Vaidotas Šileika

Dalis kompanijų pradeda vengti Klaipėdos uosto dėl galimų Kinijos sankcijų

(9)

Klaipėdoje sustojus naftos produktų, azotinių trąšų iš Baltarusijos krovai, bendra uosto krovos apimtis sumažėjo apie 4,2 proc., tačiau kitąmet ji gali sumažėti 30-40 proc., sako Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidotas Šileika.

Archyvų nuotr.

Eimanto Chachlovo nuotr.

Tokį scenarijų jis vadina pesimistiniu, tačiau apie jį svarstyti verčia ir pašliję santykiai su Kinija ir to padariniai verslui, - skelbia portalas LRT.lt.

Bene labiausiai, pasak V. Šileikos, šiemet nukentėjo „Klaipėdos nafta“, netekusi apie 2 mln. tonų naftos produkcijos, anksčiau keliavusios iš Baltarusijos.

V. Šileikos teigimu, kol kas uosto įmonės etatų nemažina, bet tai gali būti laikina.

Diversifikuoti krovą užmezgant ryšius su naujais klientais sudėtinga, nes produkcijos transportavimas dažnu atveju taip pat vyksta per Baltarusiją, o čia kyla keblumų.

Lietuvos trintys su Kinija uoste taip pat juntamos, teigė pašnekovas.

„Buvo naujas projektas – tam tikrą konteinerių srautą, kuris šiuo metu eina iš Kinijos į Kaliningrado sritį, nukreipti į Klaipėdos uostą, tačiau dėl prieštaravimo iš Kinijos pusės to nebuvo padaryta.

Ir šiaip matome, kad dalis klientų pradeda vengti Klaipėdos uosto dėl galimų Kinijos sankcijų, todėl nukreipia savo konteinerius su kroviniais per Latvijos arba Lenkijos uostus“, – pasakojo V. Šileika.

Pasak V. Šileikos, „pakankamai pesimistiniu scenarijumi“, kitąmet uosto krova gali sumažėti 30-40 proc.

Archyvų nuotr.

Vaidotas Šileika. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder