Elonas Muskas nerimauja, kad jo sukurta "Tesla" nebankrutuotų

Tesla patiria milijardus dolerių nuostolių dėl naujų gamyklų, tiekimo grandinės problemų ir Covid ribojimų - pakankamai, kad generalinis direktorius Elonas Muskas neseniai duotame interviu užsimintų apie bankroto galimybę, - paskelbė CNN..

Archyvų nuotr.

"Pastarieji dveji metai buvo absoliutus košmaras dėl tiekimo grandinės sutrikimų, vienas po kito", - sakė E. Muskas interviu "Tesla" savininkų grupei.

"Mes dar neišbridome iš šios situacijos. Didžiausią rūpestį mums kelia tai, kaip išlaikyti gamyklas veikiančias, kad galėtume mokėti žmonėms ir nebankrutuoti."

Kitose interviu vietose E. Muskas įsitraukė į hiperbolizavimą, ir tai jis galėjo daryti minėdamas bankroto riziką.

Pavyzdžiui, jis sakė, kad automobilių gamintojai apskritai "beviltiškai nori bankrutuoti", o tai priskiriama spalvingos kalbos, o ne griežtos finansinės analizės kategorijai.

Tačiau šiuo metu baigiasi finansiniu požiūriu sunkiausias bendrovės ketvirtis per daugiau nei dvejus metus.

Tesla gamykla Šanchajuje buvo uždaryta kelioms savaitėms dėl su Covid susijusių miesto ribojimų.

Be to, interviu E. Muskas atskleidė, kad dvi per ketvirtį atidarytos "Tesla" gamyklos Vokietijoje ir Teksase bendrovei kainuoja milijardus dolerių nuostolių, nes dėl tiekimo grandinės problemų jų produkcija kol kas yra "menka".

"Visa tai labai greitai bus ištaisyta", - sakė jis komentaruose, įrašytuose gegužės 31 d., bet paskelbtuose tik vėlai trečiadienį.

"Tiek Berlyno, tiek Ostino gamyklos dabar yra milžiniškos pinigų krosnys. Pasigirsta milžiniškas riaumojimas, kuris yra degančių pinigų garsas.

Didesni už šiukšlyno [gaisrą]. Sąvartynas yra per mažas. Berlynas ir Ostinas dabar praranda milijardus dolerių. Yra tona išlaidų ir beveik jokios produkcijos".

Vienas griežčiausių "Tesla" kritikų mano, kad bendrovė susiduria su didesnėmis finansinėmis problemomis, nei suvokia dauguma analitikų.

"Bankrotas šiems vaikinams yra reali rizika, - ketvirtadienį CNN verslui sakė Gordonas Džonsonas (Gordon Johnson) iš "GLJ Research". "Kodėl? Daug jų grynųjų pinigų yra įšaldyta Kinijoje.

Jie nebuvo pelningi, kol nebuvo Kinijoje; ir, atsižvelgiant į tai, kad Kinija neleidžia bendrovėms repatrijuoti ten pagamintų dolerių iš šalies, ir "Tesla" turi tikrų problemų."

Džonsonas kaip dar vieną bėdų požymį nurodė Tesla sprendimą sumažinti apie 10 proc. samdomų darbuotojų, nors ir toliau samdo valandinius gamybos darbuotojus.

"Kaip manote, kodėl jie mažina žmonių skaičių? Tai pagrindinis signalas", - sakė jis.

Archyvų nuotr.

Tačiau dauguma įmonių, kurios mažina darbuotojų skaičių, niekada nepriartėja prie bankroto bylos iškėlimo. Be to, beveik visi kiti analitikai prognozuoja, kad "Tesla" išliks pelninga, nepaisant tiekimo grandinės problemų, kurios kamuoja ją ir daugumą kitų pasaulio gamintojų.

Nuo 2018 m. pabaigos "Tesla" dirba pelningai, po to, kai daugelį metų skelbė beveik vien tik nuostolius. Pastaruosius dvejus metus bendrovė skelbė didesnį ketvirčio pelną, palyginti su ankstesniu laikotarpiu.

Analitikai prognozuoja, kad pakoreguotas antrojo ketvirčio pelnas sumažės iki 2,5 mlrd. dolerių, palyginti su rekordiniu 3,7 mlrd. dolerių, kuriuos Tesla uždirbo pirmąjį ketvirtį.

Tai vis tiek būtų daugiau, palyginti su 1,6 mlrd. dolerių patikslintomis pajamomis 2021 m. antrąjį ketvirtį.

Tačiau pirmąjį ketvirtį, palyginti su ketvirtuoju ketvirčiu, "Tesla" naujų transporto priemonių gamyba sumažėjo 0,1 proc.

Tačiau jos gamyba per metus vis tiek padidėjo 69 %, o dauguma kitų pasaulio automobilių gamintojų dėl tiekimo grandinės problemų ketvirtį sumažino gamybą, palyginti su praėjusių metų lygiu.

Automobilių gamintojai, įskaitant Tesla, kito mėnesio pradžioje turi pateikti antrojo ketvirčio pardavimų duomenis.

Tesla (TSLA) akcijos, kurios nuo metų pradžios atpigo beveik trečdaliu, ketvirtadienio vidudienio prekyboje atpigo maždaug 2 %.

Archyvų nuotr.
 

Elonas Muskas nerimauja, kad jo sukurta "Tesla" nebankrutuotų

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder