Po nuosmukio Klaipėdos transportininkai tebelaukia šviesesnio rytojaus
(2)Daugiau nei šimtą vilkikų turinčios įmonės „Autovesta“ vadovas Darius Gaučius teigia, kad praėję metai dėl sumenkusių krovinių srautų ir prastėjančių nuotaikų ekonomikoje transportininkams buvo prastesni nei 2022-ieji.
„Praeiti metai buvo sunkesni nei 2022-ieji, ekonominės tendencijos važiuoja į apačią, debesys pradėjo kauptis pernai liepą, kai krovinių srautai pradėjo mažėti ir pervežimų kainos į tai sureagavo. Visa tai, aišku, turi didelę įtaką mūsų kaštų politikai, daro tam tikrą neigiamą poveikį mūsų sektoriui“, - „Vakarų ekspresui“ sakė D. Gaučius.
Registrų centro duomenimis, bendrovė 2022 metais gavo daugiau nei 17 mln. eurų pajamų ir uždirbo per milijoną eurų grynojo pelno. O pernai bent pusę metų dirbta nuostolingai, sako D. Gaučius.
„Pastarąjį pusmetį dirbome neigiamai“, - teigė jis.
Apie 60 vilkikų turinčios, į Skandinavijos bei kai kurias kitas Europos šalis įvairius krovinius - tarp jų ir negabaritinius - gabenančios bendrovės „Klaipėdos transekspedicija“ vadovas Gintautas Šiaškus „Vakarų ekspresui“ sakė, kad pernai sulėtėjusi rinka taip ir neatsigavo.
„Kol kas nieko - rinka taip ir neįsivažiavo, o ketvirtas ketvirtis buvo dar ir blogesnis. Daug prisidėjo ir aukštos bankų palūkanos, daug pinigų jos kainavo“, - sakė jis.
Pernai įmonė antrą kartą per dešimtmetį patyrė nuostolį, kuris viršijo 120 tūkst. eurų, o jos pajamos mažėjo 16 proc. iki 7,2 mln. eurų.
G. Šiaškus teigia, kad tokie skaičiai neatspindi įprastų „Klaipėdos transekspedicijos“ rezultatų, o parodo nuosmukį sektoriuje.
„Nuostolis yra gana nedidelis, tai - netradicinis rezultatas. Nevadinkime to krize - vadinkime nuosmukiu“, - teigė G. Šiaškus.
Bendrovėje, „Sodros“ duomenimis, šiuo metu dirba daugiau nei 90 darbuotojų, jų skaičius per metus beveik nepasikeitė.
„Autovesta“ yra įdarbinusi daugiau nei 170 darbuotojų, jų atleisti dėl nuosmukio neplanuojama, sako D. Gaučius.
„Stengiamės išlaikyti visus dirbančiuosius, atleidimų dėl ekonominio sunkmečio neplanuojame. Norime būti tame pačiame lygyje, ir, rinkai atsigavus, tikimės augimo“, - kalbėjo bendrovės vadovas.
Iš Klaipėdos uosto krovinius konteineriuose gavėjams Lietuvoje išvežiojančios „Autovestos“ vadovas D. Gaučius sako, kad tendencijos vietinėje rinkoje nesiskiria nuo situacijos Vakaruose.
„Manau, kad tikrai, nes Lietuvos ekonomika yra glaudžiai susijusi su Vakarų Europos rinkomis, į kurias gamintojai eksportuoja savo produkciją“, - teigė D. Gaučius.
Jo manymu, šių metų pabaigoje padėtis pagerės.
„Kaip ir visi, tikimės, kad metų pabaigoje bus šviesesnis rytojus, gal palūkanos pradės mažėti ir pramonė atsigaus. Šiandien tai dar nieko negalime pasakyti, nes vis dar manome, kad rinkoje yra sunkmetis“, - sakė D. Gaučius.
G. Šiaškus taip pat teigė tikįs, jog 2024 metais bus proveržis, dėl kurio situacija rinkoje, o kartu ir transporto sektoriuje, pasikeis.
Įvairūs skaičiavimai rodo, kad transporto sektorius sukuria apie 10 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP).
Rašyti komentarą