Lietuviška produkcija domina Singapūro ir Malaizijos prekybininkus

(1)

Žemės ūkio viceministras Vytenis Tomkus kartu su Lietuvos maisto pramonės įmonių verslo misija lankėsi Singapūre ir Malaizijoje. Viceministro vadovaujamoje verslo misijoje dalyvavo 13 Lietuvos įmonių atstovai. Vyko susitikimai su Singapūro ir Malaizijos verslo ir politikos atstovais, aplankyta didžiausia regione „FHA Singapore“ paroda, kurioje įmonės ieškojo verslo partnerių. 

Verslo misijoje, kurią Žemės ūkio ministerija organizavo kartu su VšĮ Ekoagros filialu „Litfood“ bei Lietuvos Respublikos ambasada Singapūre, Lietuvos maisto ir gėrimų pramonei atstovavo pieno, konditerijos, malybos bei konservuotų produktų, įvairių gėrimų gamintojai.

Susitikime su Singapūro tvarumo ir aplinkos viceministre Dr. Amy Khor viceministras V. Tomkus aptarė dvišalio bendradarbiavimo galimybes. Viceministras pristatė Lietuvos maisto pramonės potencialą, išskirtinumą bei interesus regione.

Jis domėjosi nebaigtomis lietuviškos paukštienos ir kiaušinių produktų eksporto procedūromis. Viceministrė patikino, kad šie klausimai netrukus bus išspręsti, nes Singapūras – atviros ekonomikos šalis, skatinanti prekybos santykius su patikimais prekybos partneriais.

Singapūras importuoja daugiau kaip 90 proc. žemės ūkio ir maisto produktų, todėl apsirūpinimo maistu ir tiekimo saugumo klausimai jiems be galo svarbūs.

Šalis siekia diversifikuoti savo tiekimo kryptis, iki 2030 m. tikisi patys apsirūpinti 30 proc. reikalingų žemės ūkio produktų. A. Khor sutiko, kad Singapūro rinka Lietuvos įmonėms kiek maža, tačiau iš čia atsiveria galimybės plėsti prekybinius kontaktus su viso regiono šalimis, pavyzdžiui, Indonezija, Malaizija, Vietnamu.

Ji klausė, kokios mūsų šalies įmonės domisi verslo galimybėmis šiame regione, plačiau išdėstė vyriausybės pastangas išlaikyti kainų stabilumą kovojant su maisto kainų infliacija. Viceministrė pabrėžė, kad susitikimas su vienu didžiausių Singapūro prekybos tinklų „Fairprice“ duos teigiamų rezultatų įvedant daugiau lietuviškų produktų į šalies rinką.

Lietuviška produkcija domina Singapūro ir Malaizijos prekybininkus

Susitikime su Singapūro prekybos tinklo „Fairprice“, šalyje užimančio apie 60 proc. mažmeninės prekybos maisto produktais rinkos, kompanijos vadovas Tng Ah Yiam pasidžiaugė, kad turi galimybę susipažinti su lietuviška produkcija bei įmonių atstovais.

Prekybos tinklo asortimente – apie 95 proc. importuotų maisto produktų, apyvarta – keli milijardai eurų, tinklą sudaro daugiau kaip 200 fizinių parduotuvių. Tikimasi, kad su Lietuvos įmonėmis užmegzti ryšiai padės išplėsti prekybos tinklo prekių asortimentą lietuviška produkcija – įmonės itin vertina susitikimus su užsienio šalių prekybos tinklų atstovais.

Didžiausioje regioninėje maisto pramonės ir gėrimų parodoje „FHA Singapore“ Lietuvos eksportuotojai domėjosi rinkos tendencijomis, susitiko su esamais prekybos partneriais bei prisistatė potencialiems klientams.  

Lietuvos įmonių atstovai buvo pakviesti prisijungti ir dalyvauti kasmetiniame „CEEfood Experiences“ renginyje. Viceministras V. Tomkus čia pristatė Lietuvos siekius bei tikslus atveriant patrauklią Singapūro ir Pietryčių Azijos regiono rinką.

Verslo ir ministerijos atstovų delegacija taip pat lankėsi pažangiame inovacijų centre „Innovative 360“, kur susipažino su bendradarbiavimo galimybėmis kuriant ir vystant naujas maisto pramonės technologijas bei inovacijas. Inovacijų centre kviečiami dalyvauti ir užsienio šalių startuoliai, kurie gali pretenduoti į 50 tūkst. Singapūro dolerių (apie 35 tūkst. eurų) dydžio paramą.

 

Malaizijos Johor regione vyko susitikimai su provincijos valdžios atstovais. Lietuvos įmonės pristatė savo idėjas bei tikslus Malaizijos rinkoje, pasikeista naudinga informacija bei įžvalgomis, kuria kryptimi ir kuriose žemės ūkio srityje perspektyviausia plėtoti bendradarbiavimą.

Malaizija – patraukli šalis įmonėms steigtis bei investuoti, siekiant plėsti savo gamybos apimtis regione. Vienas didžiausių privalumų – vis dar pigi darbo jėga, gera logistika bei vyriausybės suteikiamos mokestinės lengvatos užsienio investuotojams.

Apie Malaizijos verslo aplinką ir jos ypatumus Lietuvos atstovams pasakojo „Nusajaya Tech Park“ atstovai, glaudžiai dirbantys ir su Singapūro vyriausybinėmis bei verslo institucijomis.

Tikėtina, kad investicijų srautai į žemės ūkio ir maisto pramonės sektorių sparčiai augs, tad Lietuvos žemės ūkio ir maisto verslo atstovams svarbu sekti tendencijas ir nepraleisti naujų galimybių.

2023 m. Lietuva į Singapūrą eksportavo žemės ūkio ir maisto produktų už 8,4 mln. Eurų. Už tiek pat jų eksportuota ir į Malaiziją. Pagrindinės į Singapūrą eksportuotos prekės: kviečiai, cukrus, vėžiagyviai, produktai gyvūnų pašarams ir kt., o į Malaiziją – gyvi gyvūnai, koncentruotas pienas ir grietinėlė, paruošti maisto produktai ir kt.

Akivaizdu, kad eksporto augimo potencialas dar neišnaudotas, todėl aktyvus verslo susidomėjimas ir įsitraukimas į prekybos su regionu plėtrą – svarbus žingsnis link tolesnio sėkmingo eksporto srautų diversifikavimo.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder