Kaip naikintuvai skraido be stiklo valytuvų: ekspertų paaiškinimas

Skirtingai nei automobiliai, naikintuvai nėra aprūpinti stiklo valytuvais. Priežastis paprasta – dėl itin didelio skrydžio greičio jie būtų ne tik neveiksmingi, bet ir pavojingi, rašo Wionews. Didžiausių iššūkių pilotai patiria kylant ir leidžiantis per stiprų lietų, kai orlaivio greitis yra mažesnis.

Aviacijos ekspertai aiškina, kad esant greičiui virš 900 km/val., bet kokie valytuvai būtų nulaužti arba nuplėšti stiprios oro srovės. Be to, jie galėtų riboti piloto matomumą ir kelti papildomą pavojų.

Kaip naikintuvai išsiverčia be valytuvų?

Naikintuvų priekiniai stiklai yra padengti specialiomis vandeniui atspariomis medžiagomis. Dideliu greičiu skriejant ore, vandens lašus tiesiog nupučia oro srovė.

Taip pat naudojamos suspaustu oru veikiančios oro pūtimo sistemos ir stiklo šildymas, kad būtų išvengta rasojimo ar apledėjimo.

Naujesniuose modeliuose diegiamos pažangios hidrofobinės dangos ir modernūs jutikliai, pagerinantys matomumą.

Didžiausių sunkumų kyla kylant ar leidžiantis smarkaus lietaus metu, kai lėktuvo greitis nedidelis.

Tokiais atvejais pilotai pasikliauna stiklo danga, šildymo sistemomis bei navigaciniais radarais.

Šiuolaikinėje aviacijoje įprastus automobilinius valytuvus pakeitė moksliniai sprendimai – nuo specialių stiklų dangų iki aerodinamikos ir didelio greičio oro srauto.

Šaltinis: unian.net

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder