Eimanto Chachlovo nuotr.
Tokį scenarijų jis vadina pesimistiniu, tačiau apie jį svarstyti verčia ir pašliję santykiai su Kinija ir to padariniai verslui, - skelbia portalas LRT.lt.
Bene labiausiai, pasak V. Šileikos, šiemet nukentėjo „Klaipėdos nafta“, netekusi apie 2 mln. tonų naftos produkcijos, anksčiau keliavusios iš Baltarusijos.
V. Šileikos teigimu, kol kas uosto įmonės etatų nemažina, bet tai gali būti laikina.
Diversifikuoti krovą užmezgant ryšius su naujais klientais sudėtinga, nes produkcijos transportavimas dažnu atveju taip pat vyksta per Baltarusiją, o čia kyla keblumų.
Lietuvos trintys su Kinija uoste taip pat juntamos, teigė pašnekovas.
„Buvo naujas projektas – tam tikrą konteinerių srautą, kuris šiuo metu eina iš Kinijos į Kaliningrado sritį, nukreipti į Klaipėdos uostą, tačiau dėl prieštaravimo iš Kinijos pusės to nebuvo padaryta.
Ir šiaip matome, kad dalis klientų pradeda vengti Klaipėdos uosto dėl galimų Kinijos sankcijų, todėl nukreipia savo konteinerius su kroviniais per Latvijos arba Lenkijos uostus“, – pasakojo V. Šileika.
Pasak V. Šileikos, „pakankamai pesimistiniu scenarijumi“, kitąmet uosto krova gali sumažėti 30-40 proc.
Vaidotas Šileika. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Rašyti komentarą