsiskyrimas, kuris įkrauna bateriją, o ši, savo ruožtu, maitina elektros variklį.
Pirmasis „General Motors“ vandenilio įrenginys buvo gana sunkus (1770 kg) ir gremėzdiškas, todėl jis buvo įmontuotas į mikroautobusą „GMC Handi-Van“. Jis užėmė visą automobilio galinę dalį, todėl automobilis tapo dviviečiu.

Vandenilio įrenginys užėmė visą automobilio galinę dalį / Nuotrauka: General Motors
Koncepcinis modelis pavadinimu GM Electrovan buvo pristatytas 1966 m. Automobilis svėrė 3220 kg ir per 30 sekundžių įsibėgėdavo iki 60 mylių per valandą (96,5 km/h).
Vandenilio atsargų pakako 240 km kelionei.

Vandenilio atsargos pakako 240 km nuvažiuoti / Nuotrauka: General Motors
GM Electrovan, žinoma, pralenkė savo laiką, bet jo serijinė gamyba net nebuvo planuojama.
Tik 2008 m. buvo pradėta pirmojo vandenilio automobilio Honda FCX Clarity gamyba.
Rašyti komentarą